YGS Mania

Etiketler :
"Türkiye’nin YGS konulu ilk mobil oyun uygulaması olan “YGS Mania” İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanarak Android Markette yayınlandı. Üniversite Tercih Merkezi tarafından geliştirilen “YGS Mania” adlı oyun, YGS sorusu sormayı sıkıntılı bir süreç olmaktan, eğlenceli bir uzay yolculuğuna dönüştürüyor. 
Artık YGS’deki testler birer galaksi, sorular ise göktaşları ve gezegenler… Uygulamayı kullananlar, önceki yıllarda çıkan soruları çözerek (2006-2013) sınava hazır olup olmadıklarını belirleyebiliyorlar. Oyunun amacı, karşılaşılan soruları artarda doğru yanıtlamak ve böylece göktaşından göktaşına, gezegenden gezegene atlamak. Bunu da en hızlı şekilde gerçekleştirmek. 
YGS Mania oynayan öğrenciler 5 farklı galakside (Türkçe, Sosyal, Matematik, Fen, Kaos) yolculuk yapabiliyorlar. Önlerine gelen YGS sorularına kesintisiz doğru yanıt verdikçe (ardışık 5 soru) göktaşından göktaşına ilerleyen öğrenciler, yanlış cevapta bir önceki göktaşına geri düşüyorlar. 3 göktaşı ardından yeni bir gezegene iniş yapan öğrenciyi burada YGS-LYS ve yükseköğretim ile ilgili faydalı kısa bilgiler bekliyor. 
YGS’de yaşanan rekabet ortamını eğlenceli bir hale sokabilmek için “sosyal medyada paylaşım” boyutunu kullanan YGS Mania uygulamasında öğrenciler galaksilerdeki maceraları boyunca geldikleri seviyeyi, kazandıkları puanları ve süratlerini sosyal medyada arkadaşlarıyla paylaşabiliyorlar. YGS Mania’da en hızlı ve başarılı olanları cazip hediyeler bekliyor. YGS’den bir gün önce, 14 Mart 2015 günü saat 21.00’de yapılacak tespitte her galakside ilk üç sırada olanlara Üniversite Tercih Merkezi tarafından tablet bilgisayar hediye edilecek. Sınava hazırlanan gençler için geliştirilen oyun Google Play'den ücretsiz olarak indirilebiliyor."
Haber Metni: http://www.ntv.com.tr/egitim/ygs-oyun-oldu,yIdYOht8iE6y11fspubGmg 

"İstanbul Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, proje ile dijital bir devrim yaşandığını söyledi. Bilginin erişimi ve deviniminin, hesap edilemeyen bir hızda ve çapta devam ettiğini ifade eden Yıldız, çocukların, bilgiye erişim, sahip olma, bilginin yönetimi ve paylaşımında yetişkinlerden daha ileri seviyede olduğunu vurguladı.Yıldız, “Çocuklar bugünkü dijital çağın yerlileri, biz ise göçmenleri oluyoruz. Biz çocuklarımıza bu konuda öncü olmak istiyoruz ama bir taraftan da biliyoruz ki beceri olarak çocuklarımız bizden daha iyiler” diye konuştu.Öğrenme ortamlarının esas olduğunu anlatan Yıldız, “Dijital öğrenme. Hepimiz bir sosyal mecrada yaşıyoruz ve sosyal medya dediğimiz bir olgu var. Bunun da araçları var. Çocuklarımız akıllı telefonlarıyla bulundukları mekanda, okulda, bahçede, evde, sokakta ya da AVM´lerde, oturdukları masadan daha çok ait oldukları, network olarak bağlı oldukları bir cemaat var. Oraya aitler. Böylesi bir ortamda çocuklarımızı besleyecek araçları üretmemiz ve hizmete sokmamız gerekiyor” değerlendirmesinde bulundu.
Yıldız, yaklaşık 5 yıldır sosyal mecrada bulunduğunu dile getirerek, bugünün dünyasında eğitim ortamı, sınıf tanımı ve eğitim yönetimi kavramlarının değiştiğini kaydetti.Yıldız, öğrencilere müfredata dayalı, dört duvar arasında, okul içerisinde verdikleri eğitimin yanı sıra internet üzerinde de eğitim vermenin önemine işaret ederek, şu bilgileri verdi: “YGS Mania dediğimiz projemiz, bu argüman üzerine oturuyor. Çocuklarımız stratejik oyunlar oynuyor ve saatlerce onlar oradalar. Madem ki çocuklarımız böyle bir oyun içerisindeler, bunu değerli buluyoruz ama tüketmekten çok üretsinler istiyoruz. Bilgiyi üreten pozisyonda olmaları lazım. Dolayısıyla da yaptığımız bu projeyle sınava hazırlanıyorlar. Sloganımız, yaklaşımımız şu; Nerede olursanız olun, hangi mekanda bulunursanız bulunun, oyun oynayarak, akranlarınızla hazırlandığınız bu rekabetçi ortamda, hem eğlenebilir hem oynayabilir hem de öğrenebilirsiniz. Temel çıkış noktamız bu. Projenin sınava hazırlanan çocuklarımıza bir fırsat vereceğini düşünüyoruz.”
YGS Mania projesinde Nişantaşı Üniversitesi’nin akademisyenlerinin yanı sıra öğrencilerin de yer aldığını belirten Burak Kılanç, “Ülkemizde sınavların türü değişse de çoktan seçmeli test hayatımızda bir süre daha olacak. Bu nedenle ortaya çıkaracağımız uygulamada, adaylar çoktan seçmeli soruları bir oyun kıvamında, tatlı bir rekabet içinde çözebilsin ve seviyelerini birbirleriyle paylaşabilsin istedik. Uygulamanın ismini ve konseptini gençlerle yaptığımız toplantılarındaki geribildirimlerden oluşturduk. Aynı şekilde bu işin bir uzay konsepti olması ve kademeler içinde yavaş yavaş ilerlemesi fikri toplantılar sırasında ortaya çıktı. Bu uygulamayla beraber gençlerin uzak durduğu ve görmek istemediği sorulara da daha fazla zaman ayıracaklarını düşünüyoruz. Örneğin YGS’de Fen ve Matematik testlerine hiç dokunmayan kitlenin azalacağına inanıyoruz” dedi."
Haber Metni: http://www.sozcu.com.tr/egitim/ygs-mania-ile-ogrenerek-kazanin.html

Oyunu indirmek için Google Playde uygulama sayfasına tıklayınız. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.genel.ygsmania&hl=tr veya google playda ygs mania şeklinde aratarak uygulamayı yükleyebilirsiniz.

0 yorum:

Popüler Yayınlar

Sosyal Paylaşım

Icon Icon Icon Icon

Lütfen yazılarımızla ilgili yorum yapmaktan çekinmeyin. Kırık linkleri ve hatalı içerikleri mutlaka bize ilgili sayfa altında yorum yaparak bildiriniz. Blog sayfalarımızda ilginizi çekebilecek diğer yazılar için blog arşivimizi kullanabilirsiniz.

Son Yorumlar

Yararlı Linkler