Çocuğum Öğrenemiyor

Etiketler :
Çocuklarda öğrenme sorunu hakkında yine gazetelerde karşılaştığımız bir yazımızı sizinle paylaşmak istedim. Yazının baş kısımları özel psikolojik tespitler içerdiği için meraklıları ilgili gazeteden okuyabilirler. Biz burada sonuç kısmından yaralı tespitleri size sunacağız.

"Değerli okuyucularım, çevremizde şu sözleri velilerden duyarız; “Oğlum / kızım çok geç öğreniyor, öğrendiğini çabuk unutuyor, dikkatini derse veremiyor, çalıştığı halde sınavlardan zayıf not alıyor.” İşte bu sözler, öğrencide öğrenme güçlüğünden şüphelenmemiz gerektiğini bize bildirir nitelikte sözlerdir. Öğrenme güçlüğü; kişinin yaşı, zekâ düzeyi ve aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda, okuma, matematik ve yazılı anlatımının beklenenin önemli ölçüde altında olması durumudur. Bu bozukluk; okuma, matematik veya yazılı anlatım bozukluğu olmak üzere üçe ayrılmıştır. Öğrenme yetersizliği olan çocukların gösterdiği tipik davranışlar şöyledir: 
İçgüdüsel hareket, dikkat dağınıklığı, dikkat süresinin kısalığı, yönergeleri izleyememe, aşırı hareketlilik veya durgunluk, aynı işi tekrarlama, genel beceriksizlik, sağ veya sol elin belirsizliği, diğer çocuklarla anlaşmazlıklardır. Her öğrenme yetersizliği gösteren çocukta bu sayılan özelliklerin hepsi görülmeyebilir. l İçgüdüsel hareket: Okul öncesi çocukları genelde sonucun ne olacağını düşünmeden ani tepkilerde bulunurlar. Planlamada tehlikeyi görmezlik, umursamazlık, kararlarda zayıflık genellikle bu çocukların özelliklerindendir.  
Dikkat dağınıklığı: Okul öncesi eğitim çocukları yaptıkları işe dikkat etmeleri gerektiği halde önemli olmayan bir görüntü veya söz, onların dikkatini dağıtır ve onlar dikkatini tekrar asıl işleri üzerinde toplayamazlar. Örneğin, Aslı okulda, gördüğü her şeye bakıyordu ve onun dikkatini her şey kolaylıkla çekiyordu. Eğer bir arkadaşı kalemini düşürse o hemen yapmakta olduğu işini bırakarak o ses yapan eşyayı bulmaya çalışıyordu. 
Talimatları izlemede beceriksizlik: Öğrenme yetersizliği olan bazı çocuklar, talimatı dinlerler ve aynı yaştaki diğer çocuklar gibi istenileni yaparlar. Bazen de ne söylendiğini anlamayabilirler. Diğer taraftan bazı çocukların hafızası, su tutmaz sepet gibidir. Heyecansal rahatsızlık (Aşırı hareketlilik): Aşırı derecede hareketli olan okul öncesi çocukları akranlarına göre genelde etrafta daha çok dolaşırlar ve daha çok konuşurlar. 
Durgunluk: Durgun olan bir çocuk ekseriyetle uykulu, tembel ve ağır hareket eden bir görünüm içindedir. Örneğin, Ali isteksiz, canı sıkılmış bir çocuk görünümündedir. O, tüm fiziki faaliyetlerde çok yavaştır. Tekrarlama: Tekrarcı çocuklar, yapmaya başladıkları işi tekrar tekrar yaparlar ve aynı işi yapmaktan kendilerini alıkoyamazlar. Genel beceriksizlik: Bu özelliğe sahip çocuklar, diğer yaşıtlarına göre daha hantal ve kabadırlar. 
Çocuklarımızın kolay öğrenebilmesi duasıyla Allah a emanet olunuz."
Kıvanç Tığlı Bulut
PSİKOTERAPİST
29.03.2015
Burada yer alan tespitlerden özellikle dikkat dağınıklığı matematik öğrenme becerisini olumsuz yönde etkilemektedir. Matematiksel başarı için mutlaka dikkatin tam olarak toplanması gerekmektedir. Dikkat eksikliği hakkında blogumuzda yer alan şu yazılarımıza da bakabilirsiniz. http://muallims.blogspot.com.tr/2011/11/dikkat-eksikligi-ve-hiperaktivite.html 
burada yer alan yazılarımızda dikkat eksikliğinin öğrenme sorunları oluşturduğunu görebilirsiniz. Aynı temenni ile "çocuklarımızın kolay öğrenebilmesi ve başarılı olabilmeleri duasıyla Allah'a emanet olunuz.

0 yorum:

Popüler Yayınlar

Sosyal Paylaşım

Icon Icon Icon Icon

Lütfen yazılarımızla ilgili yorum yapmaktan çekinmeyin. Kırık linkleri ve hatalı içerikleri mutlaka bize ilgili sayfa altında yorum yaparak bildiriniz. Blog sayfalarımızda ilginizi çekebilecek diğer yazılar için blog arşivimizi kullanabilirsiniz.

Son Yorumlar

Yararlı Linkler