Bu yazıda Esma-ül Hüsna hakkında kısaca bilgi verildikten sonra Ebced hesabı ile arasındaki ilişkiyi açıklayıp bütün 99 ismin ebced değerleri ve manaları aşağıda ayrıca verilecektir.
İsmin çoğulu olan esmâ ile “güzel, en güzel” anlamındaki hüsnâ kelimelerinden oluşan esmâ-i hüsnâ (el-esmâü’l-hüsnâ) terkibi naslarda Allah’a nisbet edilen isimleri ifade eder. Sadece Kur’an’da geçen ilâhî isimler 100’den fazladır; muhtelif hadislerde Allah’a nisbet edilen başka isimler de mevcuttur. Esmâ-i hüsnâ terkibinin, geniş anlamıyla bunların hepsini kapsamakla birlikte terim olarak daha çok doksan dokuz ismi içerdiği kabul edilir. Esmâ-i hüsnâ terkibinde yer alan hüsnâ kelimesi “güzel” mânasında sıfat veya “en güzel” anlamında ism-i tafdîl sayılmıştır (Lisânü’l-ʿArab, “ḥsn” md.; Ebü’l-Bekā, el-Külliyyât, “ḥüsn” md.). Her iki halde de buradaki güzellik bir gerçeği vurgulamakta olup Allah’ın güzel olmayan bir isminden söz edilemeyeceği için mefhûm-i muhâlifini hatıra getirmez.
İlâhî isimlerin güzellikle nitelendirilmesinin sebeplerini Ebû Bekir İbnü’l-Arabî şöyle sıralamaktadır: 1. Esmâ-i hüsnâ Allah hakkında yücelik ve aşkınlık ifade eder ve kullarda saygı hissi uyandırır. 2. Zikir ve duada kullanılmaları halinde kabule vesile olur ve sevap kazandırır. 3. Kalplere huzur ve sükûn verir, lutuf ve rahmet ümidi telkin eder. 4. Bilginin değeri bilinenin değerine bağlı bulunduğu ve bilinenlerin en şereflisi de Allah olduğu için esmâ-i hüsnâ bilgisine sahip olanlara bu bilgi meziyet ve şeref kazandırır. 5. Esmâ-i hüsnâ Allah için vâcip, câiz ve mümteni‘ olan sıfatları içermesi sebebiyle O’nun hakkında yeterli ve doğru bilgi edinmemize imkân verir (el-Emedü’l-aḳṣâ, vr. 4b-5a).
Fahreddin er-Râzî ise hüsnânın bu mânalarından Allah’a ait olanları zikretmekle yetinerek O’nun hakkında kullanılacak güzel kavramının kemal ve celâl niteliklerini dile getirdiğini ifade etmiştir (Mefâtîḥu’l-ġayb, XV, 66).
Esmâ-i Hüsnânın Sayısı. Bu konuda ilk akla gelen şey, sayıyı doksan dokuz olarak belirleyen ve müslümanlar arasında meşhur olan hadistir. Ebû Dâvûd ile Nesâî dışında Kütüb-i Sitte’de, Ahmed b. Hanbel’in el-Müsned’inde (bk. Wensinck, Miftâḥu künûzi’s-sünne, “ism” md.), Nesâî’nin es-Sünenü’l-kübrâ’sında (“Nuʿût”, 1, IV, 393), Hâkim’in el-Müstedrek’i ile (I, 16-17) diğer hadis mecmualarında yer alan (Süyûtî, III, 613) ve hepsi de Ebû Hüreyre’ye ulaşan rivayetlerin muhtevası iki kısma ayrılır. Bütün rivayetlerin kaydettiği birinci kısmın meâli şöyledir: “Allah’ın doksan dokuz -yüzden bir eksik- ismi vardır. Bunları ezberleyip benimseyen (ihsâ) cennete girer.” Hadisin bu kısmını içeren bazı rivayetlerin sonunda, “O tektir, tek olanı sever” şeklinde bir ilâve de mevcuttur. Metindeki “ahṣâhâ” lafzı bazı rivayetlerde “ḥafiẓahâ” ibaresiyle nakledilmiştir. Hadiste cennete girmeye vesile olarak gösterilen “ihsâ” kelimesinin buradaki anlamı üzerinde Buhârî’den itibaren önemle durulmuş ve kelimenin “saymak, ezberlemek, anlamak” (bk. Fîrûzâbâdî, el-Ḳāmûsü’l-muḥîṭ, “iḥṣâʾ” md.) şeklindeki sözlük anlamının ötesinde bir mâna taşıdığı görüşü ağırlık kazanmıştır (konu ile ilgili çeşitli yorumlar için bk. İbn Hacer, XI, 228-230). Öyle anlaşılıyor ki bu kelime “İslâm’ın ulûhiyyet inancını naslara başvurmak suretiyle tesbit edip anlamak, benimsemek ve bu inanca uygun bir ruhî yetkinlik kaydetmek” anlamını içermektedir. (https://islamansiklopedisi.org.tr/esma-i-husna)
Tirmizî’nin Sünen’inde kaydedilen liste lafza-i celâl ile başlayıp sabûr ismiyle sona ermekte ve daha sonra İslâm dünyasında meşhur olmuş şekliyle doksan dokuz ismi içermektedir. Bunların ilk on dördü Haşr sûresinin son âyetlerinde Hüvallehüllezi...(Haşr Suresi (59)/22-24) sıralandığı şekliyle alınmıştır. İbn Mâce’nin rivayet ettiği listede ise bu düzen korunmadığı gibi farklı isimler de yer almış, ayrıca metnin sonundaki ahad ismiyle sayı 100’e çıkarılmıştır.
Esmâ-i hüsnâ ile ilgili müstakil telifler içinde ilk akla gelen eser, Gazzâlî’nin el-Maḳṣadü’l-esnâ fî şerḥi (meʿânî) esmâʾillâhi’l-ḥüsnâ’sıdır. Müellifin, akıcı üslûbu ve konunun inceliklerine nüfuzu yanında açıklamalarında tasavvufî neşveyi de ihmal etmemesi ve her isimden kulun alabileceği nasibi belirlemeye çalışması esere büyük değer kazandırmıştır. el-Maḳṣadü’l-esnâ daha sonra telif edilen birçok eseri ismine varıncaya kadar etkilemiştir. Kur’ân-ı Kerîm’de bizzat bu ilâhî vahyin şifa olduğu ifade edilir (bk. Yûnus 10/57; el-İsrâ 17/82; Fussılet 41/44). Bu tür âyetlerin genel muhtevasına bakıldığında buradaki şifanın inkâr ve sapıklık gibi mânevî hastalıklar için söz konusu olduğu anlaşılır. Bununla birlikte ilk dönemlerden itibaren Kur’an’ın bedenî hastalıklara da şifa olabileceğine inanılmıştır. Büyük çoğunluğu Kur’an’da yer alan esmâ-i hüsnâdan bu maksatla da faydalanılabileceği kabul edilmiş ve bazı isimlerin özel tesirleri olabileceği umulmuştur. İslâm öncesi din ve inançlarının da etkisiyle oluşan cin çağırma, muska yazma, tütsüleme ve büyü uygulamalarında bazı kesimlerce esmâ-i hüsnânın da kullanıldığı bilinmektedir. Zaman zaman suistimallere ve hurafelere kadar varan bu tür uygulamalarla naslarda ve ilmî literatürde yer alan esmâ-i ilâhiyye arasında bağlantı kurmak mümkün değildir. Bu konuda azami derecede dikkatli olunması, hurafelerden uzak durulması lazım gelir.
"Allah", ismi diğer bütün isimlerinin manasını kendinde toplayan sadece ve sadece Yüce Yaratıcı'nın ismi olan tek ve yegane isimdir. "Allah", isminin önüne hiç bir isim geçemez. "Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur."(Rad Suresi-28) Ayet-i celilesi gereği bu isimleri bolca ziktetmek ve bununla manevi dünyamızı rahatlatmak bizlere hitab-i ilahi olarak bildirilmiştir. "Allah" ismini insanlardan uzak, tenha bir yerde abdestli olarak zikredene; samimiyeti ölçüsünce dereceler ve yardımlar Cenab-ı Mevla tarafından ikram edilir. Kişinin zikirle maneviyati güçlenir. Ruhsal sıkıntı, keder, üzüntü, endişe gibi şeytani vesveselerden de korunmuş olur. Kalbi ve yüzü nurlanır, dünya ve ahirette de yüksek makamlara nail olur. İnsanlar nezdinde itibarı artar, haysiyeti ve şerefi muhafa altında olur.
Allah(c.c) ismini ,zikretmenin yeri, zamanı yoktur. Önemli olan kalpten gelecek samimiyet ve riyadan uzak davranıştır. Her an, her yerde ve her şart altında ALLAH'i zikredebilirsiniz. Kalbi zikir, sesli zikirden daha evladır. İnsanlara gösteriş olsun diye süslü tesbihlerle, zikir aletleriyle bağıra çağıra zikretmek (!) zikrediyormuş gibi yapmak, samimiyetten uzak içinde riya barındıran davranışlardır. Başı dara sıkışınca insan, nasıl Allah'ı hatırlıyorsa; sıkıntıdan uzak en sağlıklı, en huzurlu, en mutlu zamanlarda da yapılan zikir, aynen başı dertli iken yapılan zikir gibi içten büyük bir teslimiyetle yapılmalıdır.
Bir beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun. Şu ayeti dikkatlice tefekkür etmek meramımızı daha iyi anlatacaktır.
"Sizi karada ve denizde yürüten Allah'tır. Bulunduğunuz gemi, içindekileri güzel bir rüzgarla götürürken yolcular neşelenirler; bir fırtına çıkıp da onları her taraftan dalgaların sardığı ve çepeçevre kuşatıldıklarını sandıkları anda ise Allah'ın dinine sarılarak, "Bizi bu tehlikeden kurtarırsan and olsun ki şükredenlerden oluruz" diye O'na yalvarırlar. Fakat (Allah) onları selâmete erdirince bakarsın ki yer (yüzün) de yine haksız yere taşkınlıklarda bulunuyorlar! Ey insanlar, sizin taşkınlığınız ancak kendinize karşıdır. (Kendi aleyhinizedir. Bu da) dünyâ hayaatının (o fânî) menfaati gibi (süreksiz) dir. Nihayet dönüşünüz ancak bizedir. O vakit neler yapıyor olduğunuzu size biz haber vereceğiz! "(Yunus-22-23)
Bazı zikir ve dua kitaplarında aşağıda yazılı adede dikkat edilerek sabah saatlerinde, akşam namazı sonrası, gecenin zifiri karanlığında, cuma saatinde, pazartesi ve perşembe yatsı namazı sonrasında, gibi birtakım zamanlarda zikredilmesinin daha evla olduğu yazılır. Önemli olan dili zikre alıştırmak ve samimiyetle buna devam etmektir. Okunan Esma-ül Hüsnaların daha çabuk ve daha tesirli olmaları için adetleri çoğaltılır. Bu şekildeki zikir için Arabi Ebced değerleri kullanılır. Aşağıdaki isimlerin sayısal değerleri verilirken, İsmin Arapça olarak yazılmasında kullanılan harflerin, Ebced değerlerinin sayısal değerleri toplanarak elde edilmiştir. Zikirde sayının öneminin olup olmadığı meselesi ihtilaflıdır. Belki zikirdeki sayı; aynen şifre misali isteklerin kabulünde kapıların açılmasında bir mana ifade eder. Belki de sadece "Allah" zikrinin çokça zikredilmesi için teşvik mahiyetinde bir kemiyyet ifadesidir. En doğrusunu Allah bilir.
AÇIKLAMALAR
TİRMİZÎ RİVAYETİNDE YER ALAN ESMÂ-i HÜSNÂNIN ALFABETİK SIRALANIŞI VE EBCED DEĞERLERİ | ||||
ESMA | MANASI | Ebced Değeri | ||
1 | الله | ALLAH | Varlığı zorunlu olan ve bütün övgülere lâyık bulunan zâtın özel kapsamlı adı | 66 |
2 | العدل | EL-ADL | Mutlak adalet sahibi, aşırılığa meyletmeyen | 104 |
3 | العفوّ | EL-AFÜV | Hiçbir sorumluluk kalmayacak şekilde günahları affeden | 156 |
4 | الآخر | EL-ÂHİR | Varlığının sonu olmayan | 801 |
5 | العليّ | EL-ALÎ | İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın | 110 |
6 | العليم | EL-ALÎM | Hakkıyla bilen | 150 |
7 | العظيم | EL-AZÎM | Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu | 1020 |
8 | العزيز | EL-AZÎZ | Yenilemeyen yegâne galip | 94 |
9 | الباعث | EL-BÂİS | Ölümden sonra dirilten | 573 |
10 | الباقي | EL-BÂKĪ | Varlığının sonu olmayan | 113 |
11 | البارئ | EL-BÂRİ’ | Bir model olmaksızın canlıları yaratan | 213 |
12 | الباسط | EL-BÂSIT | Rızkı genişleten, ruhları bedenlerine yayan | 72 |
13 | البصير | EL-BASÎR | Gören | 302 |
14 | الباطن | EL-BÂTIN | Zâtının görülmesi ve mahiyetinin bilinmesi açısından gizli | 62 |
15 | البديع | EL-BEDΑ | Eşi ve örneği olmayan, sanatkârane yaratan | 86 |
16 | البرّ | EL-BER | İyilik eden, vaadini yerine getiren | 202 |
17 | الجامع | EL-CÂMİ‘ | Toplayıp düzenleyen, kıyamet günü hesaba çekmek için mahlûkatı toplayan | 114 |
18 | الجبّار | EL-CEBBÂR | İradesini her durumda yürüten, yaratılmışların halini iyileştiren | 206 |
19 | الجليل | EL-CELÎL | Azamet sahibi | 73 |
20 | الضارّ | ED-DÂR | Zarar veren | 1001 |
21 | الأوّل | EL-EVVEL | Varlığının başlangıcı olmayan | 37 |
22 | الفتّاح | EL-FETTÂH | İyilik kapılarını açan, hakemlik yapan | 489 |
23 | الغفّار | EL-GAFFÂR | Daima affeden, tekrarlanan günahları bağışlayan | 1281 |
24 | الغفور | EL-GAFÛR | Bütün günahları bağışlayan | 1286 |
25 | الغنيّ | EL-GANÎ | Her şeyden müstağni, kendi dışındaki her şey O’na muhtaç | 1060 |
26 | الخبير | EL-HABÎR | Her şeyin iç yüzünden haberdar olan | 812 |
27 | الهادي | EL-HÂDÎ | Yol gösteren, murada erdiren | 20 |
28 | الخافض | EL-HÂFID | Alçaltan, zillete düşüren | 1481 |
29 | الحفيظ | EL-HAFÎZ | Koruyup gözeten ve dengede tutan | 998 |
30 | الحقّ | EL-HAK | Fiilen var olan, mevcudiyeti ve ulûhiyyeti gerçek olan | 108 |
31 | الحكم | EL-HAKEM | Son hükmü veren | 68 |
32 | الحكيم | EL-HAKÎM | Bütün emirleri ve işleri yerli yerinde olan | 78 |
33 | الخالق | EL-HÂLİK | Takdirine uygun bir şekilde yaratan | 731 |
34 | الحليم | EL-HALÎM | Acele ile ve kızgınlıkla muamele etmeyen | 88 |
35 | الحميد | EL-HAMÎD | Övülmeye lâyık | 68 |
36 | الحسيب | EL-HASÎB | Kullarına yeten, onları hesaba çeken | 80 |
37 | الحيّ | EL-HAY | Ebedî hayatla diri | 18 |
38 | القابض | EL-KĀBIZ | Rızkı tutan, canlıların ruhunu alan | 903 |
39 | القادر | EL-KĀDİR | Her şeye gücü yeten, kudretli | 305 |
40 | القهّار | EL-KAHHÂR | Yenilmeyen, yegâne galip | 306 |
41 | القويّ | EL-KAVÎY | Her şeye gücü yeten, kudretli | 117 |
42 | القيّوم | EL-KAYYÛM | Her şeyin varlığı kendisine bağlı olup kâinatı idare eden | 156 |
43 | الكبير | EL-KEBÎR | Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu | 232 |
44 | الكريم | EL-KERÎM | Fazilet türlerinin hepsine sahip | 270 |
45 | القدّوس | EL-KUDDÛS | Her eksikten münezzeh | 170 |
46 | اللطيف | EL-LATÎF | Yaratılmışların ihtiyacını en ince noktasına kadar bilip sezilmez yollarla karşılayan | 129 |
47 | الماجد | EL-MÂCİD | Şanlı, şerefli | 48 |
48 | مالك الملك | EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK | Mülkün sahibi | 212 |
49 | المانع | EL-MÂNİ‘ | Dilemediği şeyin gerçekleşmesine müsaade etmeyen, kötü şeylere engel olan | 161 |
50 | المجيد | EL-MECÎD | Şanlı, şerefli | 57 |
51 | الملك | EL-MELİK | Görünen ve görünmeyen âlemlerin sahibi | 90 |
52 | المتين | EL-METÎN | Her şeye gücü yeten, kudretli | 500 |
53 | المؤخّر | EL-MUAHHİR | Geriye bırakan | 846 |
54 | المغني | EL-MUĞNÎ | Zenginlik verip tatmin eden | 1100 |
55 | المحصي | EL-MUHSÎ | Her şeyi tek tek ve bütün ayrıntılarıyla bilen | 148 |
56 | المحيي | EL-MUHYÎ | Can veren | 68 |
57 | المعيد | EL-MUÎYD | Tekrar yaratan | 124 |
58 | المعزّ | EL-MUİZ | Yücelten, izzet ve şeref veren | 117 |
59 | المقدّم | EL-MUKADDİM | Öne alan | 184 |
60 | المقيت | EL-MUKĪT | Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren, bilip gücü yeten ve koruyan | 550 |
61 | المقسط | EL-MUKSİT | Adaletle hükmeden | 275 |
62 | المقتدر | EL-MUKTEDİR | Her şeye gücü yeten, kudretli | 744 |
63 | المصوّر | EL-MUSAVVİR | Şekil ve özellik veren | 336 |
64 | المبدئ | EL-MÜBDİ’ | İlkin yaratan | 56 |
65 | المجيب | EL-MÜCÎB | Dileklere karşılık veren | 55 |
66 | المهيمن | EL-MÜHEYMİN | Kâinatın bütün işlerini gözetip yöneten | 145 |
67 | المؤمن | EL-MÜ’MİN | Güven veren, vaadine güvenilen | 136 |
68 | المميت | EL-MÜMÎT | Öldüren | 490 |
69 | المنتقم | EL-MÜNTAKIM | Suçluları cezalandıran | 630 |
70 | المتعالي | EL-MÜTEÂLÎ | İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın | 551 |
71 | المتكبّر | EL-MÜTEKEBBİR | Azamet ve yüceliğini izhar eden | 662 |
72 | المذلّ | EL-MÜZİL | Alçaltan, zillet veren | 770 |
73 | النافع | EN-NÂFİ‘ | Fayda veren | 201 |
74 | النور | EN-NÛR | Nurlandıran, nur kaynağı | 256 |
75 | الرافع | ER-RÂFİ‘ | Yücelten, izzet ve şeref veren | 351 |
76 | الرحيم | EE-RAHÎM | Bağışlayan, esirgeyen | 258 |
77 | الرحمن | ER-RAHMÂN | Bağışlayan, esirgeyen | 298 |
78 | الرقيب | ER-RAKĪB | Gözetleyip kontrol eden | 312 |
79 | الرؤف | ER-RAÛF | Şefkatli | 286 |
80 | الرشيد | ER-REŞÎD | Bütün işleri isabetli ve hedefine ulaşıcı, irşad edici | 514 |
81 | الرزّاق | ER-REZZÂK | Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren | 308 |
82 | الصبور | ES-SABÛR | Çok sabırlı | 298 |
83 | الصمد | ES-SAMED | Arzu ve ihtiyaçları sebebiyle herkesin yöneldiği ulular ulusu bir müstağni | 134 |
84 | السلام | ES-SELÂM | Esenlik veren | 131 |
85 | السميع | ES-SEMΑ | İşiten | 180 |
86 | الشهيد | EŞ-ŞEHÎD | Her şeyi gözlemiş olarak bilen | 319 |
87 | الشكور | EŞ-ŞEKÛR | Az iyiliğe çok mükâfat veren | 526 |
88 | التوّاب | ET-TEVVÂB | Kullarını tövbeye sevkeden ve tövbelerini kabul eden | 409 |
89 | الواجد | EL-VÂCİD | Dilediğini dilediği zaman bulan bir müstağni | 14 |
90 | الواحد | EL-VÂHİD | Bölünüp parçalara ayrılmaması ve benzerinin bulunmaması anlamında tek | 19 |
91 | الوالي | EL-VÂLÎ | Kâinata hâkim olup onu yöneten | 47 |
92 | الوارث | EL-VÂRİS | Varlığının sonu olmayan | 707 |
93 | الواسع | EL-VÂSİ‘ | İlmi ve merhameti her şeyi kuşatan | 137 |
94 | الودود | EL-VEDÛD | Çok seven, çok sevilen | 20 |
95 | الوهّاب | EL-VEHHÂB | Karşılık beklemeden bol bol veren | 14 |
96 | الوكيل | EL-VEKÎL | Güvenilip dayanılan | 66 |
97 | الوليّ | EL-VELÎY | Yardımcı ve dost | 46 |
98 | الظاهر | EZ-ZÂHİR | Varlığını ve birliğini belgeleyen birçok delilinin bulunması açısından âşikâr | 1106 |
99 | ذو الجلال والإكرام | ZÜ’l-CELÂLİ
ve’l-İKRÂM |
Azamet ve kerem sahibi | 1100 |
AÇIKLAMALAR
1 – ALLÂH : (66) [ Tüm isim ve sıfatlan kendinde toplayan
yüce Allah’ın zatının, başka hiçbir varlığa verilemeyen ismidir. Allah Cenabı
Hakk’ın Celal ve Cemal gibi bütün isimlerini kapsamaktadır. Allah diye zikreden
Cenabı Hakk’ı bütün isimleri ile anmış olur. Bütün isimler Allah isminde
gizlidir. Diğer isimler Allah İsmi Azam’ına birer sıfattır. Allah ismi hiç bir
isme sıfat olmaz. Cenabı Hakk’ın Zatına mahsus bütün isimlerin özellikleri
Allah isminde vardır. ] Allah zikrine devam eden kişinin derecesi hem Allah
katında hem de insanlar katında artar. İnsanlar arasında; sevilen, sayılan,
sözü geçen kıymetli bir kişi olur. Duaları kabul görür. Nefis şeytanının
şerrinden kurtulur. Amir veya makam sahibi kişilerin yanında riayet görür.
Düşmanlarına karşı galip gelir. İşi görülür, haksızlığa uğramaz..
Allah ismi; ruhi hastalıklardan, kalp katılığından,
küfürden, maddi ve manevi bataklıktan, nefsin istek ve arzularından kurtulmak,
düşmanlarını yenmek, merhamet sahibi olmak, Allah’ın istediği şekilde hayat
sürmek, son nefeste imanlı ölmek, kalbin nurlanması, imanlı olması ve şifa
bulmak, güç, kuvvet ve rızık kazanmak, gizli sırlara vakıf olmak, hem dünya,
hem de ahiret saadetine ermek için zikredilir. Allah ismi; Ya
Allah, Ya Allah, Ya Allah şeklinde veya sadece Allah, Allah Allah, Allah…
şeklinde zikredilir. Hu Allah, Hu Allah, Hu Allah… şeklinde de zikredilmiştir.
2 – ER RAHMÂN: (298) Dünya ve Ahirette Allah’ın sevgili kulu olmak için
okunur. Ya Rahman ismini zikreden, her olaydan haberdar olur. Olay olmadan
haberi olur. Er Rahman ismini üzerinde taşıyan; insanlar arasında sevgi, saygı
görür.
3 – ER RAHİM: (258) Maddi ve Manevi Rızıklar için okunur. Ya Rahim ismini zikretmeye devam eden kişi;
belalardan, kazalardan ve afetlerden korunur. Uykusunda ağlayan veya korkan
çocuklar için faydalıdır.
4 – EL MELİK: (90) Emir sahibi olmak, maddi ve manevi güçlü olmak
için okunur. İlim ve marifet sahibi olurlar.
5 – EL KUDDÛS: (170) Günahlardan kurtulmak ve kalp temizliği için
okunur.Ya Kuddüs ismini zikreden kişi şehvetten kurtulur, ahlakı düzelir.
Vesveseden kurtulur. Şeytanın hilelerinden uzak olur.
6 – ES SELAM: (131) Korkulan her şeyden korunmak için okunur. Es Selam
ismini kağıda yazıp üzerinde taşıyan ve sürekli zikr eden; fenalık ve
kötülüklerden emin olur. Ya Selam isminin zikrine devam eden kişi; cin, şeytan
ve insanların hile ve vesveselerinden uzak olur.
7 – EL MÜ’MİN: (136) Kötü hastalıklara düşmemek için okunur. Ya Mü’min
ismini zikreden arzusuna kavuşur. Her gün okumayı adet haline getiren muhtaçlık
hissetmez, kimseye muhtaç olmaz, düşman şerrinden muhafaza olur, dili kötü söz
söylemez.
8 – EL MÜHEYMİN: (145) İnsanların düşüncelerini anlar korunur. Ya
Müheymin zikrine devam eden unutkanlıktan kurtulur. İlim ve imanı artar. Yazıp
üzerinde taşıyanın rızkı ve malı artar. Allah’ın himayesinde olur.
9 – EL AZÎZ: (94) Düşmanlara galip gelmek için okunur.Ya Aziz ismini
zikreden kişi, kendini insanlara sevdirir. İşi ve istekleri geri çevrilmez. Hem
insanlara, hemde ruhanilere karşı sözü geçen, itibar sahibi bir kişi olur.
10 – EL
CEBBÂR: (206) Hayırlı istek
ve arzuların olması için okunur. Ya Cebbar ismini zikreden kişiye bütün
insanlar itaat edeler, o kişiye kötülük yapmaya cesaret edemezler.
11 – EL
MÜTEKEBBİR: (662) İzzete ve refaha
nail olmak için okunur. Ya Mütekebbir ismini hergün okuyan konuştuğu zaman
karşısındakileri tesiri altında bırakır. Okuyanın hayır ve bereketi çoğalır.
12 – EL HÂLIK : (731) İşlerde üzüntüden ve sıkıntıdan kurtulmak
için okunur. Ya Halık ismini zikredenin kalbi nurlanır. Her işte başarılı olur.
Bela ve kötülüklerden korunur. İyileşmesi zor akıl hastalığı olanlar bu ismi
yazıp taşımaları halinde faydasını görürler.
13 – EL BÂRİ’ : (213) İşinde Başarılı olur, şöhret bulur. Şifacı
olur. Ağır işleri kolaylaşır.
14 – EL
MUSAVVİR : (336) Maksat ve
merama ulaşmak için okunur. Ya Musavvir ismini zikreden başladığı işte başarılı
olur, geri kalmaz ve yaptığı iş bozulmaz.
15 – EL
ĞAFFÂR : (1281) Bağışlanmak ve
günahlardan korunmak için okunur. Ya Gaffar zikrine devam eden günahlarından,
hata ve isyanlarından mağfiret bulur. Affolunur. Hasımları, düşmanları
tarafından görülemez.
16 – EL
KAHHÂR : (306) Zalimleri
kahretmek için okunur. Kahhar ismi; düşmanı kahretmek ve düşmanı helak etmek
gibi bir tesire sahiptir. Ya Kahhar ismini her gün okuyanların kalbinde dünya
sevgisi kalmaz.
17 – EL
VEHHÂB : (14) Sıkıntısız
borçsuz bir hayat için okunur. Ya Vehhab ismini sürekli zikreden kişinin rızkı
artar, maddi sıkıntılarından kurtulup, refaha erer.
18 – ER
REZZÂK :(308) Bol rızıklı ömür için
okunur. Hergün okuyana; kapalı kapılar açılır, maddi sıkıntıya uğramaz, rızkı
artar.
19 – EL
FETTÂH : (489) Maddi manevi
hayırlar için okunur. Ya Fettah isminin zikrine devam edene Allah hayır ve
bereket ihsan eder. Darlık ve sıkıntı çekmez. Okuyanın kalbi nurlanır, işleri
kolaylaşır.
20 – EL ALÎM : (150) İlim zenginliği için okunur. Ya Alim Okuyanın
ilmi artar, hikmetli konuşur ve yüce makamlara erişir.
21 – EL
KÂBID : (903) Zalimin zülmünden
kurtulmak için okunur. Ya Kabid ismini okumaya devam eden kişi heybetlilik ve
celallik kazanır. Kimse düşmanlık etmeye, hakkında dedikodu yapmaya cesaret
edemez.
22 – EL
BÂSIT : (72) İşlerin büyümesi
mal ve paranın bereketi için okunur. Ya Basıt ismini zikreden kişi korktuğu
şeylerden emin ve güven içinde olur. Kalbindeki korku ve endişeler gider.
23 – EL HÂFID (998) Kötüden ve belalardan korunmak için okunur. Ya
Hafıd ismini zikreden; korku, telaş, kötülük ve fenalıklardan emin olur ve
korunur.
24 – ER RÂFİ’ : (351) İnsanlar arasında ve işinde yükselmek için
okunur. Ya Rafi ismini zikreden her türlü hayırlara vesile olur. Düşmanlarının
kalbinde korku ve ürperti olur. Fakirlikten ve zalim şerrinden muhafaza olur.
25 – EL
MUİZZ : (117) Fakir ve
zelillikten kurtulmak için okunur. Ya Muizz zikrine devam eden kişi aziz olur.
Gücü, kuvveti artar. Kadri yücelir. Mahlukata karşı heybetli görünür.
26 – EL
MUZİLL : (770) Düşmanları zelil
etmek için okunur.Ya Muzill ismini zikreden kişi Düşman ve zalim şerrinden emin
olur, korunur.
27 – ES
SEMî’ : (180) Duaların kabulü
için okunur.
28 – EL
BASÎR : (302) Acziyetin
kalkması için okunur. Basiret gözü açılır. Tüm kötülüklerden korunur.
29 – EL HAKEM : (68) Haklı davasını kazanması için okunur. Sözü
geçerli ve tesirli olur. Allah katında mertebesi yükselir.
30 – EL
ADL : (104) Adaletli olmak için
okunur. Ya Adl ismini zikredenin maddi ve manevi hali düzelir.
31 –EL LATÎF : (129) Dileklerin olması, kısmet ve rızık için
Okunur. Ya Latif ismini zikreden huzura
kavuşur, her şeyde başarılı olur. Maddi durumu düzelir. Hasta olan iyileşir.
Sıkıntı ve bunalımdan kurtulur.
32 – EL
HABİR : (812) Hafıza ve idrakin
genişlemesi için okunur. Kötü ahlak ve zalim şerrinden kurtulur.
33 – EL
HALÎM : (88) Ahlak ve hilm /
huy güzelliği için okunur.Ya Halim ismini zikreden arifler zümresinden olur. Sinirli
ve asabi olan kişiler okursa durumları düzelir.
34 – EL AZİM : (1020) Sözünün tesirli olması için okunur. Ya Azim
ismini zikreden korktuğu ve çekindiği şeylerden korunur. Hastaysa şifa bulur.
İnsanlar arasında itibarlı olur, şerefi yücelir.
35 – EL
GÂFÛR : (1286) Günahların affı,
kötü ahlakı bırakmak için okunur. Ya Gafur ismini zikredeni Allah af ve
mağfirette bulunur. Fakirlikten kurtulur. Korktuklarından emin olur, korunur.
Şiddet ve öfkeli kişilere karşı Ya Gafur ismi okunursa öfkeleri yatışır.
36 – EŞ ŞEKÛR : (526) Talihin açıklığı, bol rızık için okunur. Ya
Şekur ismini zikreden kişinin refahı artar, sıhhat ve huzur içinde olur.
37 – EL ALİYY : (110) Zilleten kurtulmak ve ilim için okunur. Ya
Aliyy ismini zikreden kişi hor görülmez, onu gören herkes sever.
38 – EL
KEBÎR : (232) Hürmet görmek
için okunur. Ya Kebir ismini zikredenin ilmi ve bilgisi artar. İnsanlardan
hürmet görür. Onu görenler, ondan çekinir.
39 – EL
HAFIZ : (998) Nefsinin ve
malının korunması için okunur. Ya Hafız ismini zikreden kişi; zalim ve
kötülerin şerrinden korunur. Düşmanlarına güçlü görünür ve düşmanlarına karşı
üstün olur.
40 – EL
MUKÎT : (550) Muhtaç olunan
şeyi kazanmak için okunur. Ya Mukit ismini zikredenin rızkı artar, malı
eksilmez. Açlık hissetmez. Fenalıklardan korunur, rızkı kolaylaşır, bereketi
artar.
41 – EL
HASÎB :(80) Herkese karşı
alnı açık olmak için okunur. Ya Hasib ismini her gün zikredenin duaları kabul
olur. Başkaları tarafından sevilip, sayılır. Düşman şerrinden korunur.
Kötülüklerden muhafaza olur. Rızkı çoğalır.
42 – EL
CELÎL : (73) Bir zalimi
zorbayı zelil etmek için okunur.Kimse kötü gözle bakamaz, düşmanları onu
görünce korkuya kapılır. Bu ismi zikreden kişide manevi bir güç meydana gelir.
Zalimleri dize getirir. Kimse kötülük yapamaz. Tehlikeli yerlerde emin olur.
Okuyanın ahlakı düzelir.
43 – EL
KERÎM: (270) Bol rızık ve kolaylıklara
nail olmak için okunur.Ya Kerim ismini zikreden kolay yoldan rızık kazanır. Her
kazancı bereketlenir.
44 – ER
RAKÎB : (312) Her işte Allah’ın
koruması altında olmak için okunur. Ya Rakib ismini okuyanlar yitiğini bulur,
başına gelecek bela ve musibetlerden korunur.
45 – EL
MÜCÎB : (55) Duaların kabul
olunması için okunur. İhlasla “Yâ Mücib” diye bir müslüman bu isme devam etse,
insanlar tarafından sevilir, duası kabul olur.
46 – EL VÂSİ : (137) Ömür uzunluğu, rızık ve sıhhat genişliği için
okunur. Ya Vasi ismini zikreden; hırs ve sıkıntılardan kurtulur. Ahlakı
güzelleşir. Rızkı bollaşır ve ömrü uzar. Zor işlerinde daima kolaylık bulur.
Kin ve hased çeken kişi okumaya devam ederse durumu düzelir. İhlasla okumayı
sürdürenler; bazı sırlara ererler ve manevi perdeler o kişiye kalkar.
47 – EL HAKÎM : (78) İlim ve hikmet sahibi olmak için okunur. Ya
Hakîm ismini zikreden kişi ilim ve hikmet sahibi olur.
48 – EL VEDÛD : (20) Herkesin sevgisini kazanmak okunur. Oumaya
devam eden kişi başkalarına tesir eder ve karşısındakini hükmü altına alır.
Kalbi nurlanır, huzura kavuşur.
49 – EL
MECÎD : (57) İzzet ve şerefin
artması için okunur. Ya Mecid ismini sürekli zikredene şeytan yaklaşıp vesvese
veremez. İnsanlar arasında izzeti ve sevgisi artar.
50 – EL
BÂ’IS : (573) Kuvvetli irade ve
alacaklarını almak için okunur.Ya Bâ’is ismini zikreden kişiden gaflet ve
şiddet kalkar. Dert ve sıkıntılarından kurtulup, huzura erer.
51 – EŞ
ŞEHÎD : (319) Şehid olmak,
heybetli olmak için okunur. Asi olan insanlar için okunursa asilikleri ve
zulümleri geçer.
52 – EL
HAKK : (108) Sağlam bir imana
ve doğru bir ibadet hayatına sahip olmak, başladığı işin sonunun gelmesi için
okunur.
53 – EL
VEKÎL : (66) Allah’tan her türlü
yardımı görmek için okunur.Rüzgar ve gök gürültüsü korkularından emin olur.
54 – EL
KAVİYY : (117) Kansızlık ve
vücudun güçlü olması için şifa olur.Ya Kaviyy ismini zikredenin himmeti artar.
Kuvvetlenir. Okuyan yolculuk sırasındaki kaza, bela ve hastalıklardan korunur.
55 – EL
METÎN : (500) Maddi ve manevi
sağlam olmak için okunur. Ya Metin ismini okuyanlar; fakirlikten, hırstan,
zulümden, kötü ahlaktan kurtulur. Zayıflığa düşmezler.
56 – EL
VELİYY : (46) Her işinde
Allah’ın yardımı için okunur. Ya Veliyy ismini zikreden kıyamet gününde hesabı
kolayca görülür
57 – EL
HAMÎD : (68) Kazancın
genişlemesi için okunur. Ya Hamid ismini zikredenlerin ahlakı, amelleri ve
sözleri güzel olur, övgüye layık olur.
58 – EL
MUHSÎ :(148) Zekanın kuvvetli olması
için okunur. Ya Muhsi ismini zikredene bütün kalpler itaat eder. Okuyan kötü
ahlaktan kurtulur. Unutkanlık kalmaz. Vücudundaki hastalıklardan şifa bulur.
Allah zihin açıklığı verir, idrak ve anlayışı artar.
59 – EL MÜBDİ : (56) Her işte muvaffak olmak için okunur.Ya Mübdi
ismini zikreden hikmet sahibi olur, hikmetli konuşur. Gizli olan işlerden
haberdar olur.
60 – EL
MUÎD : (124) Elden kaçanı
geriye kazanmak için okunur. Ya Muid ismini zikredenlerin elinden gitmiş olan şeyler
yerine gelir. Bir şeyi unutan kişi bu ismi okursa unuttuğunu hatırlar.
61 – EL
MUHYÎ : (68) İşlerin başarılı
olması için okunur.Ya Muhyi ismini hergün 68 defa zikreden kişinin kalbine iman
ve irfan nuru dolar. Kötüye giden işleri düzelir.
62 – EL MUMÎT : (490) Harama bakmamak, kötülükten vazgeçmek için
okunur.Ya Mumit ismini zikreden, nefsinin şerrinden emin olur
63 – EL
HAYY : (18) Sözü tesirli olur,
herkesten hürmet ve tazim görür. Ya Hayy ismini zikreden kişinin ömrü uzun ve
afiyette olur. Hastaysa şifaya kavuşur.
64 – EL
KAYYÛM : (156) Ya Kayyum
ismini zikreden kişinin tüm işleri zahmetsizce halolur. Teşebbüs ettiği her iş
başarılı ve hayırlı olur. Uykusu hafifleşir, unutkanlıktan kurtulur. Ezber gücü
artar.
65 – EL
VÂCİD : (14) Kaybedilen şeyi
bulmak için okunur. Ya Vacid ismini sahip olduğu ve elde ettiği şeyleri
kaybetmez. Elindekiler zayi olmaz. Aradıklarını bulma gücüne sahip olur. Hileci
ve büyücülerin kötülüklerinden korunur.
66 – EL
MECİD : (57) Kazancın bolluğu
için okunur. Ya Macid ismini zikredenin kalbi nurlanır.
67 – EL
VAHİD : (19) İstediği olur,
kalbi uyanır, aklı güçlenir. Ya Vahid ismini okuyanın kalbi; yorgunluktan ve
bütün kötü düşüncelerden uzaklaşır.
68 – ES
SAMED : (134) Hiç kimseye
muhtaç olmamak için okunur. Ya Samed
ismini zikreden kişi; yeme, içme, giyim, kuşam gibi zaruri ihtiyaçların temininde
kimseye muhtaç olmaz.
69 – EL
KÂDİR : (305) İstediğini
yapmaya güç yetirmek için faydalıdır. Ya Kadir ismini zikreden arzu ettiği her
şeyde muvaffak olur. Hasta olan şifaya kavuşur.
70 – EL
MUKTEDİR : (744) Her işte
başarılı olmak için okunur. Ya Muktedir ismini zikreden kişi teşebbüs ettiği
her işte başarılı olur. Cin, insan ve şeytan şerrinden uzak olur.
71 – EL
MUKADDİM : (184) Daima
yükselmek için okunur. Ya Mukaddim ismini zikreden kişi kuvvet ve iktidar
sahibi olur. Savaş meydanında okunursa, düşmana karşı, okuyan kuvvetli olur.
72 – EL
MUAHHİR : (846) Kötü birinin
uzaklaştırılması için okunur.Ya Müahhir ismini okuyan tevbe edip takvaya erer. İbadet
etmede zorlanmaz. Basiret gözü açılır. Kötü işlerden uzak durur.
73 – EL EVVEL : (37) Her hayır işinde birinci olmak için okunur.
Yolculuğa çıkarken okunursa okuyan yol sıkıntılarından kurtulur.
74 – EL ÂHİR : (801) Ömür uzunluğu için okunur. Ya Ahir ismini
zikredenin düşmanları helak olur. Düşmanlarına karşı kuvvet kazanır
75 – EZ
ZÂHİR : (1106) Her meselenin
zuhuru için, gizli işlerin ortaya çıkması için okunur. Ya Zahir ismini
zikredenin kalbi nurlanır. Gizli işlere, sırlara erer. Kalbi üzerindeki
perdeler açılır.
76 – EL MÜTEÂLÎ : (551) İstediği
makama gelmek ve yüceliğe ermek için okunur. Ya Müteali ismini zikreden salaha
erer. Hakim ve amirler nezdinde hürmet ve riayet görür. Makam ve mevkisi
yükselir.
77 – EL
BÂTIN : (62) Nefsi mutmain ve
kalbi geniş olması için okunur. Ya Batın ismini zikreden; korktuklarından emin,
kalbi geniş olur. Sözü dinlenir. Sohbeti etkili ve tesirli olur. İstediği
şeylerden rüyada ve uyanık halde haberdar olur.
78 – EL VÂLÎ: (47) Sözünün tesirli olması için okunur. Ya Vali ismini
zikreden çeşitli afetlerden muhafaza olur. Makam ve mevkisi yükselir.
79 – EL
BERR : (202) Her halukarda
iyilik bulmak için okunur. Ya Berr ismini okumaya devam edenler tüm mahlukatın
şerrinden emin olur. Zararlı kötü alışkanlıklardan kurtulmak için okunursa bu durumları
düzelir.
80- ET TEVVÂB : (409) Tövbelerin kabulu için, günahlardan arınmak
için okunur. Zalimin zulmünden kurtulur.
Para ve geçim sıkıntısı ortadan kalkar. Rızık kapıları okuyana açılır.
81 – EL
MÜNTEKİM : (630)Zülüm ve
fenalıktan korunmak için okunur. Ya Müntekim ismini okuyanlar düşmanlarının
şerrinden korunurlar.
82 – EL
AFÜVV: (156) Rızık bolluğu ve kalp huzuru
için okunur. Ya Afüvv ismini zikreden kişi, iyi ahlak sahibi olur. Allah’ın
mağfiretine nail olur, Allah’ın rızasını kazanan kullardan olur. Öfke anında kişi
Ya Afüvv ismini zikredip ardından salatü selam okursa sakinleşir.
83 – ER
RAÛF : (286) Dünyada hiçbir
varlıktan zarar görmez. Ya Rauf ismini zikredenin kalbinde şefkat, ruhunda
letafet meydana gelir. İnsanlar arasında sevgi, saygı ve şefkat görür. Eşiyle
arasında geçimsizlik ve uyuşmazlık olanlara faydalıdır.
84 – MÂLİKÜL
MÜLK : (212) Mal ve kazanca
zarar gelmez. Ya Malikel Mülk ismini zikredenin mülkü çok olur. Fakirlikten
kurtulur. Rütbe ve makamı yükselir. Kimseye muhtaç olmaz. Halk arasında
sevilen, sayılan, aziz biri olur.
85 – ZÜL-CELÂLİ
VEL-İKRÂM : (1100) Yapılan işlerin
kolaylığı için okunur.Ya Zülcelali Velikram ismini zikreden her isteğine
kavuşur. İzzet ve şerefe nail olur. Duaları kabül olur. Vesveseden korunur.
86 – EL
MUKSİT : (275) Eşler arasını
düzeltmek, soğuklukları gidermek için okunur. Ya Muksit ismini zikreden
vesveseden, öfkeden, hiddetten, kalp sıkıntısından, şeytan şerrinden kurtulur.
Bu isim ateş söndürme, insanı sakin kılma hususunda etkilidir.
87 – EL CÂMİ’ : (114) Küsleri barıştırmak için, kalplere ülfet elde
etmek için okunur. Ya Cami ismini zikredenin dostları çoğalır, ayrılık ve
hasret çekmez. Bir şeyi zayi olan, eşi, hayvanı kaçanlar bu isimle fayda bulur.
88 – EL
ĞANİYY: (1060) Büyük servet ve geniş rızık sahibi
olmak için okunur. Ya Ğaniyy ismini zikreden; maddi ve manevi zenginliğe
ulaşır, dünyada başkasına muhtaç olmaz.
89 – EL
MUĞNİ : (1100) Geçim genişliği, bol
rızık ve zenginlik isteğinde okunabilir. Ya Muğni ismini zikreden bütün
işlerinde kolaylık bulur. Fakirlikten kurtulur.
90 – EL MÂNİ’: (161) Kaza beladan uzak olmak için okunur. Ya Mani
ismini zikreden çok korktuğu ve çekindiği şeylerden emin ve muhafaza olur.
Gelecek zararlardan korunur. Ya Mani ismi insanı şehvet ve nefsin arzularından
korur.
91 – Ed
DÂRR : (1001) Zararlı kişinin
kahrı defi için okunabilir. Ya Darr ismi düşmana ve zalimlere karşı galibiyet hususunda
etkilidir. Bu ismi okuyan insanların şerrinden korunur.
92 – EN
NÂFİ’ : (201) Hastalıklardan
korunmak, şifa bulmak, zararlardan uzak durmak için faidelidir. Ya Nafi ismini
zikreden güzel bir hayat yaşar. Darlık, hastalık, musibet, stres ve
sıkıntılardan kurtulur.
93 – EN
NÛR : (256) Doğruyu ve yanlışı
görüp kalp nuruna sahip olunur.Ya Nûr ismini zikredenin kalbini iman nuru ve
hikmet kaplar. Yüz ve bedenleri nurlanır. Okuyan doğru yolu bulur.
94 – EL HÂDÎ : (20) Çocukların itaatkar olması için okunur. Ya
Hadi ismini zikreden hidayete erer. Hükmedecek kuvvete erer.
95 – EL BEDî’ : (86) Allah’ın yardımına nail olmak, maddî ve manevî
güzellikleri elde etmek için okunur. Ya Bedi ismini zikreden sanatında ilerler,
başarılı olur. Görülmemiş icatlarda bulunur. Bilmediğini anlama gücü oluşur.
Zarar ve ziyandan kurtulur. İşsiz olan iş bulur, işini kaybeden işine kavuşur.
96 – EL BÂKÎ: (113) Ömrün uzunluğu, sıhhatin iyiliği için okunur.Ya
Baki ismini zikredenin ömrü uzun ve sıhhatli olur. Afet ve belalardan uzak
olur. Makam ve mevki edinir. Makamı, mülkü elinden gitmez. Korkularından
kurtulur.
97 – EL VÂRİS: (707) Uzun ömür, bol mal, şeref ve rızık sahibi olmak
için okunur. Ya Varis ismini zikreden kişi; mal, mülk ve itibar sahibi olur.
İnsanlar arasında nüfuz ve merci sahibi olur. İsteklerine çabuk kavuşur.
Kötülüklerden muhafaza olur.
98 – ER RAŞÎD : (514) İçki ve zinadan kurtulmak ve güzel ahlak
için okunur. Ya Raşîd ismini zikredenin ameli kabul görür. Duası, niyazı,
yalvarış ve yakarışları kabul olur. Okuyan ıslah olur. Pişman olacağı şeyler
yapmaz. İşleri kolaylaşır.
99 – ES
SABÛR : (298) Başladığı işi
kolay bitirmek için zikredilir. Sabur ismini zikreden; şiddet ve zorluk görmez.
Müşkülat anında Allah, sabır ve sebat ihsan eder. Teşebbüs ettiği her işi
tamamlamadan bırakmaz. O işten acizlik getirmez, ondan vaz geçmeden sonunu
getirir. Kalbi Allah sevgisi ile dolar. Bela, zulüm ve iftiralardan uzak olur.
Rızık için zenginlik için el- mugnî --el ganiyy kaç gün çekmeliyim
YanıtlaSilCenab-ı Hak buyuruyor:
Sil"Şüphesiz O, başkalarına muhtaç olmaktan kurtardı ve varlık sahibi kıldı." (Necm, 53:48 )
"Seni ihtiyaç içinde bulup da zengin etmedi mi?" (Duha, 93:8)
El- GANİY Çok zengin ve her şeyden müstağni anlamına gelen ismi şerifi; günde 1060 defa Büyük servet ve geniş rızık sahibi olmak için okunur.
El- MUĞNİ İstediğini zengin eden ismi şerifi; günde 1100 adet Geçim genişliği, bol rızık ve işlerin kolaylığı için okunur.
Kaç gün zikir yapman gerektiğini Allah bilir bel ki bir gün içinde rahatlarsın bel ki 1 yıl sonra
SilEz zahir de adet yazmıyor nasıl okumali adet yazmayanlarda neden adet yazmıyor
YanıtlaSilüstteki tabloda bütün adetler yazılı oradan bakabilirsiniz. Ez-Zahir:1106 Tablo altında ise isimler için açıklamalar mevcut.
SilEbced degeri aşılırsa nə olur?
YanıtlaSilAllah bilir, neticede Allah(c.c) ismini zikrediyoruz. Az ya da çok önemli olan zikirden gafil olmamak. zikir adedi kilit şifresi gibi önemli denmiş lakin Allah bizim niyetlerimize bakar.
SilEbced hesabında çıkan ismi yazılan sayı adedince günlük söyleyecek miyim yani?
YanıtlaSilBurada yazılan adetler sadece bir zikir çeşididir. Hz. Allah dilediğinin duasını ve zikrini kişinin samimi niyetine göre kabul eder. Bazen tek bir "Allah" sözü bile arşı titretmeye yeter.
SilBen kendi ismimin ebced değerini bulamadım 🙈😒
YanıtlaSilİsminizi Arap harfleriyle yazarsanız, yukarıdaki tabloda verilen harf değerleriyle bulabilirsiniz.
SilAdım Nermin değerim 350 hangi esmayi okumaliyim
YanıtlaSil