ESMÂÜ’L-HÜSNA ve Ebced Değerleri

Etiketler :
Bu yazıda Esma-ül Hüsna hakkında kısaca bilgi verildikten sonra Ebced hesabı ile arasındaki ilişkiyi açıklayıp bütün 99 ismin ebced değerleri ve manaları aşağıda ayrıca verilecektir. (Bkz: Ebced Hesabı)
İsmin çoğulu olan esmâ ile “güzel, en güzel” anlamındaki hüsnâ kelimelerinden oluşan esmâ-i hüsnâ (el-esmâü’l-hüsnâ) terkibi naslarda Allah’a nisbet edilen isimleri ifade eder. Sadece Kur’an’da geçen ilâhî isimler 100’den fazladır; muhtelif hadislerde Allah’a nisbet edilen başka isimler de mevcuttur. Esmâ-i hüsnâ terkibinin, geniş anlamıyla bunların hepsini kapsamakla birlikte terim olarak daha çok doksan dokuz ismi içerdiği kabul edilir. Esmâ-i hüsnâ terkibinde yer alan hüsnâ kelimesi “güzel” mânasında sıfat veya “en güzel” anlamında ism-i tafdîl sayılmıştır (Lisânü’l-ʿArab, “ḥsn” md.; Ebü’l-Bekā, el-Külliyyât, “ḥüsn” md.). Her iki halde de buradaki güzellik bir gerçeği vurgulamakta olup Allah’ın güzel olmayan bir isminden söz edilemeyeceği için mefhûm-i muhâlifini hatıra getirmez.

İlâhî isimlerin güzellikle nitelendirilmesinin sebeplerini Ebû Bekir İbnü’l-Arabî şöyle sıralamaktadır: 1. Esmâ-i hüsnâ Allah hakkında yücelik ve aşkınlık ifade eder ve kullarda saygı hissi uyandırır. 2. Zikir ve duada kullanılmaları halinde kabule vesile olur ve sevap kazandırır. 3. Kalplere huzur ve sükûn verir, lutuf ve rahmet ümidi telkin eder. 4. Bilginin değeri bilinenin değerine bağlı bulunduğu ve bilinenlerin en şereflisi de Allah olduğu için esmâ-i hüsnâ bilgisine sahip olanlara bu bilgi meziyet ve şeref kazandırır. 5. Esmâ-i hüsnâ Allah için vâcip, câiz ve mümteni‘ olan sıfatları içermesi sebebiyle O’nun hakkında yeterli ve doğru bilgi edinmemize imkân verir (el-Emedü’l-aḳṣâ, vr. 4b-5a). 
Fahreddin er-Râzî ise hüsnânın bu mânalarından Allah’a ait olanları zikretmekle yetinerek O’nun hakkında kullanılacak güzel kavramının kemal ve celâl niteliklerini dile getirdiğini ifade etmiştir (Mefâtîḥu’l-ġayb, XV, 66). Esmâ-i Hüsnânın Sayısı. Bu konuda ilk akla gelen şey, sayıyı doksan dokuz olarak belirleyen ve müslümanlar arasında meşhur olan hadistir. Ebû Dâvûd ile Nesâî dışında Kütüb-i Sitte’de, Ahmed b. Hanbel’in el-Müsned’inde (bk. Wensinck, Miftâḥu künûzi’s-sünne, “ism” md.), Nesâî’nin es-Sünenü’l-kübrâ’sında (“Nuʿût”, 1, IV, 393), Hâkim’in el-Müstedrek’i ile (I, 16-17) diğer hadis mecmualarında yer alan (Süyûtî, III, 613) ve hepsi de Ebû Hüreyre’ye ulaşan rivayetlerin muhtevası iki kısma ayrılır. Bütün rivayetlerin kaydettiği birinci kısmın meâli şöyledir: “Allah’ın doksan dokuz -yüzden bir eksik- ismi vardır. Bunları ezberleyip benimseyen (ihsâ) cennete girer.” Hadisin bu kısmını içeren bazı rivayetlerin sonunda, “O tektir, tek olanı sever” şeklinde bir ilâve de mevcuttur. Metindeki “ahṣâhâ” lafzı bazı rivayetlerde “ḥafiẓahâ” ibaresiyle nakledilmiştir. Hadiste cennete girmeye vesile olarak gösterilen “ihsâ” kelimesinin buradaki anlamı üzerinde Buhârî’den itibaren önemle durulmuş ve kelimenin “saymak, ezberlemek, anlamak” (bk. Fîrûzâbâdî, el-Ḳāmûsü’l-muḥîṭ, “iḥṣâʾ” md.) şeklindeki sözlük anlamının ötesinde bir mâna taşıdığı görüşü ağırlık kazanmıştır. (konu ile ilgili çeşitli yorumlar için bk. İbn Hacer, XI, 228-230). Öyle anlaşılıyor ki bu kelime “İslâm’ın ulûhiyyet inancını naslara başvurmak suretiyle tesbit edip anlamak, benimsemek ve bu inanca uygun bir ruhî yetkinlik kaydetmek” anlamını içermektedir. (https://islamansiklopedisi.org.tr/esma-i-husna)
Tirmizî’nin Sünen’inde kaydedilen liste lafza-i celâl ile başlayıp sabûr ismiyle sona ermekte ve daha sonra İslâm dünyasında meşhur olmuş şekliyle doksan dokuz ismi içermektedir. Bunların ilk on dördü Haşr sûresinin son âyetlerinde Hüvallehüllezi...(Haşr Suresi (59)/22-24) sıralandığı şekliyle alınmıştır. İbn Mâce’nin rivayet ettiği listede ise bu düzen korunmadığı gibi farklı isimler de yer almış, ayrıca metnin sonundaki ahad ismiyle sayı 100’e çıkarılmıştır.

Esmâ-i hüsnâ ile ilgili müstakil telifler içinde ilk akla gelen eser, Gazzâlî’nin el-Maḳṣadü’l-esnâ fî şerḥi (meʿânî) esmâʾillâhi’l-ḥüsnâ’sıdır. Müellifin, akıcı üslûbu ve konunun inceliklerine nüfuzu yanında açıklamalarında tasavvufî neşveyi de ihmal etmemesi ve her isimden kulun alabileceği nasibi belirlemeye çalışması esere büyük değer kazandırmıştır. el-Maḳṣadü’l-esnâ daha sonra telif edilen birçok eseri ismine varıncaya kadar etkilemiştir. Kur’ân-ı Kerîm’de bizzat bu ilâhî vahyin şifa olduğu ifade edilir (bk. Yûnus 10/57; el-İsrâ 17/82; Fussılet 41/44). Bu tür âyetlerin genel muhtevasına bakıldığında buradaki şifanın inkâr ve sapıklık gibi mânevî hastalıklar için söz konusu olduğu anlaşılır. Bununla birlikte ilk dönemlerden itibaren Kur’an’ın bedenî hastalıklara da şifa olabileceğine inanılmıştır. Büyük çoğunluğu Kur’an’da yer alan esmâ-i hüsnâdan bu maksatla da faydalanılabileceği kabul edilmiş ve bazı isimlerin özel tesirleri olabileceği umulmuştur. İslâm öncesi din ve inançlarının da etkisiyle oluşan cin çağırma, muska yazma, tütsüleme ve büyü uygulamalarında bazı kesimlerce esmâ-i hüsnânın da kullanıldığı bilinmektedir. Zaman zaman suistimallere ve hurafelere kadar varan bu tür uygulamalarla naslarda ve ilmî literatürde yer alan esmâ-i ilâhiyye arasında bağlantı kurmak mümkün değildir. Bu konuda azami derecede dikkatli olunması, hurafelerden uzak durulması lazım gelir. 

"Allah", ismi diğer bütün isimlerinin manasını kendinde toplayan sadece ve sadece Yüce Yaratıcı'nın ismi olan tek ve yegane isimdir. "Allah", isminin önüne hiç bir isim geçemez. "Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur."(Rad Suresi-28)  Ayet-i celilesi gereği bu isimleri bolca ziktetmek ve bununla manevi dünyamızı rahatlatmak bizlere hitab-i ilahi olarak bildirilmiştir. "Allah" ismini insanlardan uzak, tenha bir yerde abdestli olarak zikredene; samimiyeti ölçüsünce dereceler ve yardımlar, Cenab-ı Mevla tarafından ikram edilir. Kişinin zikirle maneviyati güçlenir. Ruhsal sıkıntı, keder, üzüntü, endişe gibi şeytani vesveselerden de korunmuş olur. Kalbi ve yüzü nurlanır, dünya ve ahirette de yüksek makamlara nail olur. İnsanlar nezdinde itibarı artar, haysiyeti ve şerefi muhafaza altında olur.
Allah(c.c) ismini ,zikretmenin yeri, zamanı yoktur. Önemli olan kalpten gelecek samimiyet ve riyadan uzak davranıştır. Her an, her yerde ve her şart altında ALLAH'i zikredebilirsiniz. Kalbi zikir, sesli zikirden daha evladır. İnsanlara gösteriş olsun diye süslü tesbihlerle, zikir aletleriyle bağıra çağıra zikretmek (!) zikrediyormuş gibi yapmak, samimiyetten uzak içinde riya barındıran davranışlardır. Başı dara sıkışınca insan, nasıl Allah'ı hatırlıyorsa; sıkıntıdan uzak en sağlıklı, en huzurlu, en mutlu zamanlarda da yapılan zikir, aynen başı dertli iken yapılan zikir gibi içten büyük bir teslimiyetle yapılmalıdır. 

Zikirde esas olan samimiyettir. Gösteriş ve riyadan uzak olmaktır. Büyü, sihir, tılsım gibi şeytan işi yollara sapmadan Allah rızası için zikir yapılır. Bir menfaat ve beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun. Zikir konusunda şu ayeti dikkatlice tefekkür etmek, meramımızı daha iyi anlatacaktır:

"Sizi karada ve denizde yürüten Allah'tır. Bulunduğunuz gemi, içindekileri güzel bir rüzgarla götürürken yolcular neşelenirler; bir fırtına çıkıp da onları her taraftan dalgaların sardığı ve çepeçevre kuşatıldıklarını sandıkları anda ise Allah'ın dinine sarılarak, "Bizi bu tehlikeden kurtarırsan and olsun ki şükredenlerden oluruz" diye O'na yalvarırlar. Fakat (Allah) onları selâmete erdirince bakarsın ki yer (yüzün) de yine haksız yere taşkınlıklarda bulunuyorlar! Ey insanlar, sizin taşkınlığınız ancak kendinize karşıdır. (Kendi aleyhinizedir. Bu da) dünyâ hayatının (o fânî) menfaati gibi (süreksiz) dir. Nihayet dönüşünüz ancak bizedir. O vakit neler yapıyor olduğunuzu size biz haber vereceğiz! "(Yunus-22-23)

Bazı zikir ve dua kitaplarında (zikir için) aşağıda yazılı adede dikkat edilerek sabah saatlerinde, akşam namazı sonrası, gecenin zifiri karanlığında, fecr vaktinde, cuma saatinde, pazartesi ve perşembe yatsı namazı sonrasında gibi birtakım zamanlarda zikretmenin daha evla olduğu yazılır. Hangi vaktin daha değerli olduğunu ancak Allah bilir. Önemli olan dili ve kalbi zikre alıştırmak ve samimiyetle buna devam etmektir.  Okunan Esma-ül Hüsnaların daha çabuk ve daha tesirli olmaları için adetleri çoğaltılır. Bu şekildeki zikir için bazı zikir ve dua kitaplarında Arabi harflerin karşılığı olarak Ebced değerleri kullanılır. Aşağıdaki isimlerin yanlarında yazılan ebced değerleri; Esma'nın Arapça yazılışındaki harflerin Ebced  harflerine göre sayısal değerleri toplanarak elde edilmiştir. Bu ebced değerlerine göre bazı hurafe işler, çeşitli tarikatlarca türetilmiş olup dinde bunların karşılığı yoktur.  Zikirde sayının öneminin olup olmadığı meselesi de ihtilaflıdır. Belki zikirdeki sayı; aynen şifre misali isteklerin kabulünde kapıların açılmasında bir mana ifade eder. Belki de sadece "Allah" zikrinin çokça zikredilmesi için teşvik mahiyetinde bir kemiyyet ifadesidir. Zikirde esas olan samimiyettir. Gösteriş ve riyadan uzak olmaktır. Büyü, sihir, tılsım gibi şeytan işi yollara sapmadan Allah rızası için zikir yapılır. Bir menfaat ve beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun. En doğrusunu Allah bilir. 
 
Tirmizi Rivayetinde yer alan Esma-ül Hüsna'nın Alfabetik olarak sıralanışı ve Ebced Değerleri


ESMA


MANASI

Ebced Değeri

1

الله

ALLAH

Varlığı zorunlu olan ve bütün övgülere lâyık bulunan zâtın özel kapsamlı adı

66

2

العدل

EL-ADL

Mutlak adalet sahibi, aşırılığa meyletmeyen

104

3

العفوّ

EL-AFÜV

Hiçbir sorumluluk kalmayacak şekilde günahları affeden

156

4

الآخر

EL-ÂHİR

Varlığının sonu olmayan

801

5

العليّ

EL-ALÎ

İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın

110

6

العليم

EL-ALÎM

Hakkıyla bilen

150

7

العظيم

EL-AZÎM

Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu

1020

8

العزيز

EL-AZÎZ

Yenilemeyen yegâne galip

94

9

الباعث

EL-BÂİS

Ölümden sonra dirilten

573

10

الباقي

EL-BÂKĪ

Varlığının sonu olmayan

113

11

البارئ

EL-BÂRİ’

Bir model olmaksızın canlıları yaratan

213

12

الباسط

EL-BÂSIT

Rızkı genişleten, ruhları bedenlerine yayan

72

13

البصير

EL-BASÎR

Gören

302

14

الباطن

EL-BÂTIN

Zâtının görülmesi ve mahiyetinin bilinmesi açısından gizli

62

15

البديع

EL-BEDΑ

Eşi ve örneği olmayan, sanatkârane yaratan

86

16

البرّ

EL-BER

İyilik eden, vaadini yerine getiren

202

17

الجامع

EL-CÂMİ‘

Toplayıp düzenleyen, kıyamet günü hesaba çekmek için mahlûkatı toplayan

114

18

الجبّار

EL-CEBBÂR

İradesini her durumda yürüten, yaratılmışların halini iyileştiren

206

19

الجليل

EL-CELÎL

Azamet sahibi

73

20

الضارّ

ED-DÂR

Zarar veren

1001

21

الأوّل

EL-EVVEL

Varlığının başlangıcı olmayan

37

22

الفتّاح

EL-FETTÂH

İyilik kapılarını açan, hakemlik yapan

489

23

الغفّار

EL-GAFFÂR

Daima affeden, tekrarlanan günahları bağışlayan

1281

24

الغفور

EL-GAFÛR

Bütün günahları bağışlayan

1286

25

الغنيّ

EL-GANÎ

Her şeyden müstağni, kendi dışındaki her şey O’na muhtaç

1060

26

الخبير

EL-HABÎR

Her şeyin iç yüzünden haberdar olan

812

27

الهادي

EL-HÂDÎ

Yol gösteren, murada erdiren

20

28

الخافض

EL-HÂFID

Alçaltan, zillete düşüren

1481

29

الحفيظ

EL-HAFÎZ

Koruyup gözeten ve dengede tutan

998

30

الحقّ

EL-HAK

Fiilen var olan, mevcudiyeti ve ulûhiyyeti gerçek olan

108

31

الحكم

EL-HAKEM

Son hükmü veren

68

32

الحكيم

EL-HAKÎM

Bütün emirleri ve işleri yerli yerinde olan

78

33

الخالق

EL-HÂLİK

Takdirine uygun bir şekilde yaratan

731

34

الحليم

EL-HALÎM

Acele ile ve kızgınlıkla muamele etmeyen

88

35

الحميد

EL-HAMÎD

Övülmeye lâyık

68

36

الحسيب

EL-HASÎB

Kullarına yeten, onları hesaba çeken

80

37

الحيّ

EL-HAY

Ebedî hayatla diri

18

38

القابض

EL-KĀBIZ

Rızkı tutan, canlıların ruhunu alan

903

39

القادر

EL-KĀDİR

Her şeye gücü yeten, kudretli

305

40

القهّار

EL-KAHHÂR

Yenilmeyen, yegâne galip

306

41

القويّ

EL-KAVÎY

Her şeye gücü yeten, kudretli

117

42

القيّوم

EL-KAYYÛM

Her şeyin varlığı kendisine bağlı olup kâinatı idare eden

156

43

الكبير

EL-KEBÎR

Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu

232

44

الكريم

EL-KERÎM

Fazilet türlerinin hepsine sahip

270

45

القدّوس

EL-KUDDÛS

Her eksikten münezzeh

170

46

اللطيف

EL-LATÎF

Yaratılmışların ihtiyacını en ince noktasına kadar bilip sezilmez yollarla karşılayan

129

47

الماجد

EL-MÂCİD

Şanlı, şerefli

48

48

المالك الملك

EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK

Mülkün sahibi

212

49

المانع

EL-MÂNİ‘

Dilemediği şeyin gerçekleşmesine müsaade etmeyen, kötü şeylere engel olan

161

50

المجيد

EL-MECÎD

Şanlı, şerefli

57

51

الملك

EL-MELİK

Görünen ve görünmeyen âlemlerin sahibi

90

52

المتين

EL-METÎN

Her şeye gücü yeten, kudretli

500

53

المؤخّر

EL-MUAHHİR

Geriye bırakan

846

54

المغني

EL-MUĞNÎ

Zenginlik verip tatmin eden

1100

55

المحصي

EL-MUHSÎ

Her şeyi tek tek ve bütün ayrıntılarıyla bilen

148

56

المحيي

EL-MUHYÎ

Can veren

68

57

المعيد

EL-MUÎD

Tekrar yaratan

124

58

المعزّ

EL-MUİZ

Yücelten, izzet ve şeref veren

117

59

المقدّم

EL-MUKADDİM

Öne alan

184

60

المقيت

EL-MUKĪT

Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren, bilip gücü yeten ve koruyan

550

61

المقسط

EL-MUKSİT

Adaletle hükmeden

275

62

المقتدر

EL-MUKTEDİR

Her şeye gücü yeten, kudretli

744

63

المصوّر

EL-MUSAVVİR

Şekil ve özellik veren

336

64

المبدئ

EL-MÜBDİ’

İlkin yaratan

56

65

المجيب

EL-MÜCÎB

Dileklere karşılık veren

55

66

المهيمن

EL- MÜHEYMİN

Kâinatın bütün işlerini gözetip yöneten

145

67

المؤمن

EL-MÜ’MİN

Güven veren, vaadine güvenilen

136

68

المميت

EL-MÜMÎT

Öldüren

490

69

المنتقم

EL-MÜNTAKIM

Suçluları cezalandıran

630

70

المتعالي

EL-MÜTEÂLÎ

İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın

551

71

المتكبّر

EL-MÜTEKEBBİR

Azamet ve yüceliğini izhar eden

662

72

المذلّ

EL-MÜZİL

Alçaltan, zillet veren

770

73

النافع

EN-NÂFİ‘

Fayda veren

201

74

النور

EN-NÛR

Nurlandıran, nur kaynağı

256

75

الرافع

ER-RÂFİ‘

Yücelten, izzet ve şeref veren

351

76

الرحيم

ER-RAHÎM

Bağışlayan, esirgeyen

258

77

الرحمن

ER-RAHMÂN

Bağışlayan, esirgeyen

298

78

الرقيب

ER-RAKĪB

Gözetleyip kontrol eden

312

79

الرؤف

ER-RAÛF

Şefkatli

286

80

الرشيد

ER-REŞÎD

Bütün işleri isabetli ve hedefine ulaşıcı, irşad edici

514

81

الرزّاق

ER-REZZÂK

Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren

308

82

الصبور

ES-SABÛR

Çok sabırlı

298

83

الصمد

ES-SAMED

Arzu ve ihtiyaçları sebebiyle herkesin yöneldiği ulular ulusu bir müstağni

134

84

السلام

ES-SELÂM

Esenlik veren

131

85

السميع

ES-SEMΑ

İşiten

180

86

الشهيد

EŞ-ŞEHÎD

Her şeyi gözlemiş olarak bilen

319

87

الشكور

EŞ-ŞEKÛR

Az iyiliğe çok mükâfat veren

526

88

التوّاب

ET-TEVVÂB

Kullarını tövbeye sevkeden ve tövbelerini kabul eden

409

89

الواجد

EL-VÂCİD

Dilediğini dilediği zaman bulan bir müstağni

14

90

الواحد

EL-VÂHİD

Bölünüp parçalara ayrılmaması ve benzerinin bulunmaması anlamında tek

19

91

الوالي

EL-VÂLÎ

Kâinata hâkim olup onu yöneten

47

92

الوارث

EL-VÂRİS

Varlığının sonu olmayan

707

93

الواسع

EL-VÂSİ‘

İlmi ve merhameti her şeyi kuşatan

137

94

الودود

EL-VEDÛD

Çok seven, çok sevilen

20

95

الوهّاب

EL-VEHHÂB

Karşılık beklemeden bol bol veren

14

96

الوكيل

EL-VEKÎL

Güvenilip dayanılan

66

97

الوليّ

EL-VELÎY

Yardımcı ve dost

46

98

الظاهر

EZ-ZÂHİR

Varlığını ve birliğini belgeleyen birçok delilinin bulunması açısından âşikâr

1106

99

ذو الجلال والإكرام

ZÜ’l-CELÂLİ
ve’l-İKRÂM

Azamet ve kerem sahibi

1100



AÇIKLAMALAR
1 – ALLÂH : (66) [ Tüm isim ve sıfatlan kendinde toplayan yüce Allah’ın zatının, başka hiçbir varlığa verilemeyen ismidir. Allah Cenabı Hakk’ın Celal ve Cemal gibi bütün isimlerini kapsamaktadır. Allah diye zikreden Cenabı Hakk’ı bütün isimleri ile anmış olur. Bütün isimler Allah isminde gizlidir. Diğer isimler Allah İsmi Azam’ına birer sıfattır. Allah ismi hiç bir isme sıfat olmaz. Cenabı Hakk’ın Zatına mahsus bütün isimlerin özellikleri Allah isminde vardır. ] Allah zikrine devam eden kişinin derecesi hem Allah katında hem de insanlar katında artar. İnsanlar arasında; sevilen, sayılan, sözü geçen kıymetli bir kişi olur. Duaları kabul görür. Nefis şeytanının şerrinden kurtulur. Amir veya makam sahibi kişilerin yanında riayet görür. Düşmanlarına karşı galip gelir. İşi görülür, haksızlığa uğramaz..
Allah ismi; ruhi hastalıklardan, kalp katılığından, küfürden, maddi ve manevi bataklıktan, nefsin istek ve arzularından kurtulmak, düşmanlarını yenmek, merhamet sahibi olmak, Allah’ın istediği şekilde hayat sürmek, son nefeste imanlı ölmek, kalbin nurlanması, imanlı olması ve şifa bulmak, güç, kuvvet ve rızık kazanmak, gizli sırlara vakıf olmak, hem dünya, hem de ahiret saadetine ermek için zikredilir. Allah ismi; Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah şeklinde veya sadece Allah, Allah Allah, Allah… şeklinde zikredilir. Hu Allah, Hu Allah, Hu Allah… şeklinde de zikredilmiştir.
2 – ER RAHMÂN: (298) Dünya ve Ahirette Allah’ın sevgili kulu olmak için okunur. Ya Rahman ismini zikreden, her olaydan haberdar olur. Olay olmadan haberi olur. Er Rahman ismini üzerinde taşıyan; insanlar arasında sevgi, saygı görür.
3 – ER RAHİM: (258) Maddi ve Manevi Rızıklar için okunur.  Ya Rahim ismini zikretmeye devam eden kişi; belalardan, kazalardan ve afetlerden korunur. Uykusunda ağlayan veya korkan çocuklar için faydalıdır.
4 – EL MELİK: (90) Emir sahibi olmak, maddi ve manevi güçlü olmak için okunur. İlim ve marifet sahibi olurlar.
5 – EL KUDDÛS: (170) Günahlardan kurtulmak ve kalp temizliği için okunur.Ya Kuddüs ismini zikreden kişi şehvetten kurtulur, ahlakı düzelir. Vesveseden kurtulur. Şeytanın hilelerinden uzak olur.
6 – ES SELAM: (131) Korkulan her şeyden korunmak için okunur. Es Selam ismini kağıda yazıp üzerinde taşıyan ve sürekli zikr eden; fenalık ve kötülüklerden emin olur. Ya Selam isminin zikrine devam eden kişi; cin, şeytan ve insanların hile ve vesveselerinden uzak olur.
7 – EL MÜ’MİN: (136) Kötü hastalıklara düşmemek için okunur. Ya Mü’min ismini zikreden arzusuna kavuşur. Her gün okumayı adet haline getiren muhtaçlık hissetmez, kimseye muhtaç olmaz, düşman şerrinden muhafaza olur, dili kötü söz söylemez.
8 – EL MÜHEYMİN: (145) İnsanların düşüncelerini anlar korunur. Ya Müheymin zikrine devam eden unutkanlıktan kurtulur. İlim ve imanı artar. Yazıp üzerinde taşıyanın rızkı ve malı artar. Allah’ın himayesinde olur.
9 – EL AZÎZ: (94) Düşmanlara galip gelmek için okunur.Ya Aziz ismini zikreden kişi, kendini insanlara sevdirir. İşi ve istekleri geri çevrilmez. Hem insanlara, hemde ruhanilere karşı sözü geçen, itibar sahibi bir kişi olur.
10 – EL CEBBÂR: (206) Hayırlı istek ve arzuların olması için okunur. Ya Cebbar ismini zikreden kişiye bütün insanlar itaat edeler, o kişiye kötülük yapmaya cesaret edemezler.
11 – EL MÜTEKEBBİR: (662) İzzete ve refaha nail olmak için okunur. Ya Mütekebbir ismini hergün okuyan konuştuğu zaman karşısındakileri tesiri altında bırakır. Okuyanın hayır ve bereketi çoğalır.
12 – EL HÂLIK : (731) İşlerde üzüntüden ve sıkıntıdan kurtulmak için okunur. Ya Halık ismini zikredenin kalbi nurlanır. Her işte başarılı olur. Bela ve kötülüklerden korunur. İyileşmesi zor akıl hastalığı olanlar bu ismi yazıp taşımaları halinde faydasını görürler.
13 – EL BÂRİ’ : (213) İşinde Başarılı olur, şöhret bulur. Şifacı olur. Ağır işleri kolaylaşır.
14 – EL MUSAVVİR : (336) Maksat ve merama ulaşmak için okunur. Ya Musavvir ismini zikreden başladığı işte başarılı olur, geri kalmaz ve yaptığı iş bozulmaz.
15 – EL ĞAFFÂR : (1281) Bağışlanmak ve günahlardan korunmak için okunur. Ya Gaffar zikrine devam eden günahlarından, hata ve isyanlarından mağfiret bulur. Affolunur. Hasımları, düşmanları tarafından görülemez.
16 – EL KAHHÂR : (306) Zalimleri kahretmek için okunur. Kahhar ismi; düşmanı kahretmek ve düşmanı helak etmek gibi bir tesire sahiptir. Ya Kahhar ismini her gün okuyanların kalbinde dünya sevgisi kalmaz.
17 – EL VEHHÂB : (14) Sıkıntısız borçsuz bir hayat için okunur. Ya Vehhab ismini sürekli zikreden kişinin rızkı artar, maddi sıkıntılarından kurtulup, refaha erer.
18 – ER REZZÂK :(308) Bol rızıklı ömür için okunur. Hergün okuyana; kapalı kapılar açılır, maddi sıkıntıya uğramaz, rızkı artar.
19 – EL FETTÂH : (489) Maddi manevi hayırlar için okunur. Ya Fettah isminin zikrine devam edene Allah hayır ve bereket ihsan eder. Darlık ve sıkıntı çekmez. Okuyanın kalbi nurlanır, işleri kolaylaşır.
20 – EL ALÎM : (150) İlim zenginliği için okunur. Ya Alim Okuyanın ilmi artar, hikmetli konuşur ve yüce makamlara erişir.
21 – EL KÂBID : (903) Zalimin zülmünden kurtulmak için okunur. Ya Kabid ismini okumaya devam eden kişi heybetlilik ve celallik kazanır. Kimse düşmanlık etmeye, hakkında dedikodu yapmaya cesaret edemez.
22 – EL BÂSIT : (72) İşlerin büyümesi mal ve paranın bereketi için okunur. Ya Basıt ismini zikreden kişi korktuğu şeylerden emin ve güven içinde olur. Kalbindeki korku ve endişeler gider.
23 – EL HÂFID (998) Kötüden ve belalardan korunmak için okunur. Ya Hafıd ismini zikreden; korku, telaş, kötülük ve fenalıklardan emin olur ve korunur.
24 – ER RÂFİ’ : (351) İnsanlar arasında ve işinde yükselmek için okunur. Ya Rafi ismini zikreden her türlü hayırlara vesile olur. Düşmanlarının kalbinde korku ve ürperti olur. Fakirlikten ve zalim şerrinden muhafaza olur.
25 – EL MUİZZ : (117) Fakir ve zelillikten kurtulmak için okunur. Ya Muizz zikrine devam eden kişi aziz olur. Gücü, kuvveti artar. Kadri yücelir. Mahlukata karşı heybetli görünür.
26  – EL MUZİLL : (770) Düşmanları zelil etmek için okunur.Ya Muzill ismini zikreden kişi Düşman ve zalim şerrinden emin olur, korunur.
27  – ES SEMî’ : (180) Duaların kabulü için okunur.
28  – EL BASÎR : (302) Acziyetin kalkması için okunur. Basiret gözü açılır. Tüm kötülüklerden korunur.
29 – EL HAKEM : (68) Haklı davasını kazanması için okunur. Sözü geçerli ve tesirli olur. Allah katında mertebesi yükselir.
30  – EL ADL : (104) Adaletli olmak için okunur. Ya Adl ismini zikredenin maddi ve manevi hali düzelir.
31 –EL LATÎF : (129) Dileklerin olması, kısmet ve rızık için Okunur.  Ya Latif ismini zikreden huzura kavuşur, her şeyde başarılı olur. Maddi durumu düzelir. Hasta olan iyileşir. Sıkıntı ve bunalımdan kurtulur.
32 – EL HABİR : (812) Hafıza ve idrakin genişlemesi için okunur. Kötü ahlak ve zalim şerrinden kurtulur.
33 – EL HALÎM : (88) Ahlak ve hilm / huy güzelliği için okunur.Ya Halim ismini zikreden arifler zümresinden olur. Sinirli ve asabi olan kişiler okursa durumları düzelir.
34 – EL AZİM : (1020) Sözünün tesirli olması için okunur. Ya Azim ismini zikreden korktuğu ve çekindiği şeylerden korunur. Hastaysa şifa bulur. İnsanlar arasında itibarlı olur, şerefi yücelir.
35 – EL GÂFÛR : (1286) Günahların affı, kötü ahlakı bırakmak için okunur. Ya Gafur ismini zikredeni Allah af ve mağfirette bulunur. Fakirlikten kurtulur. Korktuklarından emin olur, korunur. Şiddet ve öfkeli kişilere karşı Ya Gafur ismi okunursa öfkeleri yatışır.
36 – EŞ ŞEKÛR : (526) Talihin açıklığı, bol rızık için okunur. Ya Şekur ismini zikreden kişinin refahı artar, sıhhat ve huzur içinde olur.
37 – EL ALİYY : (110) Zilleten kurtulmak ve ilim için okunur. Ya Aliyy ismini zikreden kişi hor görülmez, onu gören herkes sever.
38 – EL KEBÎR : (232) Hürmet görmek için okunur. Ya Kebir ismini zikredenin ilmi ve bilgisi artar. İnsanlardan hürmet görür. Onu görenler, ondan çekinir.
39 – EL HAFIZ : (998) Nefsinin ve malının korunması için okunur. Ya Hafız ismini zikreden kişi; zalim ve kötülerin şerrinden korunur. Düşmanlarına güçlü görünür ve düşmanlarına karşı üstün olur.
40 – EL MUKÎT : (550) Muhtaç olunan şeyi kazanmak için okunur. Ya Mukit ismini zikredenin rızkı artar, malı eksilmez. Açlık hissetmez. Fenalıklardan korunur, rızkı kolaylaşır, bereketi artar.
41 – EL HASÎB :(80) Herkese karşı alnı açık olmak için okunur. Ya Hasib ismini her gün zikredenin duaları kabul olur. Başkaları tarafından sevilip, sayılır. Düşman şerrinden korunur. Kötülüklerden muhafaza olur. Rızkı çoğalır.
42 – EL CELÎL : (73) Bir zalimi zorbayı zelil etmek için okunur.Kimse kötü gözle bakamaz, düşmanları onu görünce korkuya kapılır. Bu ismi zikreden kişide manevi bir güç meydana gelir. Zalimleri dize getirir. Kimse kötülük yapamaz. Tehlikeli yerlerde emin olur. Okuyanın ahlakı düzelir.
43 – EL KERÎM: (270) Bol rızık ve kolaylıklara nail olmak için okunur.Ya Kerim ismini zikreden kolay yoldan rızık kazanır. Her kazancı bereketlenir.
44 – ER RAKÎB : (312) Her işte Allah’ın koruması altında olmak için okunur. Ya Rakib ismini okuyanlar yitiğini bulur, başına gelecek bela ve musibetlerden korunur.
45 – EL MÜCÎB : (55) Duaların kabul olunması için okunur. İhlasla “Yâ Mücib” diye bir müslüman bu isme devam etse, insanlar tarafından sevilir, duası kabul olur.
46 – EL VÂSİ : (137) Ömür uzunluğu, rızık ve sıhhat genişliği için okunur. Ya Vasi ismini zikreden; hırs ve sıkıntılardan kurtulur. Ahlakı güzelleşir. Rızkı bollaşır ve ömrü uzar. Zor işlerinde daima kolaylık bulur. Kin ve hased çeken kişi okumaya devam ederse durumu düzelir. İhlasla okumayı sürdürenler; bazı sırlara ererler ve manevi perdeler o kişiye kalkar.
47 – EL HAKÎM : (78) İlim ve hikmet sahibi olmak için okunur. Ya Hakîm ismini zikreden kişi ilim ve hikmet sahibi olur.
48 – EL VEDÛD : (20) Herkesin sevgisini kazanmak okunur. Oumaya devam eden kişi başkalarına tesir eder ve karşısındakini hükmü altına alır. Kalbi nurlanır, huzura kavuşur.
49 – EL MECÎD : (57) İzzet ve şerefin artması için okunur. Ya Mecid ismini sürekli zikredene şeytan yaklaşıp vesvese veremez. İnsanlar arasında izzeti ve sevgisi artar.
50 – EL BÂ’IS : (573) Kuvvetli irade ve alacaklarını almak için okunur.Ya Bâ’is ismini zikreden kişiden gaflet ve şiddet kalkar. Dert ve sıkıntılarından kurtulup, huzura erer.
51 – EŞ ŞEHÎD : (319) Şehid olmak, heybetli olmak için okunur. Asi olan insanlar için okunursa asilikleri ve zulümleri geçer.
52 – EL HAKK : (108) Sağlam bir imana ve doğru bir ibadet hayatına sahip olmak, başladığı işin sonunun gelmesi için okunur.
53 – EL VEKÎL : (66) Allah’tan her türlü yardımı görmek için okunur.Rüzgar ve gök gürültüsü korkularından emin olur.
54 – EL KAVİYY : (117) Kansızlık ve vücudun güçlü olması için şifa olur.Ya Kaviyy ismini zikredenin himmeti artar. Kuvvetlenir. Okuyan yolculuk sırasındaki kaza, bela ve hastalıklardan korunur.
55 – EL METÎN : (500) Maddi ve manevi sağlam olmak için okunur. Ya Metin ismini okuyanlar; fakirlikten, hırstan, zulümden, kötü ahlaktan kurtulur. Zayıflığa düşmezler.
56 – EL VELİYY : (46) Her işinde Allah’ın yardımı için okunur. Ya Veliyy ismini zikreden kıyamet gününde hesabı kolayca görülür
57 – EL HAMÎD : (68) Kazancın genişlemesi için okunur. Ya Hamid ismini zikredenlerin ahlakı, amelleri ve sözleri güzel olur, övgüye layık olur.
58 – EL MUHSΠ:(148) Zekanın kuvvetli olması için okunur. Ya Muhsi ismini zikredene bütün kalpler itaat eder. Okuyan kötü ahlaktan kurtulur. Unutkanlık kalmaz. Vücudundaki hastalıklardan şifa bulur. Allah zihin açıklığı verir, idrak ve anlayışı artar.
59 – EL MÜBDİ : (56) Her işte muvaffak olmak için okunur.Ya Mübdi ismini zikreden hikmet sahibi olur, hikmetli konuşur. Gizli olan işlerden haberdar olur.
60 – EL MUÎD : (124) Elden kaçanı geriye kazanmak için okunur. Ya Muid ismini zikredenlerin elinden gitmiş olan şeyler yerine gelir. Bir şeyi unutan kişi bu ismi okursa unuttuğunu hatırlar.
61 – EL MUHYΠ: (68) İşlerin başarılı olması için okunur.Ya Muhyi ismini hergün 68 defa zikreden kişinin kalbine iman ve irfan nuru dolar. Kötüye giden işleri düzelir.
62 – EL MUMÎT : (490) Harama bakmamak, kötülükten vazgeçmek için okunur.Ya Mumit ismini zikreden, nefsinin şerrinden emin olur
63 – EL HAYY : (18) Sözü tesirli olur, herkesten hürmet ve tazim görür. Ya Hayy ismini zikreden kişinin ömrü uzun ve afiyette olur. Hastaysa şifaya kavuşur.
64 – EL KAYYÛM :  (156) Ya Kayyum ismini zikreden kişinin tüm işleri zahmetsizce halolur. Teşebbüs ettiği her iş başarılı ve hayırlı olur. Uykusu hafifleşir, unutkanlıktan kurtulur. Ezber gücü artar.
65 – EL VÂCİD : (14) Kaybedilen şeyi bulmak için okunur. Ya Vacid ismini sahip olduğu ve elde ettiği şeyleri kaybetmez. Elindekiler zayi olmaz. Aradıklarını bulma gücüne sahip olur. Hileci ve büyücülerin kötülüklerinden korunur.
66 – EL MECİD : (57) Kazancın bolluğu için okunur. Ya Macid ismini zikredenin kalbi nurlanır.
67 – EL VAHİD : (19) İstediği olur, kalbi uyanır, aklı güçlenir. Ya Vahid ismini okuyanın kalbi; yorgunluktan ve bütün kötü düşüncelerden uzaklaşır.
68 – ES SAMED : (134) Hiç kimseye muhtaç olmamak için okunur.  Ya Samed ismini zikreden kişi; yeme, içme, giyim, kuşam gibi zaruri ihtiyaçların temininde kimseye muhtaç olmaz.
69 – EL KÂDİR : (305) İstediğini yapmaya güç yetirmek için faydalıdır. Ya Kadir ismini zikreden arzu ettiği her şeyde muvaffak olur. Hasta olan şifaya kavuşur.
70 – EL MUKTEDİR : (744) Her işte başarılı olmak için okunur. Ya Muktedir ismini zikreden kişi teşebbüs ettiği her işte başarılı olur. Cin, insan ve şeytan şerrinden uzak olur.
71 – EL MUKADDİM : (184) Daima yükselmek için okunur. Ya Mukaddim ismini zikreden kişi kuvvet ve iktidar sahibi olur. Savaş meydanında okunursa, düşmana karşı, okuyan kuvvetli olur.
72 – EL MUAHHİR : (846) Kötü birinin uzaklaştırılması için okunur.Ya Müahhir ismini okuyan tevbe edip takvaya erer. İbadet etmede zorlanmaz. Basiret gözü açılır. Kötü işlerden uzak durur.
73 – EL EVVEL : (37) Her hayır işinde birinci olmak için okunur. Yolculuğa çıkarken okunursa okuyan yol sıkıntılarından kurtulur.
74 – EL ÂHİR : (801) Ömür uzunluğu için okunur. Ya Ahir ismini zikredenin düşmanları helak olur. Düşmanlarına karşı kuvvet kazanır
75 – EZ ZÂHİR : (1106) Her meselenin zuhuru için, gizli işlerin ortaya çıkması için okunur. Ya Zahir ismini zikredenin kalbi nurlanır. Gizli işlere, sırlara erer. Kalbi üzerindeki perdeler açılır.
76 – EL MÜTEÂLΠ: (551) İstediği makama gelmek ve yüceliğe ermek için okunur. Ya Müteali ismini zikreden salaha erer. Hakim ve amirler nezdinde hürmet ve riayet görür. Makam ve mevkisi yükselir.
77 – EL BÂTIN : (62) Nefsi mutmain ve kalbi geniş olması için okunur. Ya Batın ismini zikreden; korktuklarından emin, kalbi geniş olur. Sözü dinlenir. Sohbeti etkili ve tesirli olur. İstediği şeylerden rüyada ve uyanık halde haberdar olur.
78 – EL VÂLÎ: (47) Sözünün tesirli olması için okunur. Ya Vali ismini zikreden çeşitli afetlerden muhafaza olur. Makam ve mevkisi yükselir.
79  – EL BERR : (202) Her halukarda iyilik bulmak için okunur. Ya Berr ismini okumaya devam edenler tüm mahlukatın şerrinden emin olur. Zararlı kötü alışkanlıklardan kurtulmak için okunursa bu durumları düzelir.
80- ET TEVVÂB : (409) Tövbelerin kabulu için, günahlardan arınmak için okunur.  Zalimin zulmünden kurtulur. Para ve geçim sıkıntısı ortadan kalkar. Rızık kapıları okuyana açılır.
81 – EL MÜNTEKİM : (630)Zülüm ve fenalıktan korunmak için okunur. Ya Müntekim ismini okuyanlar düşmanlarının şerrinden korunurlar.
82  – EL AFÜVV: (156) Rızık bolluğu ve kalp huzuru için okunur. Ya Afüvv ismini zikreden kişi, iyi ahlak sahibi olur. Allah’ın mağfiretine nail olur, Allah’ın rızasını kazanan kullardan olur. Öfke anında kişi Ya Afüvv ismini zikredip ardından salatü selam okursa sakinleşir.
83 – ER RAÛF : (286) Dünyada hiçbir varlıktan zarar görmez. Ya Rauf ismini zikredenin kalbinde şefkat, ruhunda letafet meydana gelir. İnsanlar arasında sevgi, saygı ve şefkat görür. Eşiyle arasında geçimsizlik ve uyuşmazlık olanlara faydalıdır.
84 – MÂLİKÜL MÜLK : (212) Mal ve kazanca zarar gelmez. Ya Malikel Mülk ismini zikredenin mülkü çok olur. Fakirlikten kurtulur. Rütbe ve makamı yükselir. Kimseye muhtaç olmaz. Halk arasında sevilen, sayılan, aziz biri olur.
85 – ZÜL-CELÂLİ VEL-İKRÂM  :  (1100) Yapılan işlerin kolaylığı için okunur.Ya Zülcelali Velikram ismini zikreden her isteğine kavuşur. İzzet ve şerefe nail olur. Duaları kabül olur. Vesveseden korunur.
86 – EL MUKSİT : (275) Eşler arasını düzeltmek, soğuklukları gidermek için okunur. Ya Muksit ismini zikreden vesveseden, öfkeden, hiddetten, kalp sıkıntısından, şeytan şerrinden kurtulur. Bu isim ateş söndürme, insanı sakin kılma hususunda etkilidir.
87 – EL CÂMİ’ : (114) Küsleri barıştırmak için, kalplere ülfet elde etmek için okunur. Ya Cami ismini zikredenin dostları çoğalır, ayrılık ve hasret çekmez. Bir şeyi zayi olan, eşi, hayvanı kaçanlar bu isimle fayda bulur.
88 – EL ĞANİYY:  (1060) Büyük servet ve geniş rızık sahibi olmak için okunur. Ya Ğaniyy ismini zikreden; maddi ve manevi zenginliğe ulaşır, dünyada başkasına muhtaç olmaz.
89 – EL MUĞNİ : (1100) Geçim genişliği, bol rızık ve zenginlik isteğinde okunabilir. Ya Muğni ismini zikreden bütün işlerinde kolaylık bulur. Fakirlikten kurtulur.
90 – EL MÂNİ’: (161) Kaza beladan uzak olmak için okunur. Ya Mani ismini zikreden çok korktuğu ve çekindiği şeylerden emin ve muhafaza olur. Gelecek zararlardan korunur. Ya Mani ismi insanı şehvet ve nefsin arzularından korur.
91 – Ed DÂRR : (1001) Zararlı kişinin kahrı defi için okunabilir. Ya Darr ismi düşmana ve zalimlere karşı galibiyet hususunda etkilidir. Bu ismi okuyan insanların şerrinden korunur.
92 – EN NÂFİ’ :  (201) Hastalıklardan korunmak, şifa bulmak, zararlardan uzak durmak için faidelidir. Ya Nafi ismini zikreden güzel bir hayat yaşar. Darlık, hastalık, musibet, stres ve sıkıntılardan kurtulur.
93 – EN NÛR : (256) Doğruyu ve yanlışı görüp kalp nuruna sahip olunur.Ya Nûr ismini zikredenin kalbini iman nuru ve hikmet kaplar. Yüz ve bedenleri nurlanır. Okuyan doğru yolu bulur.
94 – EL HÂDΠ: (20) Çocukların itaatkar olması için okunur. Ya Hadi ismini zikreden hidayete erer. Hükmedecek kuvvete erer.
95 – EL BEDî’ : (86) Allah’ın yardımına nail olmak, maddî ve manevî güzellikleri elde etmek için okunur. Ya Bedi ismini zikreden sanatında ilerler, başarılı olur. Görülmemiş icatlarda bulunur. Bilmediğini anlama gücü oluşur. Zarar ve ziyandan kurtulur. İşsiz olan iş bulur, işini kaybeden işine kavuşur.
96 – EL BÂKÎ: (113) Ömrün uzunluğu, sıhhatin iyiliği için okunur.Ya Baki ismini zikredenin ömrü uzun ve sıhhatli olur. Afet ve belalardan uzak olur. Makam ve mevki edinir. Makamı, mülkü elinden gitmez. Korkularından kurtulur.
97 – EL VÂRİS: (707) Uzun ömür, bol mal, şeref ve rızık sahibi olmak için okunur. Ya Varis ismini zikreden kişi; mal, mülk ve itibar sahibi olur. İnsanlar arasında nüfuz ve merci sahibi olur. İsteklerine çabuk kavuşur. Kötülüklerden muhafaza olur.
98 – ER RAŞÎD : (514) İçki ve zinadan kurtulmak ve güzel ahlak için okunur. Ya Raşîd ismini zikredenin ameli kabul görür. Duası, niyazı, yalvarış ve yakarışları kabul olur. Okuyan ıslah olur. Pişman olacağı şeyler yapmaz. İşleri kolaylaşır.
99 – ES SABÛR : (298) Başladığı işi kolay bitirmek için zikredilir. Sabur ismini zikreden; şiddet ve zorluk görmez. Müşkülat anında Allah, sabır ve sebat ihsan eder. Teşebbüs ettiği her işi tamamlamadan bırakmaz. O işten acizlik getirmez, ondan vaz geçmeden sonunu getirir. Kalbi Allah sevgisi ile dolar. Bela, zulüm ve iftiralardan uzak olur.

12 yorum:

  1. Rızık için zenginlik için el- mugnî --el ganiyy kaç gün çekmeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cenab-ı Hak buyuruyor:

      "Şüphesiz O, başkalarına muhtaç olmaktan kurtardı ve varlık sahibi kıldı." (Necm, 53:48 )

      "Seni ihtiyaç içinde bulup da zengin etmedi mi?" (Duha, 93:8)

      El- GANİY Çok zengin ve her şeyden müstağni anlamına gelen ismi şerifi; günde 1060 defa Büyük servet ve geniş rızık sahibi olmak için okunur.

      El- MUĞNİ İstediğini zengin eden ismi şerifi; günde 1100 adet Geçim genişliği, bol rızık ve işlerin kolaylığı için okunur.

      Sil
    2. Kaç gün zikir yapman gerektiğini Allah bilir bel ki bir gün içinde rahatlarsın bel ki 1 yıl sonra

      Sil
  2. Ez zahir de adet yazmıyor nasıl okumali adet yazmayanlarda neden adet yazmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstteki tabloda bütün adetler yazılı oradan bakabilirsiniz. Ez-Zahir:1106 Tablo altında ise isimler için açıklamalar mevcut.

      Sil
  3. Ebced degeri aşılırsa nə olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah bilir, neticede Allah(c.c) ismini zikrediyoruz. Az ya da çok önemli olan zikirden gafil olmamak. zikir adedi kilit şifresi gibi önemli denmiş lakin Allah bizim niyetlerimize bakar.

      Sil
  4. Ebced hesabında çıkan ismi yazılan sayı adedince günlük söyleyecek miyim yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yazılan adetler sadece bir zikir çeşididir. Hz. Allah dilediğinin duasını ve zikrini kişinin samimi niyetine göre kabul eder. Bazen tek bir "Allah" sözü bile arşı titretmeye yeter.

      Sil
  5. Ben kendi ismimin ebced değerini bulamadım 🙈😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsminizi Arap harfleriyle yazarsanız, yukarıdaki tabloda verilen harf değerleriyle bulabilirsiniz.

      Sil
  6. Adım Nermin değerim 350 hangi esmayi okumaliyim

    YanıtlaSil

Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. “Allah'ım; bana öğrettiklerinle beni faydalandır, bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."

İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz hayır, akıbetimiz hayır olur inşallah. Dua eder, dualarınızı beklerim...

Aşağıdaki Yazılar İlginizi Çekebilir!!!

  • ikizkenar üçgen ve özellikleri12.05.2020 - 0 Yorum İki kenarı ve bunlara ait iki iç açıları eşit olan üçgene ikizkenar üçgen denir. İkizkenar üçgende eşit olmayan kenara ait açıya, tepe açısı denir. Tepe açısından karşı kenara indirilen dikme hem açıortay doğrusu hem, kenarortay doğrusu…
  • Kerim Erim (1894-1952)19.04.2013 - 0 Yorum İlk doktoralı Türk matematikçidir. Doktora derecesini 1919'da Almanya’nın Erlangen kentindeki Frederich-Alexanders Üniversitesi’nden aldı. Türkiye'de yüksek matematik öğretiminin yaygınlaşmasında ve çağdaş matematiğin yerleşmesinde etkin rol…
  • Dik Üçgen ve temel özellikleri11.12.2020 - 0 YorumBir açısının ölçüsü 90° olan üçgene "dik üçgen" denir. Dik üçgende 90° nin karşısındaki kenara "hipotenüs", diğer kenarlara da "dik kenar" adı verilir. Hipotenüs, dik üçgendeki en uzun kenardır. Hipotenüs kelimesi, Yunancada ‘karşılıklı gerilen’…
  • Dinler Tarihi Konu Özeti18.01.2014 - 0 Yorumİlahiyat lisans Tamamlama 2. Sınıf Ders Özetleri  ilitam kitaplarından yararlanarak özetleme yapılmıştır. Özetleme işleminde Ankara İlitam'ın uzaktan eğitim yayınları esas alınmıştır. öğrencilerimize faydalı olması amacıyla burada…
  • Mecelle Maddeleri 61-10013.05.2011 - 0 Yorum61. MADDE: اِذَا تَعَذَّرَ الْحَقِيقَةُ يُصَارُ اِلَى الْمَجَازِ Hakikat özürlenince, mecaza gidilir. Hakiki mananın özürlenmesi halinde, kelam mühmel kılınmaz, belki mecaza gidilir. Mehcur lafız, şer’an ve örfen kullanılmayan lafız olup…
  • Akıllı Tahta İçin Akıllı Kontrol Programı25.09.2013 - 0 Yorum "ATAK (Akıllı Tahta İçin Akıllı Kontrol) 1.05 - SINIRLI KULLANICIDA DA ÇALIŞABİLEN - DeepFreeze vb. koruma programlarıyla daha uyumlu çalışabilen versiyon.(Koruma programı yüklü bilgisayara flash bellek taktığınız her seferde sanki ilk defa…
  • Açıortay Teoremleri ve İspatı22.05.2013 - 5 Yorum Herhangi bir üçgende iç açıortay veya dış açıortay çizilmiş olursa, buna bağlı olarak özel teoremler yazılabilir. Teoremler yazılırken üçgenlerde benzerlik ilişkisinden yararlanılır. Açıortay ister iç ister dış açıortay olsun üçgenin köşe…
  • Eş veya benzer üçgenlerde yardımcı elemanlar02.04.2021 - 0 YorumBütün kenarları ve bütün açılarının ölçüleri birbirine eşit olan üçgenelere, eş üçgenler denir. Sonuç olarak; "Eş üçgenlerde, eş açılar karşısında eş kenarlar ve eş kenarlar kaşısında da eş açılar bulunur." Eş üçgenlerde karşılıklı açı ve kenar…