İlâhî isimlerin güzellikle nitelendirilmesinin sebeplerini Ebû Bekir İbnü’l-Arabî şöyle sıralamaktadır: 1. Esmâ-i hüsnâ Allah hakkında yücelik ve aşkınlık ifade eder ve kullarda saygı hissi uyandırır. 2. Zikir ve duada kullanılmaları halinde kabule vesile olur ve sevap kazandırır. 3. Kalplere huzur ve sükûn verir, lutuf ve rahmet ümidi telkin eder. 4. Bilginin değeri bilinenin değerine bağlı bulunduğu ve bilinenlerin en şereflisi de Allah olduğu için esmâ-i hüsnâ bilgisine sahip olanlara bu bilgi meziyet ve şeref kazandırır. 5. Esmâ-i hüsnâ Allah için vâcip, câiz ve mümteni‘ olan sıfatları içermesi sebebiyle O’nun hakkında yeterli ve doğru bilgi edinmemize imkân verir. (el-Emedü’l-aḳṣâ, vr. 4b-5a).Fahreddin er-Râzî ise hüsnânın bu mânalarından Allah’a ait olanları zikretmekle yetinerek, O’nun hakkında kullanılacak "güzel" kavramının "kemal ve celâl" niteliklerini dile getirdiğini ifade etmiştir (Mefâtîḥu’l-ġayb, XV, 66).
Esmâ-i Hüsnânın Sayısı. Bu konuda ilk akla gelen şey, sayıyı doksan dokuz olarak belirleyen ve müslümanlar arasında meşhur olan hadistir. Ebû Dâvûd ile Nesâî dışında Kütüb-i Sitte’de, Ahmed b. Hanbel’in el-Müsned’inde (Miftâḥu künûzi’s-sünne,“ism”), Nesâî’nin es-Sünenü’l-kübrâ’sında (“Nuʿût”, 1, IV, 393), Hâkim’in el-Müstedrek’i ile (I, 16-17) diğer hadis mecmualarında yer alan (Süyûtî, III, 613) ve hepsi de Ebû Hüreyre’ye ulaşan rivayetlerin muhtevası iki kısma ayrılır. Bütün rivayetlerin kaydettiği birinci kısmın meâli şöyledir: “Allah’ın doksan dokuz -yüzden bir eksik- ismi vardır. Bunları ezberleyip benimseyen (ihsâ) cennete girer.” Hadisin bu kısmını içeren bazı rivayetlerin sonunda, “O tektir, tek olanı sever” şeklinde bir ilâve de mevcuttur. Metindeki “ahṣâhâ” lafzı bazı rivayetlerde “ḥafiẓahâ” ibaresiyle nakledilmiştir. Hadiste cennete girmeye vesile olarak gösterilen “ihsâ” kelimesinin buradaki anlamı üzerinde Buhârî’den itibaren önemle durulmuş ve kelimenin “saymak, ezberlemek, anlamak” (bk. Fîrûzâbâdî, el-Ḳāmûsü’l-muḥîṭ, 'iḥṣâ') şeklindeki sözlük anlamının ötesinde bir mâna taşıdığı görüşü ağırlık kazanmıştır. (konu ile ilgili çeşitli yorumlar için bk. İbn Hacer, XI, 228-230). Öyle anlaşılıyor ki bu kelime “İslâm’ın ulûhiyyet inancını naslara başvurmak suretiyle tesbit edip anlamak, benimsemek ve bu inanca uygun bir ruhî yetkinlik kaydetmek” anlamını içermektedir. (https://islamansiklopedisi.org.tr/esma-i-husna)
Esmâ-i hüsnâ ile ilgili müstakil telifler içinde ilk akla gelen eser, Gazzâlî’nin el-Maḳṣadü’l-esnâ fî şerḥi (meʿânî) esmâʾillâhi’l-ḥüsnâ’sıdır. Müellifin, akıcı üslûbu ve konunun inceliklerine nüfuzu yanında açıklamalarında tasavvufî neşveyi de ihmal etmemesi ve her isimden kulun alabileceği nasibi belirlemeye çalışması esere büyük değer kazandırmıştır. el-Maḳṣadü’l-esnâ daha sonra telif edilen birçok eseri ismine varıncaya kadar etkilemiştir. Kur’ân-ı Kerîm’de bizzat bu ilâhî vahyin şifa olduğu ifade edilir (bk. Yûnus 10/57; el-İsrâ 17/82; Fussılet 41/44). Bu tür âyetlerin genel muhtevasına bakıldığında buradaki şifanın inkâr ve sapıklık gibi mânevî hastalıklar için söz konusu olduğu anlaşılır. Bununla birlikte ilk dönemlerden itibaren Kur’an’ın bedenî hastalıklara da şifa olabileceğine inanılmıştır. Büyük çoğunluğu Kur’an’da yer alan esmâ-i hüsnâdan bu maksatla da faydalanılabileceği kabul edilmiş ve bazı isimlerin özel tesirleri olabileceği umulmuştur. İslâm öncesi din ve inançlarının da etkisiyle oluşan cin çağırma, muska yazma, tütsüleme ve büyü uygulamalarında bazı kesimlerce esmâ-i hüsnânın da kullanıldığı bilinmektedir. Zaman zaman suistimallere ve hurafelere kadar varan bu tür uygulamalarla naslarda ve ilmî literatürde yer alan esmâ-i ilâhiyye arasında bağlantı kurmak mümkün değildir. Bu konuda azami derecede dikkatli olunması, hurafelerden uzak durulması lazım gelir.
"Allah" ismi, diğer bütün isimlerinin manasını kendinde toplayan sadece ve sadece Yüce Yaratıcı'nın ismi olan tek ve yegane isimdir. "Allah", isminin önüne hiç bir isim geçemez. "Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur."(Rad Suresi-28) Ayet-i celilesi gereği bu isimleri bolca zikretmek ve bununla manevi dünyamızı rahatlatmak bizlere hitab-i ilahi olarak bildirilmiştir. "Allah" ismini insanlardan uzak, tenha bir yerde abdestli olarak zikredene; samimiyeti ölçüsünce dereceler ve yardımlar, Cenab-ı Mevla tarafından ikram edilir. Kişinin zikirle maneviyati güçlenir. Ruhsal sıkıntı, keder, üzüntü, endişe gibi şeytani vesveselerden de korunmuş olur. Kalbi ve yüzü nurlanır, dünya ve ahirette de yüksek makamlara nail olur. İnsanlar nezdinde itibarı artar, haysiyeti ve şerefi muhafaza altında olur.Allah(c.c) ismini zikretmenin yeri ve zamanı yoktur. Önemli olan kalpten gelecek samimiyet ve riyadan uzak davranıştır. Her an, her yerde ve her şart altında ALLAH'i zikredebilirsiniz. Kalbi zikir, sesli zikirden daha evladır. İnsanlara gösteriş olsun diye süslü tesbihlerle, zikir aletleriyle bağıra çağıra zikretmek (!) zikrediyormuş gibi yapmak, samimiyetten uzak içinde riya barındıran davranışlardır. Başı dara sıkışınca insan, nasıl Allah'ı hatırlıyorsa; sıkıntıdan uzak en sağlıklı, en huzurlu, en mutlu zamanlarda da yapılan zikir, aynen başı dertli iken yapılan zikir gibi içten büyük bir teslimiyetle yapılmalıdır.
Zikirde esas olan samimiyettir. Gösteriş ve riyadan uzak olmaktır. Büyü, sihir, tılsım gibi şeytan işi yollara sapmadan Allah rızası için zikir yapılır. Bir menfaat ve beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun. Zikir konusunda şu ayeti dikkatlice tefekkür etmek, meramımızı daha iyi anlatacaktır:
"Sizi karada ve denizde yürüten Allah'tır. Bulunduğunuz gemi, içindekileri güzel bir rüzgarla götürürken yolcular neşelenirler; bir fırtına çıkıp da onları her taraftan dalgaların sardığı ve çepeçevre kuşatıldıklarını sandıkları anda ise Allah'ın dinine sarılarak, "Bizi bu tehlikeden kurtarırsan and olsun ki şükredenlerden oluruz" diye O'na yalvarırlar. Fakat (Allah) onları selâmete erdirince bakarsın ki yer (yüzün) de yine haksız yere taşkınlıklarda bulunuyorlar! Ey insanlar, sizin taşkınlığınız ancak kendinize karşıdır. (Kendi aleyhinizedir. Bu da) dünyâ hayatının (o fânî) menfaati gibi (süreksiz) dir. Nihayet dönüşünüz ancak bizedir. O vakit neler yapıyor olduğunuzu size biz haber vereceğiz! "(Yunus-22-23)
|
Esmâ |
Okunuşu |
Manası |
Ebcedi |
|
|
1 |
الله |
ALLAH |
Varlığı zorunlu olan ve bütün övgülere lâyık bulunan zâtın özel kapsamlı adı |
66 |
|
2 |
العدل |
EL-ADL |
Mutlak adalet sahibi, aşırılığa meyletmeyen |
104 |
|
3 |
العفوّ |
EL-AFÜV |
Hiçbir sorumluluk kalmayacak şekilde günahları affeden |
156 |
|
4 |
الآخر |
EL-ÂHİR |
Varlığının sonu olmayan |
801 |
|
5 |
العليّ |
EL-ALÎ |
İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın |
110 |
|
6 |
العليم |
EL-ALÎM |
Hakkıyla bilen |
150 |
|
7 |
العظيم |
EL-AZÎM |
Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu |
1020 |
|
8 |
العزيز |
EL-AZÎZ |
Yenilemeyen yegâne galip |
94 |
|
9 |
الباعث |
EL-BÂİS |
Ölümden sonra dirilten |
573 |
|
10 |
الباقي |
EL-BÂKĪ |
Varlığının sonu olmayan |
113 |
|
11 |
البارئ |
EL-BÂRİ’ |
Bir model olmaksızın canlıları yaratan |
213 |
|
12 |
الباسط |
EL-BÂSIT |
Rızkı genişleten, ruhları bedenlerine yayan |
72 |
|
13 |
البصير |
EL-BASÎR |
Gören |
302 |
|
14 |
الباطن |
EL-BÂTIN |
Zâtının görülmesi ve mahiyetinin bilinmesi açısından gizli |
62 |
|
15 |
البديع |
EL-BEDΑ |
Eşi ve örneği olmayan, sanatkârane yaratan |
86 |
|
16 |
البرّ |
EL-BER |
İyilik eden, vaadini yerine getiren |
202 |
|
17 |
الجامع |
EL-CÂMİ‘ |
Toplayıp düzenleyen, kıyamet günü hesaba çekmek için mahlûkatı toplayan |
114 |
|
18 |
الجبّار |
EL-CEBBÂR |
İradesini her durumda yürüten, yaratılmışların halini iyileştiren |
206 |
|
19 |
الجليل |
EL-CELÎL |
Azamet sahibi |
73 |
|
20 |
الضارّ |
ED-DÂR |
Zarar veren |
1001 |
|
21 |
الأوّل |
EL-EVVEL |
Varlığının başlangıcı olmayan |
37 |
|
22 |
الفتّاح |
EL-FETTÂH |
İyilik kapılarını açan, hakemlik yapan |
489 |
|
23 |
الغفّار |
EL-GAFFÂR |
Daima affeden, tekrarlanan günahları bağışlayan |
1281 |
|
24 |
الغفور |
EL-GAFÛR |
Bütün günahları bağışlayan |
1286 |
|
25 |
الغنيّ |
EL-GANÎ |
Her şeyden müstağni, kendi dışındaki her şey O’na muhtaç |
1060 |
|
26 |
الخبير |
EL-HABÎR |
Her şeyin iç yüzünden haberdar olan |
812 |
|
27 |
الهادي |
EL-HÂDÎ |
Yol gösteren, murada erdiren |
20 |
|
28 |
الخافض |
EL-HÂFID |
Alçaltan, zillete düşüren |
1481 |
|
29 |
الحفيظ |
EL-HAFÎZ |
Koruyup gözeten ve dengede tutan |
998 |
|
30 |
الحقّ |
EL-HAK |
Fiilen var olan, mevcudiyeti ve ulûhiyyeti gerçek olan |
108 |
|
31 |
الحكم |
EL-HAKEM |
Son hükmü veren |
68 |
|
32 |
الحكيم |
EL-HAKÎM |
Bütün emirleri ve işleri yerli yerinde olan |
78 |
|
33 |
الخالق |
EL-HÂLİK |
Takdirine uygun bir şekilde yaratan |
731 |
|
34 |
الحليم |
EL-HALÎM |
Acele ile ve kızgınlıkla muamele etmeyen |
88 |
|
35 |
الحميد |
EL-HAMÎD |
Övülmeye lâyık |
68 |
|
36 |
الحسيب |
EL-HASÎB |
Kullarına yeten, onları hesaba çeken |
80 |
|
37 |
الحيّ |
EL-HAY |
Ebedî hayatla diri |
18 |
|
38 |
القابض |
EL-KĀBIZ |
Rızkı tutan, canlıların ruhunu alan |
903 |
|
39 |
القادر |
EL-KĀDİR |
Her şeye gücü yeten, kudretli |
305 |
|
40 |
القهّار |
EL-KAHHÂR |
Yenilmeyen, yegâne galip |
306 |
|
41 |
القويّ |
EL-KAVÎY |
Her şeye gücü yeten, kudretli |
117 |
|
42 |
القيّوم |
EL-KAYYÛM |
Her şeyin varlığı kendisine bağlı olup kâinatı idare eden |
156 |
|
43 |
الكبير |
EL-KEBÎR |
Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu |
232 |
|
44 |
الكريم |
EL-KERÎM |
Fazilet türlerinin hepsine sahip |
270 |
|
45 |
القدّوس |
EL-KUDDÛS |
Her eksikten münezzeh |
170 |
|
46 |
اللطيف |
EL-LATÎF |
Yaratılmışların ihtiyacını en ince noktasına kadar bilip sezilmez yollarla karşılayan |
129 |
|
47 |
الماجد |
EL-MÂCİD |
Şanlı, şerefli |
48 |
|
48 |
المالك الملك |
EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK |
Mülkün sahibi |
212 |
|
49 |
المانع |
EL-MÂNİ‘ |
Dilemediği şeyin gerçekleşmesine müsaade etmeyen, kötü şeylere engel olan |
161 |
|
50 |
المجيد |
EL-MECÎD |
Şanlı, şerefli |
57 |
|
51 |
الملك |
EL-MELİK |
Görünen ve görünmeyen âlemlerin sahibi |
90 |
|
52 |
المتين |
EL-METÎN |
Her şeye gücü yeten, kudretli |
500 |
|
53 |
المؤخّر |
EL-MUAHHİR |
Geriye bırakan |
846 |
|
54 |
المغني |
EL-MUĞNÎ |
Zenginlik verip tatmin eden |
1100 |
|
55 |
المحصي |
EL-MUHSÎ |
Her şeyi tek tek ve bütün ayrıntılarıyla bilen |
148 |
|
56 |
المحيي |
EL-MUHYÎ |
Can veren |
68 |
|
57 |
المعيد |
EL-MUÎD |
Tekrar yaratan |
124 |
|
58 |
المعزّ |
EL-MUİZ |
Yücelten, izzet ve şeref veren |
117 |
|
59 |
المقدّم |
EL-MUKADDİM |
Öne alan |
184 |
|
60 |
المقيت |
EL-MUKĪT |
Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren, bilip gücü yeten ve koruyan |
550 |
|
61 |
المقسط |
EL-MUKSİT |
Adaletle hükmeden |
275 |
|
62 |
المقتدر |
EL-MUKTEDİR |
Her şeye gücü yeten, kudretli |
744 |
|
63 |
المصوّر |
EL-MUSAVVİR |
Şekil ve özellik veren |
336 |
|
64 |
المبدئ |
EL-MÜBDİ’ |
İlkin yaratan |
56 |
|
65 |
المجيب |
EL-MÜCÎB |
Dileklere karşılık veren |
55 |
|
66 |
المهيمن |
EL- MÜHEYMİN |
Kâinatın bütün işlerini gözetip yöneten |
145 |
|
67 |
المؤمن |
EL-MÜ’MİN |
Güven veren, vaadine güvenilen |
136 |
|
68 |
المميت |
EL-MÜMÎT |
Öldüren |
490 |
|
69 |
المنتقم |
EL-MÜNTAKIM |
Suçluları cezalandıran |
630 |
|
70 |
المتعالي |
EL-MÜTEÂLÎ |
İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın |
551 |
|
71 |
المتكبّر |
EL-MÜTEKEBBİR |
Azamet ve yüceliğini izhar eden |
662 |
|
72 |
المذلّ |
EL-MÜZİL |
Alçaltan, zillet veren |
770 |
|
73 |
النافع |
EN-NÂFİ‘ |
Fayda veren |
201 |
|
74 |
النور |
EN-NÛR |
Nurlandıran, nur kaynağı |
256 |
|
75 |
الرافع |
ER-RÂFİ‘ |
Yücelten, izzet ve şeref veren |
351 |
|
76 |
الرحيم |
ER-RAHÎM |
Bağışlayan, esirgeyen |
258 |
|
77 |
الرحمن |
ER-RAHMÂN |
Bağışlayan, esirgeyen |
298 |
|
78 |
الرقيب |
ER-RAKĪB |
Gözetleyip kontrol eden |
312 |
|
79 |
الرؤف |
ER-RAÛF |
Şefkatli |
286 |
|
80 |
الرشيد |
ER-REŞÎD |
Bütün işleri isabetli ve hedefine ulaşıcı, irşad edici |
514 |
|
81 |
الرزّاق |
ER-REZZÂK |
Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren |
308 |
|
82 |
الصبور |
ES-SABÛR |
Çok sabırlı |
298 |
|
83 |
الصمد |
ES-SAMED |
Arzu ve ihtiyaçları sebebiyle herkesin yöneldiği ulular ulusu bir müstağni |
134 |
|
84 |
السلام |
ES-SELÂM |
Esenlik veren |
131 |
|
85 |
السميع |
ES-SEMΑ |
İşiten |
180 |
|
86 |
الشهيد |
EŞ-ŞEHÎD |
Her şeyi gözlemiş olarak bilen |
319 |
|
87 |
الشكور |
EŞ-ŞEKÛR |
Az iyiliğe çok mükâfat veren |
526 |
|
88 |
التوّاب |
ET-TEVVÂB |
Kullarını tövbeye sevkeden ve tövbelerini kabul eden |
409 |
|
89 |
الواجد |
EL-VÂCİD |
Dilediğini dilediği zaman bulan bir müstağni |
14 |
|
90 |
الواحد |
EL-VÂHİD |
Bölünüp parçalara ayrılmaması ve benzerinin bulunmaması anlamında tek |
19 |
|
91 |
الوالي |
EL-VÂLÎ |
Kâinata hâkim olup onu yöneten |
47 |
|
92 |
الوارث |
EL-VÂRİS |
Varlığının sonu olmayan |
707 |
|
93 |
الواسع |
EL-VÂSİ‘ |
İlmi ve merhameti her şeyi kuşatan |
137 |
|
94 |
الودود |
EL-VEDÛD |
Çok seven, çok sevilen |
20 |
|
95 |
الوهّاب |
EL-VEHHÂB |
Karşılık beklemeden bol bol veren |
14 |
|
96 |
الوكيل |
EL-VEKÎL |
Güvenilip dayanılan |
66 |
|
97 |
الوليّ |
EL-VELÎY |
Yardımcı ve dost |
46 |
|
98 |
الظاهر |
EZ-ZÂHİR |
Varlığını ve birliğini belgeleyen birçok delilinin bulunması açısından âşikâr |
1106 |
|
99 |
ذو الجلال والإكرام |
ZÜ’l-CELÂLİ |
Azamet ve kerem sahibi |
1100 |
|
Esma-ül Hüsna |
Esma-ül Hüsna |
Ebcedi |
|
الله |
ALLAH |
66 |
|
الواجد |
EL-VÂCİD |
14 |
|
الوهّاب |
EL-VEHHÂB |
14 |
|
الحيّ |
EL-HAY |
18 |
|
الواحد |
EL-VÂHİD |
19 |
|
الهادي |
EL-HÂDÎ |
20 |
|
الودود |
EL-VEDÛD |
20 |
|
الأوّل |
EL-EVVEL |
37 |
|
الوليّ |
EL-VELÎY |
46 |
|
الوالي |
EL-VÂLÎ |
47 |
|
الماجد |
EL-MÂCİD |
48 |
|
المجيب |
EL-MÜCÎB |
55 |
|
المبدئ |
EL-MÜBDİ’ |
56 |
|
المجيد |
EL-MECÎD |
57 |
|
الباطن |
EL-BÂTIN |
62 |
|
الله |
ALLAH |
66 |
|
الوكيل |
EL-VEKÎL |
66 |
|
الحكم |
EL-HAKEM |
68 |
|
الحميد |
EL-HAMÎD |
68 |
|
المحيي |
EL-MUHYÎ |
68 |
|
الباسط |
EL-BÂSIT |
72 |
|
الجليل |
EL-CELÎL |
73 |
|
الحكيم |
EL-HAKÎM |
78 |
|
الحسيب |
EL-HASÎB |
80 |
|
البديع |
EL-BEDΑ |
86 |
|
الحليم |
EL-HALÎM |
88 |
|
الملك |
EL-MELİK |
90 |
|
العزيز |
EL-AZÎZ |
94 |
|
العدل |
EL-ADL |
104 |
|
الحقّ |
EL-HAK |
108 |
|
العليّ |
EL-ALÎ |
110 |
|
الباقي |
EL-BÂKĪ |
113 |
|
الجامع |
EL-CÂMİ‘ |
114 |
|
القويّ |
EL-KAVÎY |
117 |
|
المعزّ |
EL-MUİZ |
117 |
|
المعيد |
EL-MUÎD |
124 |
|
اللطيف |
EL-LATÎF |
129 |
|
السلام |
ES-SELÂM |
131 |
|
الصمد |
ES-SAMED |
134 |
|
المؤمن |
EL-MÜ’MİN |
136 |
|
الواسع |
EL-VÂSİ‘ |
137 |
|
المهيمن |
EL- MÜHEYMİN |
145 |
|
المحصي |
EL-MUHSÎ |
148 |
|
العليم |
EL-ALÎM |
150 |
|
العفوّ |
EL-AFÜV |
156 |
|
القيّوم |
EL-KAYYÛM |
156 |
|
المانع |
EL-MÂNİ‘ |
161 |
|
القدّوس |
EL-KUDDÛS |
170 |
|
السميع |
ES-SEMΑ |
180 |
|
المقدّم |
EL-MUKADDİM |
184 |
|
النافع |
EN-NÂFİ‘ |
201 |
|
البرّ |
EL-BER |
202 |
|
الجبّار |
EL-CEBBÂR |
206 |
|
المالك الملك |
EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK |
212 |
|
البارئ |
EL-BÂRİ’ |
213 |
|
الكبير |
EL-KEBÎR |
232 |
|
النور |
EN-NÛR |
256 |
|
الرحيم |
ER-RAHÎM |
258 |
|
الكريم |
EL-KERÎM |
270 |
|
المقسط |
EL-MUKSİT |
275 |
|
الرؤف |
ER-RAÛF |
286 |
|
الرحمن |
ER-RAHMÂN |
298 |
|
الصبور |
ES-SABÛR |
298 |
|
البصير |
EL-BASÎR |
302 |
|
القادر |
EL-KĀDİR |
305 |
|
القهّار |
EL-KAHHÂR |
306 |
|
الرزّاق |
ER-REZZÂK |
308 |
|
الرقيب |
ER-RAKĪB |
312 |
|
الشهيد |
EŞ-ŞEHÎD |
319 |
|
المصوّر |
EL-MUSAVVİR |
336 |
|
الرافع |
ER-RÂFİ‘ |
351 |
|
التوّاب |
ET-TEVVÂB |
409 |
|
الفتّاح |
EL-FETTÂH |
489 |
|
المميت |
EL-MÜMÎT |
490 |
|
المتين |
EL-METÎN |
500 |
|
الرشيد |
ER-REŞÎD |
514 |
|
الشكور |
EŞ-ŞEKÛR |
526 |
|
المقيت |
EL-MUKĪT |
550 |
|
المتعالي |
EL-MÜTEÂLÎ |
551 |
|
الباعث |
EL-BÂİS |
573 |
|
المنتقم |
EL-MÜNTAKIM |
630 |
|
المتكبّر |
EL-MÜTEKEBBİR |
662 |
|
الوارث |
EL-VÂRİS |
707 |
|
الخالق |
EL-HÂLİK |
731 |
|
المقتدر |
EL-MUKTEDİR |
744 |
|
المذلّ |
EL-MÜZİL |
770 |
|
الآخر |
EL-ÂHİR |
801 |
|
الخبير |
EL-HABÎR |
812 |
|
المؤخّر |
EL-MUAHHİR |
846 |
|
القابض |
EL-KĀBIZ |
903 |
|
الحفيظ |
EL-HAFÎZ |
998 |
|
الضارّ |
ED-DÂR |
1001 |
|
العظيم |
EL-AZÎM |
1020 |
|
الغنيّ |
EL-GANÎ |
1060 |
|
المغني |
EL-MUĞNÎ |
1100 |
|
ذو الجلال والإكرام |
ZÜ’l-CELÂLİ ve’l-İKRÂM |
1100 |
|
الظاهر |
EZ-ZÂHİR |
1106 |
|
الغفّار |
EL-GAFFÂR |
1281 |
|
الغفور |
EL-GAFÛR |
1286 |
|
الخافض |
EL-HÂFID |
1481 |



Rızık için zenginlik için el- mugnî --el ganiyy kaç gün çekmeliyim
YanıtlaSilCenab-ı Hak buyuruyor:
Sil"Şüphesiz O, başkalarına muhtaç olmaktan kurtardı ve varlık sahibi kıldı." (Necm, 53:48 )
"Seni ihtiyaç içinde bulup da zengin etmedi mi?" (Duha, 93:8)
El- GANİY Çok zengin ve her şeyden müstağni anlamına gelen ismi şerifi; günde 1060 defa Büyük servet ve geniş rızık sahibi olmak için okunur.
El- MUĞNİ İstediğini zengin eden ismi şerifi; günde 1100 adet Geçim genişliği, bol rızık ve işlerin kolaylığı için okunur.
Kaç gün zikir yapman gerektiğini Allah bilir bel ki bir gün içinde rahatlarsın bel ki 1 yıl sonra
SilEz zahir de adet yazmıyor nasıl okumali adet yazmayanlarda neden adet yazmıyor
YanıtlaSilüstteki tabloda bütün adetler yazılı oradan bakabilirsiniz. Ez-Zahir:1106 Tablo altında ise isimler için açıklamalar mevcut.
SilEbced degeri aşılırsa nə olur?
YanıtlaSilAllah bilir, neticede Allah(c.c) ismini zikrediyoruz. Az ya da çok önemli olan zikirden gafil olmamak. zikir adedi kilit şifresi gibi önemli denmiş lakin Allah bizim niyetlerimize bakar.
SilEbced hesabında çıkan ismi yazılan sayı adedince günlük söyleyecek miyim yani?
YanıtlaSilBurada yazılan adetler sadece bir zikir çeşididir. Hz. Allah dilediğinin duasını ve zikrini kişinin samimi niyetine göre kabul eder. Bazen tek bir "Allah" sözü bile arşı titretmeye yeter.
SilBen kendi ismimin ebced değerini bulamadım 🙈😒
YanıtlaSilİsminizi Arap harfleriyle yazarsanız, yukarıdaki tabloda verilen harf değerleriyle bulabilirsiniz.
SilAdım Nermin değerim 350 hangi esmayi okumaliyim
YanıtlaSilArapça yazılışına göre (نرمين ) ebced değeri: 50 +200+40+10+50=350 olur ki en yakın Esma (الرافع) Er-Rafi (351) olur.
SilAdım Emine ebced değeri mi bulamadım hangi Esma olduğunu öğrenmek istiyorum ve zikrini de yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler
YanıtlaSilBütün Esma'yı zikredebilirsiniz. Özellikle isminize yakın istiyorsanız İsminizin Arapça yazılışı Emine أَمِينَة Ebced değeri 106 bu değere yakın Esma (el-Hak) olabilir.
SilErhan ebced değeri nedir hangi esma bana yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilTümü Allahın ismi hepsini okuyun. "Erhan" ارخان isminin ebced değeri: soldan sağa 50+1+600+200+1=852 sayıya en yakın esma "El-Muahhir": 846
SilTeşekkürler ederim Allah razı olsun
SilHocam biliyoruz hesaplama yı Nuran ve ebru poyraz Allah rızası için yazarmısın hakkını helal et lütfen
SilZikir için Özellikle "Allah" ismini ve tüm esmanın tamamını okuyun. Bunu bir ritüele çevirmeyin. İsminizin ebced değerleri şu şekildedir. Nuran نوران(307=50+6+200+1+50) Yakın Esması: ER-REZZÂK (308) Ebru ابرو(209=1+2+200+6) Yakın Esması: EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK (212)
SilAllah(c.c) ismini zikretmenin yeri ve zamanı yoktur. Önemli olan kalpten gelecek samimiyet ve riyadan uzak davranıştır. Her an, her yerde ve her şart altında ALLAH'ı zikredebilirsiniz. Zikirde esas olan samimiyettir. Gösteriş ve riyadan uzak olmaktır. Büyü, sihir, tılsım gibi şeytan işi yollara sapmadan Allah rızası için zikir yapılır. Bir menfaat ve beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun.
YanıtlaSilPoyraz ve Orhan isminin ebcet hesaplı esmasi nedir
YanıtlaSilİsminizi Arapça olarak yazıp https://muallims.blogspot.com/2013/04/ebced-degeri-hesaplama.html adresinden hesaplama yapabilirsiniz.
Sil