Estağfirullah... Estağfirullah... Estağfirullah...

Etiketler :
Rabbimize zatının, sıfatının, esmasının ve efalinin hudutsuzluğunca hamdolsun. Elhamdülillahi Rabbil alemin. Bizi bir Ramazan-ı Şerif bayramına daha ulaştırdı. Allah-ü Teala tuttuğumuz oruçları, okuduğumuz Kuran-ı Kerim tilavetlerini, kıldığımız namazlarımızı eksiğiyle kusurlarıyla dergah-ı izzetinde kabul etsin inşallah. Bayram, sevinç ve mutluluktur. Bayramın huzurlu, sağlıklı ve bereketli olarak geçmesi, tüm İslam aleminde hayırlara vesile olması, akan gözyaşı ve kanların dinmesi, mazlumların esenlik ve selamati, Cenab-ı Mevla'dan niyazımızdır. Allahü Ekber Allahü Ekber La ilahe illallahü vallahü ekber. Allahü Ekber ve lillahil hamd. Tekbirlerimiz sevincimizi, neşemizi, coşkumuzu arttırsın inşallah. Sağlık ve sıhhat içerisinde daha nice güzel bayramlara ulaşmak temennisiyle Bayramımız mübarek olsun.

Arefe günü olması hasebiyle duaların kabul edildiği bu mübarek günde nefsimizi arındırmak ve günahlarımıza tevbe edip temiz bir şekilde bayrama çıkmak temennisiyle hep beraber bir tevbe istiğfar edelim.


“Estağfirullah. Estağfirullah. Estağfirullahe'l-azîm el-kerîm, ellezî lâ ilâhe illâ hüve'l-hayyü'l-kayyûmü ve etûbü ileyhi. tevbete abdin zâlimin li-nefsihî, lâ yemlikü li-nefsihî mevten velâ hayâten velâ nüşûrâ. Ve nes-elühü't-tevbete ve'l-mağfirete ve'l-hidâyete lenâ, innehû, hüve't-tevvâbü'r-rahîm.”


"Amentü billâh ve bima caaae min indillahi ale muraadillehi. Ve Amentü bi rasülillahi ve bima caaae min indi rasülillahi ale muradi rasulillahi."

"Amentü billahi ve melâiketihî ve kütübihî ve Rusülihi ve'l-yevmi'l-âhiri ve bi'l-kaderi, hayrihî ve şerrihî minellâhi teâlâ ve'l-bâ'sü bade'l-mevti Hakkun, Eşhedü en lâ ilâhe illâllah ve Eşhedü enne Muhammeden abdühû ve Rasülüh."

“Allâhümme ente Rabbî, Lâ ilâhe illâ ente. Halaktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve va'dike mesteta'tü. Eûzü bike min şerri mâ sane’tü. Ebû ü leke bi ni'metike aleyye ve ebû ü bizenbî fağfirlîi (zunûbî) fe innehû lâ yağfiruz-zunûbe illâ ente ”

"Allahümme innî ürîdü en üceddidel-îmâne vennikâha tecdîden bi-kavli Lâ-ilâhe illallah Muhammedün resûlullah."


"Va’fu annâ, Vağfir lenâ, Verhamnâ, Ente mevlânâ fensurnâ alel gavmil kâfirîn."


Lâ ilâhe illâ ente subhâneke innî kuntu minez zâlimîn.
“Rabbenâ zalemnâ enfüsenâ ve in-lem teğfir lenâ ve terhamnâ le-nekûnenne minel-hâsirîn.”
"Rabbiğfir-lî ve tüb aleyye, inneke ente’t-tevvâbü’r-rahîm"

"Allâahumme salli alâ seyyidinâ Muhammedin ve alâ âli seyyidinâ Muhammedin, salâten tüncînâ bihâ min cemîil ehvâali vel âfât, ve takdî lenâ bihâ cemî’al hâcât, ve tutahhirunâ bihâ min cemî’isseyyi’âat ve terfe’unâ bihâ indeke a’ledderecâat, ve tübelliğunâ bihâ aksa’l gayât, min cemî’il hayrâti fi’l hayâti ve ba’del memâat, inneke alâ külli şey’in kadîr. " 

"Allâhümme salli ve sellim ve bârik ‘alâ seyyidinâ Muhammedini’l-fâtihı limâ uğlika ve’l-hâtimi limâ sebeka nâsırı’l-hakkı bi’l-hakkı ve’l-hâdî ilâ sırâtike’l müstakîm ve ‘alâ âlihî hakka kadrihî ve mikdârihi’l ‘azîm.”


"Subhane Rabbiye'l-aliyyi'l-a'le'l-vehhab"

"Sübhanekallahümme ve bi hamdik, ve tebârakesmük ve teâlâ ceddük (vecelle senâük)* ve lâ ilâhe ğayrük."


"Subhânallâhi ve’l-hâmdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhu ekber ve lâ hâvle ve lâ kuvvete illâ billâhi’l-aliyyi’l-azîym.”



"Lâ ilâhe illâllâhü vahdehû lâ şerîke leh. Lehül-mülkü ve lehül-hamdü ve hüve ‘alâ külli şey’in kadîr.” 


"Rabbenâ âtinâ fid'dünyâ haseneten ve fil'âhireti haseneten ve gınâ azâbennâr. Rabbenâğfirlî ve li-vâlideyye ve lil-Mu'minine yevme yegûmu'l hisâb. (Birahmetike yâ Erhamerrahimîn.)"


"Allahümmağfir li hatıeti ve cehli ve israfi fi emri ve ma ente a'lemü bihi minni. Allahümmağfir li ciddi ve hezli ve hata'i ve amdi ve küllü zalike ındi. Allahümmağfir li ma gaddemtü ve ma ahhartü ve ma esrartü ve ma a'lentü ve ma ente a'lemü bihi minni ente'l mukaddimü ve ente'l-muahhiru ve ente ala külli şey'in kadir. "
"Rabbenâ tekabbel minnâ inneke entessemî’ul-‘alîm. Rabbenâ vec’alnâ müslimeyni leke ve min zürriyyetinâ ümmetem müslimetelleke ve erinâ menâsikenâ ve tüb ‘aleynâ inneke entet-tevvâbürrahîm.”


"Sübhane rabbike rabbil izzeti amme yesifun ve selamün alel murselin velhamdülillahi rabbil alemin."

"Bismillâhi’r-Rahmâni’r-Rahîm. Elhamdulillâhi Rabbi’l-âlemîn. Er-Rahmâni’r-Rahîm. Mâliki yevmi’d-dîn. İyyâke na’budu ve iyyâke neste’în. İhdine’s-sırâta’l-mustakîm. Sırâta’l-lezîne en’amte aleyhim. Ğayri’l-meğdûbi aleyhim ve le’d-dâllîn. (Amin)


TEVBE ve İSTİĞFAR DUASI (TÜRKÇE )

**Ey Allahım! Senden mağfiretini ve affımı talep ediyorum. Allâh’ım! beni bağışlamanı ve affetmeni diliyorum. Rabbim! Kusur ve günahlarımdan beni tertemiz kılmanı istiyorum. Allahım! senden başka hiçbir ilah yoktur. Ancak sen varsın. Sen Kerimsin. Hayy ve Kayyumsun. Aciz bir kulun olarak, ben, sana yöneldim ve sana sığındım. Sen; Kerîm olan, kendisinden başka hiçbir ilâh olmayan, dâimâ diri (el-Hayy) olan  ve her şeyin kendisiyle ayakta durduğu ve varlığını sürdürdüğü (el-Kayyûm) isimlerinle benim Rabbimsin. Senden mağfiretini ve beni bağışlamanı niyaz ederim.
Kendi nefsine zulmeden bir kul olan ben; ölüme, hayata ve öldükten sonra yeniden dirilmeye de hiçbir gücü ve kudreti olmayan bir kul olan ben; bütün acizliğimle, hatalarımla ve  eksiklerimle sana yönelip,  Ey Rabbim! ancak sana tevbe ederim. Sana yönelir ve Yüce Zât’ından bizlere tevbe, mağfiret ve hidâyet lutfetmeni talep ederim. Zira tevbeleri kabul eden ve kullarına son derece merhametli olan ancak sensin Ya Rabbi!

**Allâh’ım! Beni bağışla ve tevbemi kabûl buyur! Çünkü Sen tevbeleri çok kabûl eden ve çok merhamet edensin. Allahım! senden başka ilâh yoktur, sadece sen varsın.. Senin ortağın yoktur. Mülk senindir. Azamet senindir. Her türlü hamd, sena ve övgüler sana mahsustur, Senin herşeye gücün yeter. Allah'ım! Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim. Sana hamdederim. Allah'ım! Beni bağışla. Kuşkusuz Sen tevbeleri kabul eden ve pek merhametli olansın.Yüce ve lütufkâr olan Rabbim! seni tesbih ederim.
Azim olan  Allah'ı tesbih eder ve O'na hamd ederim. Azim olan Allah'a istiğfar eder, O'na tevbe ederim. Hayy ve Kayyum olup kendisinden başka ilah bulunmayan yüce Allah'tan mağfiret dilerim.
Sana tevbe ettim ya Rabbi! Rabbim! beni bağışla ve tevbemi kabul et. Muhakkak ki, Sen tevbeleri çok kabul eden ve esirgeyensin. Ya Rabbi! Affet, rahmet et, zira Sen rahmet edenlerin en hayırlısısın. "Bizi affet ve bize mağfiretini gönder. Zira Sen affedenlerin en hayırlısısın.
Allah'ım! Sen Rabbimsin. Senden başka ilah yoktur. Beni, Sen yarattın. Ben, Senin kulunum, gücüm yettiğince ahdin ve va'din üzerindeyim. Yaptığım kötülüklerden Sana sığınırım. Üzerimdeki nimetlerini itiraf  eder ve işlediğim tüm günahlarımı da ikrar ederim. Beni affet, çünkü günahları ancak sen affedersin. Ey merhametlilerin en merhametlisi olan Allahım! beni affet.

**Ya Rabbi! Bu zamanıma gelinceye kadar benim elimden, dilimden, gözümden, kulağımdan, ayağımdan ve diğer bütün azalarımdan bilerek veya bilmeyerek senin emri şerifine aykırı olarak günah, isyan, şirk, kelime-i küfür, büyük ya da küçük her ne hâl vaki oldu ise, cümlesine tevbe ettim, pişman oldum. Bir daha yapmamaya kati bir kesinlikle azm ü cezm ü kast ettim. Sen bu tevbemi kabul eyle. Nefsime uyup, şeytana tabi olup da aynı günah ve kusurları bir daha tekrar etmeme imkan ve fırsat verme Ya Rabbi!

**Allah’a ve Allah’tan gelen her şeye iman ettim. Rasûlullah’a ve Rasûlullah’ın getirdiği her şeye iman ettim.  Bir daha iman ve ikrar ediyorum ki, Peygamberlerin evveli Âdem Aleyhisselâm, sonuncusu ise Hazret-i Muhammed sallallahü aleyhi vesselâm'dir. Bu iki peygamber arasında, her ne kadar peygamber gelip geçtiyse, bunların tamamına inandım, cümlesine iman ettim, hepsi de haktır ve gerçektir.  Bütün peygamberlere, onlara gönderilmiş olan İlâhi kitaplara ve içindeki emirlere şeksiz ve şüphesiz iman ettim, dilimle ikrar, kalbimle de tasdik ettim.

**Ben Allâh-ü Te'âlâ'ya, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere; hayır ve şerrin Allâh-ü Te'âlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım. Öldükten sonra tekrar dirilmek de haktır. Ben şahadet ederim ki, Allâh-ü Te'âlâ'dan başka ilâh yoktur. Ve yine şahadet ederim ki, Muhammed (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) O'nun kulu ve rasülüdür.

**Allah’ım! Sen benim Rabbimsin. Sen’den başka ibâdete lâyık ilâh yoktur. Beni, Sen yarattın. Ben, Sen’in aciz bir kulunum. Ezelde Sana verdiğim sözümde ve vaadimde hâlâ gücüm yettiğince durmaktayım. İşlediğim kusurların şerrinden, Sana sığınırım. Bana lutfettiğin nîmetleri, yüce huzûrunda minnetle anar, işlediğim günâhımlarımı îtirâf ederim. Beni affet, şüphe yok ki günahları Sen’den başka affedecek yoktur.

**Ya Rabbi! La ilahe illallah Muhammedün Resulullah diyerek imanımı ve nikahımı tazeliyorum. Bizi affet, bizi bağışla, bize acı! Sen bizim Mevlamızsın. Kafirler topluluğuna karşı bize yardım et. Allahım! Senden başka ilâh yoktur. Sen her türlü noksanlıktan, eşi, benzeri ve ortağı olmaktan münezzehsin.
Şüphesiz ben, kendine zulmedenlerden ve kendine yazık edenlerden oldum. Ey Rabbimiz! Biz; kendimize zulmettik, eğer bizi bağışlamaz ve bize rahmetinle muamele etmezsen muhakkak ziyana uğrayacaklardan oluruz. Yâ Rabbî! Beni bağışla; tevbemi kabul buyur. Şüphesiz sen, tevbeleri kabul eden ve merhamet sahibisin.

**Ey Allah’ım! Efendimiz Hz. Muhammed’e (s.a.v.) âline (ve ümmetine) öyle bir salatu selam eyle ki, O salatu selam ile bizi tüm endişelerden, korkulardan, felaketlerden, muhafaza eyle. O salatu selam ile tüm hacetlerimizi ihsan eyle. O salat ile bizi, bütün kötülüklerden temizle. O salat ile bizi, en yüksek derecelere yükselt. O salatu selam  ile bizi, gayelerin en yüksek makamına ulaştır. O salat ile hayat ve ölümümüzden sonra da bizi, tüm hayırlara kavuştur. Yüce Allah! bize kafidir. O ne güzel vekil, ne güzel koruyucu ve ne güzel yardımcıdır.

**Allah’ım! Kapatılmış olanı açıp feth edici, gelip geçenlerin sonuncusu, Hakk'a hak ile yardım edici ve sıratı müstakime hidâyet edici olan Efendimiz Muhammed Mustafa (s.a.v.) ya ve ehline, kıymeti ve azim miktarı kadar rahmet eyle, selâmet ver ve mübarek kıl.

**Çok affeden ve bahşedenlerin en yücesi olan Rabb'im! Sen bütün noksan sıfatlardan münezzehsin. Allah'ım! Sen eksik sıfatlardan pak ve uzaksın. Seni daima böyle tenzih eder ve sana hamdü sena ederim. Senin adın mübarektir. Varlığın her şeyden üstündür. Senden başka ilah yoktur. Allah'ım sen, tüm noksan sıfatlardan münezzeh ve bütün kemal sıfatlarla da muttasıfsın. Bütün hamd ve şükürler Allah'ım! ancak sanadır. Allah'ım! senden başka ilah yoktur. Ancak sana ibadet eder ve ancak senden yardım dileriz.
İhtiyaçları gideren ve zararları yok eden yalnız yüce ve güçlü olan Allah'tır. Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur; o tektir, ortağı yoktur. Mülk onundur, hamd ona mahsustur ve o her şeye kàdirdir.

**Ey Rabbimiz! Bize dünyada iyilik ve güzellik, ahirette de iyilik ve güzellik ver. Bizi ateş azabından koru. Ey Rabb'imiz, merhamet edenlerin merhamet edicisi, bize rahmetinle muamele eyle.  Ey bizim Rabbimiz! Beni, anamı ve babamı ve bütün mü'minleri hesap gününde, herkesin sorguya çekileceği o günde bağışla.

**Allahım! Günahlarımı, bilgisizlik yüzünden yaptıklarımı, haddimi aşarak işlediğim kusurlarımı, benden daha iyi bildiğin gizli ve açık bütün suçlarımı bağışla! Allahım! Ciddî ve şaka yollu yaptıklarımı, yanlışlıkla veya bilerek işlediğim günahlarımı affeyle! Bütün bu günahların ve kusurların bende bulunduğunu acizliğimle itiraf ederim. Allahım! Şimdiye kadar yaptığım, bundan sonra da işleyecek olduğum, gizlediğim ve açığa vurduğum, ölçüsüz bir şekilde işlediğim ve senin daha iyi bildiğin her türlü günahlarımı affeyle! Öne geçiren de sen, geride bırakan da sensin. Senin gücün her şeye yeter.

**Ey Rabbimiz! Bizden (tevbemizi) kabul buyur, hiç şüphesiz Sen! işitensin, bilensin. Ey bizim Rabbimiz! Hem bizim ikimizi yalnız senin için boyun eğen müslümanlar kıl, hem de soyumuzdan yalnız senin için boyun eğen müslüman bir ümmet meydana getir ve bize ibadetimizin yollarını göster, tevbemize rahmetle bakıver. Hiç şüphesiz tevbeleri kabul eden, çok merhametli olan ancak sensin.

**Kudret ve izzet sahibi Rabb'in! insanların her türlü düşünce ve tasavvurunun üstünde bir yüceliğe sahiptir. O  Rabb'in bütün elçilerine selâm olsun! Ve hamd, bütün âlemlerin Rabbi Allah'a mahsustur!

**Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla. Hamd; Âlemlerin Rabbi olan Allah’a aittir. O Allah Rahmân ve Rahîm’dir. Din, mükafat ve ceza gününün sahibidir. Ey Allah’ım! Biz, yalnızca Sana ibadet eder ve yalnızca Sen’den yardım dileriz. Bizi, dosdoğru yola ilet. Kendilerine nimet verdiğin kimselerin yoluna ilet, gazaba uğrayanların ve sapıkların yoluna değil. (Amin)

Salâvat Şerifeler: 

0 yorum:

Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. “Allah'ım; bana öğrettiklerinle beni faydalandır, bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."

İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz hayır, akıbetimiz hayır olur inşallah. Dua eder, dualarınızı beklerim...

Aşağıdaki Yazılar İlginizi Çekebilir!!!

En Çok Okunan Yazılar