

Net Fikir » Tüm Yazılar


- Baba sana neden "Tıkandı Baba" derler? Hele otur da anlat, demiş. Tıkandı Baba başlamış anlatmaya:
- Ben bir gece, bir rüya gördüm. Rüyamda tanıdığım tüm insanların bir çeşmesi vardı ve hepsinin çeşmesinden oluk oluk su akıyordu. Benim de bir çeşmem vardı fakat benim çeşmemdeki su ip gibi akıyordu. Sonra ben; "Keşke benim çeşmem de onlarınki kadar aksa" diye içimden geçirdim. Sonra yerden bir çomak alıp suyun geldiği oluğu dürtmeye başladım. Ben oluğu dürterken çomak kırıldı ve ip gibi akan suyum damlamaya başladı. Bu sefer ben; "Keşke çeşmem diğerlerininki kadar olmasa da, bari eskisi kadar aksa" diye içimden geçirdim ve oluğu kurcalamaya devam ettim. Ben uğraşırken suyun geldiği oluk tamamen kırıldı. Az önce damlayan suyum, tamamen kesildi. Ben yine uğraşmaya devam ediyordum ki, o sırada bir melek göründü; bana "Su Tıkandı artık, Artık uğraşma!" dedi. O gün bu gündür bu rüyamı kime anlattıysam adım "Tıkandı Baba'ya çıktı. Hangi işe elimi attıysam olmadı. Şimdi de burada çaycılık yapıp zar zor geçinmeye çalışıyorum.
- Bu adamı alın Üsküdar'a götürün, demiş. Deyin ki; baba bir taş seç. Seçtiği taşa karışmayın. Sonra deyin ki; seçtiğin taşı fırlat. Tıkandı Baba taşı ne kadar uzağa atarsa; durduğu yerden taşı attığı yere kadar ona verin.
Askerler Tıkandı Baba'yı alıp Üsküdar'a götürmüş. Demişler ki baba bir taş seç. Tıkandı Baba sormuş "Ne için ki?" diye ama askerler bir şey söylememiş. Tıkandı Baba; şu büyüktü, şu küçüktü, şu yamuktu derken kocaman bir kayaya sarılmış demiş ki seçtiğim taş budur. Askerler demiş ki; "Baba sen şimdi bu taşı fırlat, ne kadar uzağa atarsan o kadar yer senindir." Bunu duyan Tıkandı Baba heyecanla seçtiği taşa atılmış, güç bela yerden kaldırmış. Fakat taşın ağırlığını direyemeyip elinde taş olduğu halde sırtüstü devrilmiş. Taş da üzerine düştüğünden oracıkta can vermiş.
Osmanlı Türkçesi olarak da "Tıkandı Baba" Hikayesini aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.
Bütün bu yorumlara ve tavsiyelere rağmen en iyi eğitim modelini dahi oluştursak bile, istek olmadan hiçbir başarı mümkün olmaz. Unutmayalım ki koca bir denize ağzı sıkıca kapalı bir şişeyi koysak içerisine bir damla su girmez. Fakat bu şişenin ağzını birazcık açıp denize atsak o zaman içerisi su ile dolar. İşte bu misaldeki gibi öğrencilerimiz ilim deryalarına talib olduklarında başarıya ulaşabilirler. Aksi halde öğrenci açısından bir başarıdan söz etmenin ihtimali yoktur.(İsteyene âhiret nimetlerini, isteyene de dünya nimetlerini veririz.) [Şura 20] ve (Yalnız dünya için yaşamak, eğlenmek isteyenlerin çalışmalarının karşılığını, hiçbir şey esirgemeden [sağlık, mal, para, makam, şöhret gibi] bol bol veririz. Bunlara âhirette yalnız Cehennem ateşi vardır. Emekleri boşa gider.) [Hud 15, 16] ayetlerinde olduğu gibi Cenab-ı Mevla; isteyip çalışan herkese gösterdiği çaba ölçüsünce dünya nimetlerini vereceğini beyan ediyor. O hâlde, ilim olsun, mal olsun, makam olsun, çalışan, gayret gösteren -müslim ya da gayri müslim olsun- herkes bunun karşılığına bu dünyada mutlaka kavuşacaktır.
Sınav Sorularına ÖSYM sitesinden ulaşabilirsiniz.https://www.osym.gov.tr/TR,10382/2016-lisans-yerlestirme-sinavi-lys4-lys1-temel-soru-kitapcigi-ve-cevap-anahtari.html
Ayrıca sitemizde LYS Matematik çözümleri de mevcuttur. LYS Matematik 2016 Sınav sorularının çözümlerine ulaşmak için tıklayınız.
Sınav Sorularına ÖSYM sitesinden ulaşabilirsiniz.
LYS2016 Sınav Sorularını PDF olarak indirmek için tıklayınız.
| LYS MATEMATİK (LYS 2016) | Adet |
| Temel Kavramlar | 0 |
| Faktöriyel | 1 |
| Bölme ve Bölünebilme | 2 |
| OBEB-OKEK | 1 |
| Rasyonel Sayılar | 1 |
| Basit Eşitsizlikler | 1 |
| Mutlak Değer | 1 |
| Üslü İfadeler | 2 |
| Köklü İfadeler | 1 |
| Oran-Orantı | 1 |
| Fonksiyonlar | 2 |
| Kümeler | 2 |
| Perm-Komb-Binom-Olasılık | 2 |
| Polinomlar | 3 |
| Çarpanlara Ayırma | 1 |
| 2.Dereceden Denklemler | 1 |
| Eşitsizlikler | 0 |
| Parabol | 0 |
| Mantık ve İspat Yöntemleri | 0 |
| Modüler Aritmetik | 1 |
| İşlem | 0 |
| Trigonometri | 3 |
| Karmaşık Sayılar | 3 |
| Logaritma | 2 |
| Toplam Çarpım Sembolü | 1 |
| Diziler-Seriler | 2 |
| Özel Tanımlı Fonksiyonlar | 0 |
| Limit ve Süreklilik | 2 |
| Türev ve Uygulamaları | 6 |
| İntegral | 5 |
| Konikler (Elips,Hiperbol,Parabol) | 0 |
| Determinant-Matris | 3 |
| Matematik Toplamı | 50 |
| Geometri Toplamı | 30 |
| TOPLAM | 80 |

İslam ekonomisi, İslam'ın prensiplerine dayalı olarak adalet, sosyal yardımlaşma, sermayenin helal yollarla kazanılması gibi temel değer...

Net Fikir Muallims © | Kadir PANCAR | © 2008-2025
Bizlere güzel ve hayır dua ederek destek olunuz. Sitenin içerikleri kaynak gösterilerek kullanıma açıktır. Sitemizde yer alan her türlü bilgi ve paylaşım öğrencilerimizin matematik derslerinde faydalanması amacıyla burada yer almaktadır. Herhangi bir ticari menfaat söz konusu değildir. Telif hakkı olduğunu düşündüğünüz içerikleri lütfen bize bildiriniz. Sayfamızda yer alan haber kaynaklarından alınan içeriklerden ve yorumlardan sitemiz sorumlu değildir. Ücretsiz Blog sayfası olduğundan reklam, sosyal medya ve trafik bilgileri analizi için sitede Çerezler (Cookies) kullanılmaktadır. Bu Web sitesi içeriği en iyi 1366*768 ekran çözünürlüğünde görüntülenebilir.