|
LYS MATEMATİK |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
Temel Kavramlar |
0 |
2 |
2 |
3 |
1 |
3 |
1 |
2 |
|
Bölme ve Bölünebilme |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
2 |
1 |
|
OBEB-OKEK |
1 |
1 |
|
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
|
Rasyonel Sayılar |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
|
Basit Eşitsizlikler ve Sıralama |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
2 |
|
Mutlak Değer |
1 |
0 |
|
0 |
2 |
0 |
1 |
1 |
|
Üslü İfadeler |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
|
Köklü İfadeler |
0 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
|
Oran-Orantı |
0 |
1 |
|
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Fonksiyonlar |
0 |
3 |
3 |
3 |
3 |
0 |
2 |
3 |
|
Kümeler |
0 |
1 |
|
1 |
1 |
3 |
2 |
2 |
|
Perm-Komb-Binom-Olasılık |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Polinomlar |
2 |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
|
Çarpanlara Ayırma |
1 |
5 |
3 |
2 |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
2.Dereceden Denklemler |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Eşitsizlikler |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Parabol |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
Mantık ve İspat Yöntemleri |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
2 |
|
Modüler Aritmetik |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
|
İşlem |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
|
Trigonometri |
4 |
4 |
4 |
3 |
4 |
2 |
3 |
4 |
|
Karmaşık Sayılar |
4 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
|
Logaritma |
4 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
|
Toplam Çarpım Sembolü |
1 |
2 |
1 |
0 |
0 |
2 |
1 |
1 |
|
Diziler-Seriler |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
|
Özel Tanımlı Fonksiyonlar |
4 |
2 |
|
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
|
Limit ve Süreklilik |
1 |
1 |
4 |
1 |
3 |
1 |
2 |
2 |
|
Türev ve Uygulamaları |
9 |
6 |
5 |
6 |
5 |
7 |
6 |
5 |
|
İntegral |
5 |
5 |
4 |
7 |
5 |
7 |
5 |
5 |
|
Üçgenler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dörtgenler-Çokgenler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Analitik Geometri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dönüşümler Geometrisi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elips Hiperbol ve Parabol |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vektörler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katı Cisimler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uzay Geometri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
**Determinant-Matris |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
0 |
|
Matematik Toplamı |
50 |
50 |
50 |
50 |
49 |
50 |
50 |
52 |
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
|
Doğruda Açılar |
0 |
1 |
|
|
|
|
0 |
|
|
Üçgende Açı |
2 |
0 |
1 |
|
|
|
0 |
|
|
Üçgende Kenar Bağıntıları |
1 |
1 |
|
|
|
|
0 |
|
|
Özel Üçgenler |
1 |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
Açıortay-Kenarortay |
1 |
2 |
|
|
|
|
0 |
|
|
Üçgende Benzerlik |
1 |
2 |
|
|
|
|
0 |
|
|
Üçgende Alan |
0 |
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
Çokgenler |
1 |
1 |
2 |
|
|
|
3 |
|
|
Dörtgenler |
6 |
3 |
3 |
|
|
|
5 |
|
|
Çember ve daire |
4 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
Katı Cisimler |
2 |
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
Doğrunun Analitik İncelenmesi |
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
|
|
Çemberin Analitik İncelenmesi |
1 |
2 |
|
|
|
|
1 |
|
|
Dönüşümler Geometrisi |
0 |
1 |
|
|
|
|
0 |
|
|
Vektörler |
2 |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
Konikler (Elips,Hiperbol,Parabol) |
0 |
0 |
|
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
Uzay Gometri |
2 |
0 |
|
|
|
|
1 |
|
|
Uzayda doğru düzlem denklemleri |
1 |
0 |
|
|
|
|
1 |
|
|
Geometri Toplamı |
27 |
28 |
|
0 |
1 |
0 |
28 |
0 |
|
TOPLAM |
77 |
78 |
50 |
50 |
50 |
50 |
78 |
52 |
2012-2016 Kademeli Matematik Öğretim Programına Göre Ünite Dağılımı:9.Sınıf Konuları: (Kümeler, Denklem ve Eşitsizlikler [Temel Kavramlar, Rasyonel Sayılar, Üstlü Sayılar, Köklü Sayılar, Mutlak Değer, Basit Eşitsizlikler, Denklem Çözme, Problemler], Fonksiyonlar, Üçgenler, Veri Sayma Olasılık, Vektörler)
10.sınıf Konuları: (Permütasyon, Kombinasyon, Binom Olasılık,Fonksiyon Grafikleri, Ters ve Bileşke Fonksiyon, Doğrunun Analitik İncelenmesi, Dörtgenler ve Çokgenler,İkinci Dereceden Denklemler, Parabol, Karmaşık Sayılar, Polinomlar, Çember ve Daire, Katı Cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri)
11.sınıf ileri matematik konuları (Mantık, Önermeler, İspat Yöntemleri, Bölme ve Bölünebilme, Modüler Aritmetik,Denklem ve Eşitsizlik Sistemleri,Trigonometri,Logaritma,Diziler, Analitik Düzlemde Dönüşümler)
12.Sınıf İleri Matematik konuları (limit ve süreklilik, türev ve uygulamaları, integral alma ve alan hesabı, çemberin analitik incelenmesi,konikler, vektörler, permütasyon ve olasılık,uzayda doğru ve düzlem, dikdörtgenler prizması)
Yenilenen Lise Matematik müfredatı ile birlikte 9.sınıf ve 10.sınıf matematik konuları, tüm okullarda ortak olarak okutulmaktadır. 11.sınıftan itibaren matematik konuları; ileri matematik ve temel matematik olarak ikiye ayrıldığından, 11.sınıf ve sonrası üniteleri LYS matematik konuları için daha önemli hale gelmiştir.







0 yorum:
Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz samimiyetle insanlara yararlı olmaktır, akıbetimiz bu vesileyle güzel olsun. Dua eder, dualarınızı beklerim...
"Allah'ım; bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."
“Allahım! Sana teslim oldum, sana inandım, sana güvendim. Yüzümü, gönlümü sana çevirdim. İşlediğim tüm günahlarımı affeyle! Ey kalbleri çeviren Allahım! Kalbimi dînin üzere sâbit kıl. Beni Müslüman olarak vefât ettir ve beni sâlihler arasına kat!”
“Rabbim! Bizi doğru yola ilettikten sonra kalplerimizi eğriltme! Bize tarafından bir rahmet bağışla.Öne geçiren de sen, geride bırakan da sensin. Muhakkak ki lütfu en bol olan Sen’sin. Senden başka ilâh yoktur."
Lâ ilâhe illallah Muḥammedürrasulüllâh
KADİR PANCAR