9.sınıfta
doğrusal fonksiyonlar, 10. sınıfta gerçek sayılarda veya bir alt
kümesinde f(x) = x2, f(x) = , f(x) = 1/x şeklinde tanımlı karesel,
karekök, rasyonel referans fonksiyonlar ile bunlardan türetilen karesel,
karekök ve rasyonel fonksiyonların nitel özelliklerine, ters
fonksiyonlarına ve bu fonksiyonlarla ifade edilebilen denklem ve
eşitsizlikler içeren problem çözümlerine yer verilmektedir. 11. sınıfta
trigonometrik, üstel ve logaritmik referans fonksiyonlar ile bu
fonksiyonlardan türetilen trigonometrik, üstel ve logaritmik
fonksiyonların nitel özelliklerine ve bu fonksiyonlarla ifade edilebilen
denklem ve eşitsizlikler içeren problem çözümlerine yer verilmektedir.
11. sınıfta ayrıca bu fonksiyonların bileşkelerine ve dört işlem
özelliklerine matematiksel muhakeme odaklı bir yaklaşımla
yer verilmektedir.

12.
sınıfta polinom ve rasyonel fonksiyonlara Değişimin Matematiği temasına
hazırlayan bir yaklaşımla yer verilmektedir. 12. sınıfta ayrıca
aritmetik ve geometrik dizilere yer verilmekte, özellikleri gerçek
sayılarda tanımlı fonksiyonların özellikleri ile karşılaştırmalı bir
şekilde incelenmektedir. Tüm sınıf düzeylerinde denklem ve eşitsizlik
çözümleri ayrı bir konu veya tema olarak değil incelenen referans
fonksiyonlar bağlamında ele alınmıştır. Gerçek yaşam problemleri
bağlamında yer verilen denklem ve eşitsizlik çözümleri ile
fonksiyonların problem çözme ve modelleme aracı olma özellikleri ön
planda tutulmuştur. Limit ve türev kavramları ile bu kavramların
uygulamalarına 12. sınıfta Değişimin Matematiği teması altında yer
verilmiştir. Türevde ise mevcut içeriklere ek olarak değişimleri
anlamlandırmakta ve türevin uygulamalarında önemli bir rolü olduğu
düşünülen diferansiyel kavramına, ortalama değer teoremi ve Rolle
teoremine yer verilmiştir. Türevle ilgili yorum ve çıkarımlara problem
çözme odaklı bir yaklaşımla yer verilmiştir.
9.
sınıftan başlamak üzere sayılarla ilgili temel önermelerin ifade
edilmesi ve ispatlanmasının yanı sıra fonksiyonların nitel
özelliklerinin cebirsel olarak belirlenip ispatlanmasında mantık
bağlaçları ve niceleyicilerin anlamlı ve etkili şekilde kullanımına
büyük önem verilmiştir. Program genelinde ispat yöntemi olarak doğrudan
ispat ve aksine örnek verme yöntemlerinin kullanımına özellikle işaret
edilmiştir. 10. sınıfta ise faktöriyel, sıralama, seçme gibi sayma
kavramları algoritma ile ilişkilendirilerek işe koşulmaktadır. Ayrıca
temada cebirsel ve fonksiyonel işlemlerin algoritma diliyle ifade
edilmesine yer verilmiştir. Böylece cebirsel dilin fonksiyonlarla
yapılan işlemlerde anlamlı ve tutarlı bir biçimde kullanılması
desteklenmiştir.
Geometrik
Şekiller teması ortaöğretimin tüm seviyelerinde yer almaktadır. Bu
temada 9. sınıf seviyesinde üçgende temel elemanlar (açı, kenar), üçgen
eşitsizliği; 10. sınıf seviyesinde üçgende yardımcı elemanlar (iç
açıortay, dış açıortay, yükseklik, kenarortay, kenar orta dikme), iç
teğet çember ve dış teğet çember, çevrel çember, trigonometrik
oranlar,sinüs ve kosinüs teoremleri; 11. sınıf seviyesinde çokgenler
(içbükey ve dışbükey çokgen, düzgün çokgen), dörtgenler (dörtgen
çeşitleri) ve bunların özellikleri (kenar, açı, köşegen, simetri, alan),
kenar, açı, köşegen ve simetri özelliklerinden hareketle özel
dörtgenlerin aralarındaki ilişkiler; 12. sınıf seviyesinde çember ve
çemberle ilişkili elemanlar (kesen, kiriş, teğet, çap ve yay)
incelenmiştir. 9. sınıfta yer alan Eşlik ve Benzerlik temasında
geometrik dönüşümlere, üçgenlerde eşlik ve benzerlik için gerekli olan
asgari koşullara, benzerlik oranına, bir üçgenden hareketle ona benzer
üçgenler oluşturmaya, Tales, Öklid ve Pisagor teoremlerini ispatlamaya
ve bu teoremleri problem durumlarında kullanmaya yönelik içerikler yer
almaktadır. 10. sınıfta yer alan Analitik İnceleme teması, cebir ve
geometri ile ilgili önceki çalışmaların bir ortak noktası olarak
tasarlanmıştır. Bu temada öğrencilerin ortaokul seviyesinde öğrendikleri
dik koordinat sisteminde nokta belirleme ve doğrusal fonksiyon grafiği
çizme bilgilerinin üzerine dik koordinat sistemini tanıyıp dik koordinat
sisteminde uzaklık ve doğruların birbirine göre konumlarını doğrusal
fonksiyonlar konusunda edindikleri bilgilerle ilişkilendirilebilmeleri
sağlanmıştır. 12. sınıf Geometrik Cisimler temasında dikdörtgenler
prizması ve dik dairesel silindirin özellikleri, yüzey alanı ve hacim
bağıntılarından yararlanılarak dik piramit, dik dairesel koni ve kürenin
özellikleri ile yüzey alanı ve hacim bağıntılarının elde edilmesine yer
verilmiştir.
İstatistiksel
Araştırma Süreci temasına 9, 10 ve 11. sınıflarda yer verilmiştir. 9.
sınıfta bu tema kapsamında tek nicel değişkenli veri dağılımlarına, 10.
sınıfta iki kategorik değişkenli veri dağılımlarına, 11. sınıfta iki
nicel değişkenli veri dağılımlarına yer verilmiştir. Bu dağılımlarda
evren, örneklem, değişebilirlik, ilişkililik, histogram, standart sapma
ve bu araçları inceleme, sonuç çıkarma, tahminde bulunma, iki yönlü
tablo, sütun grafikleri, koşullu göreli sıklıklar, tablo, serpme
diyagramı (saçılım grafiği), bölgelere göre sayım oranı, korelasyon
katsayısı ele alınmıştır. Ayrıca öğrencilerin başkaları tarafından
oluşturulan istatistiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve
tahminleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilme becerisinin
gelişimine de önem verilmiştir. 12. sınıfta ise öğrencilerin 9, 10 ve
11. sınıfta öğrendikleri bilgilerden hareketle toplumsal ve bilimsel
durumlara ilişkin hazır veri ile çalışabilmeleri ve hazır veriye dayalı
karar verebilmeleri için istatistiksel araştırma tasarımları yapmaları
istenmektedir. Veriden Olasılığa temasında 9. sınıfta iki veya daha
fazla olaylı deneyler üzerinde durulmuş ve olay, deney, çıktı, örnek
uzay, deneysel olasılık, teorik olasılık konularına; 10. sınıfta ise
bağımlı olay, bağımsız olay, koşullu olasılık ve Bayes (Beyz) teoremine
yer verilmiştir.