Etiketler :
Matematik Öğretmenliği
öğretmenlik
üniversite tercihi
Matematik öğretmenliği 5 yıllık akademik planında yer alan dersler genel itibariyle şu şekildedir.
Ortak Dersler: Türk Dili, İnkılap Tarihi, İngilizce, Fizik, Fizik Lab, mesleki ingilizce
Matematik Dersleri: Soyut Matematik, Genel Matematik, Lineer Cebir, Analitik Geometri, Analiz,Diferansiyel denklemler, diferansiyel geometri,Topoloji, Sayılar teorisi, Cebire giriş,soyut cebir, olasılık ve istatistik, küme teorisi, fonksiyonel analiz, dönüşümler ve geometriler, elemanter geometri, istatistik, matematik tarihi, komplex analiz, matematiksel modelleme
Bilgisayar Dersleri: Bilgisayar Bilimine giriş, bilgisayar okur yazarlığı,bilgisayar programlama, bilgisayar yazılımları, matematik eğitiminde bilgisayar, bilgisayarla modelleme
Eğitim Dersleri: eğitim bilimine giriş, gelişim psikolojisi,Türk eğitim sistemi, okul yönetimi, sınıf yönetimi, rehberlik, özel öğretim yöntemleri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenme psikolojisi, materyal geliştirme, ölçme ve değerlendirme, program geliştirme,alan eğitimi, ders kitabı inceleme,drama,okul deneyimi, öğretmenlik uygulaması.
Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri bir nevi staj dersleridir. MEB tarafından belirlenen liselerde ders öğretmeni ile birlikte okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri alınır. Öğrencilerle kaynaşma ve ders anlatımı yapılarak bunların raporları tutulup üniversiteye teslim edilir.
Gazi Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Akademik Ders Planı
Dersler - AKTS Kredileri
1.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
ING-101 |
İNGİLİZCE-I |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
MAT105A |
SOYUT MATEMATİK |
Zorunlu |
0+2+2
|
6 |
MAT107A |
LİNEER CEBİR |
Zorunlu |
0+2+2
|
6 |
MAT109A |
TEK DEĞİŞKENLİ ANALİZ |
Zorunlu |
0+2+4
|
8 |
MAT111M |
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
TAR-101 |
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-I |
Zorunlu |
0+0+2
|
2 |
TÜR-101 |
TÜRK DİLİ-I |
Zorunlu |
0+0+2
|
2 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
2.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
ING-102 |
İNGİLİZCE-II |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
MAT106A |
SOYUT MATEMATİK |
Zorunlu |
0+2+2
|
5 |
MAT108A |
LİNEER CEBİR |
Zorunlu |
0+2+2
|
5 |
MAT110A |
TEK DEĞİŞKENLİ ANALİZ |
Zorunlu |
0+2+4
|
7 |
MAT112A |
BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIĞI |
Zorunlu |
0+2+2
|
3 |
MAT114M |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
TAR-102 |
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II |
Zorunlu |
0+0+2
|
2 |
TÜR-102 |
TÜRK DİLİ-II |
Zorunlu |
0+0+2
|
2 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
3.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT201A |
ANALİTİK GEOMETRİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
5 |
MAT203A |
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ |
Zorunlu |
0+2+2
|
5 |
MAT205A |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
0+2+2
|
4 |
MAT209A |
DİFERANSİYEL DENKLEMLER |
Zorunlu |
0+2+2
|
5 |
MAT211A |
TEMEL FİZİK |
Zorunlu |
0+0+4
|
4 |
MAT213A |
TEMEL FİZİK LAB. |
Zorunlu |
0+2+0
|
2 |
MAT215G |
MESLEKİ YABANCI DİL I |
Zorunlu |
0+0+2
|
3 |
MAT217M |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
0+0+2
|
2 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
4.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT202A |
ANALİTİK GEOMETRİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
6 |
MAT204A |
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZ |
Zorunlu |
0+2+2
|
6 |
MAT206A |
BİLGİSAYAR YAZILIMLARI |
Zorunlu |
0+2+2
|
6 |
MAT210A |
TEMEL FİZİK |
Zorunlu |
0+0+4
|
5 |
MAT212A |
TEMEL FİZİK LAB. |
Zorunlu |
0+2+0
|
2 |
MAT214G |
MESLEKİ YABANCI DİL II |
Zorunlu |
0+0+2
|
3 |
MAT216M |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
0+0+2
|
2 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
5.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT303A |
CEBİRE GİRİŞ |
Zorunlu |
0+2+2
|
8 |
MAT305A |
DİFERENSİYEL GEOMETRİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
7 |
MAT307A |
KÜME TEORİSİ VE TOPOLOJİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
8 |
MAT309M |
REHBERLİK |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
| SEÇMELİ DERSLER (1): | 4 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
6.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT304A |
CEBİRE GİRİŞ |
Zorunlu |
0+2+2
|
7 |
MAT306A |
OKLİDYEN GEOMETRİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
7 |
MAT308A |
KÜME TEORİSİ VE TOPOLOJİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
7 |
MAT310G |
BİLİM TARİHİ |
Zorunlu |
0+0+2
|
2 |
MAT312M |
ÖĞRETME ÖĞRENME KURAM VE YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
| SEÇMELİ DERSLER (1): | 4 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
7.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT401A |
DÖNÜŞÜMLER VE GEOMETRİLER |
Zorunlu |
0+2+2
|
5 |
MAT403 A |
SOYUT CEBİR |
Zorunlu |
0+2+2
|
6 |
MAT405G |
MATEMATİKSEL MODELLEME |
Zorunlu |
0+2+2
|
4 |
MAT407 M |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME |
Zorunlu |
0+2+2
|
4 |
MAT409M |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
Zorunlu |
0+2+2
|
4 |
MAT421A |
OLASILIK |
Zorunlu |
0+2+2
|
5 |
| SEÇMELİ DERSLER (1): | 2 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
8.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT402A |
SAYISAL YÖNTEMLER VE DİSKRET MATEMATİK |
Zorunlu |
0+2+2
|
7 |
MAT404M |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II |
Zorunlu |
0+2+2
|
4 |
MAT406M |
MATEMATİK VE MATEMATİK EĞİTMİNDE BİLGİSAYAR KULLANIMI |
Zorunlu |
0+2+2
|
6 |
MAT408M |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
MAT418A |
İSTATİSTİK VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
7 |
| SEÇMELİ DERSLER(1): | 3 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
9.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT501 A |
KOMPLEKS FONKSİYONLU DEĞİŞKENLER TEORİSİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
9 |
MAT503 M |
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİMİ |
Zorunlu |
0+0+3
|
3 |
MAT505M |
OKUL DENEYİMİ |
Zorunlu |
0+4+1
|
4 |
| SEÇMELİ DERSLER (2): | 14 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
10.Dönem Ders Planı |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT502A |
SAYILAR TEORİSİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
7 |
MAT504M |
ALAN EĞİTİMİ ARAŞTIRMA PROJESİ |
Zorunlu |
0+2+2
|
4 |
MAT506M |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI |
Zorunlu |
0+6+2
|
6 |
MAT508A |
OKLİDYEN OLMAYAN GEOMETRİLER |
Zorunlu |
0+2+2
|
8 |
| SEÇMELİ DERSLER (1): | 5 |
AKTS Kredi Toplamı: | 30 |
Seçmeli Dersler |
Derskodu |
Ders Adı |
Ders Durum |
Lab+Uyg+Teo(Saat)
|
AKTS |
MAT311G |
SEÇMELİ (MATEMATİK FELSEFESİ) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT313G |
SEÇMELİ (WEB TASARIMI) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT315G |
SEÇMELİ (DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT317G |
SEÇMELİ (ÇEVRE VE İNSAN SAĞLIĞI) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT319G |
SEÇMELİ (GENEL EKONOMİ BİLGİSİ) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT321G |
SEÇMELİ (ALANDAKİ YABANCI ESERLERDEN ÇEVİRİ) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT323G |
SEÇMELİ (TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT325G |
SEÇMELİ (TEMEL HUKUK) |
Seçmeli |
0+0+2
|
4 |
MAT314M |
SEÇMELİ (MATEMATİKSEL DÜŞÜNME) |
Seçmeli |
0+2+2
|
4 |
MAT316M |
SEÇMELİ (GRAFİK YAZILIMLARI VE ANİMASYON) |
Seçmeli |
0+2+2
|
4 |
MAT318M |
SEÇMELİ (KAĞIT KATLAMA VE MATEMATİKSEL ORİGAMİ) |
Seçmeli |
0+2+2
|
4 |
MAT320M |
SEÇMELİ (PROBLEM ÇÖZME) |
Seçmeli |
0+2+2
|
4 |
MAT322M |
SEÇMELİ (MATEMATİKTE ÖZEL ÖĞRETİM) |
Seçmeli |
0+2+2
|
4 |
MAT411G |
SEÇMELİ (TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI) |
Seçmeli |
0+2+1
|
2 |
MAT413G |
SEÇMELİ (GÜZEL KONUŞMA VE SUNUM BECERİLERİ) |
Seçmeli |
0+2+1
|
2 |
MAT415G |
SEÇMELİ (DRAMA) |
Seçmeli |
0+2+1
|
2 |
MAT417G |
SEÇMELİ (YENİ VE YAKINÇAĞ TARİHİ) |
Seçmeli |
0+2+1
|
2 |
MAT410M |
SEÇMELİ (MATEMATİK SINIFLARINDA İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM) |
Seçmeli |
0+2+2
|
3 |
MAT412M |
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİM FELSEFESİ) |
Seçmeli |
0+2+2
|
3 |
MAT414M |
SEÇMELİ (MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR) |
Seçmeli |
0+2+2
|
3 |
MAT416M |
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİMİNDE SEÇME KONULAR) |
Seçmeli |
0+2+2
|
3 |
MAT507A |
SEÇMELİ (KÜRESEL GEOMETRİ) |
Seçmeli |
0+2+2
|
8 |
MAT509A |
SEÇMELİ (MATEMATİK YAZILIMLARI) |
Seçmeli |
0+2+2
|
8 |
MAT511A |
SEÇMELİ (CEBİRSEL DENKLEM ÇÖZÜMLERİ) |
Seçmeli |
0+2+2
|
8 |
MAT513A |
SEÇMELİ (MATEMATİKTE TEMELKAVRAMLAR I) |
Seçmeli |
0+2+2
|
8 |
MAT515A |
SEÇMELİ (FONKSİYONEL ANALİZ) |
Seçmeli |
0+2+2
|
8 |
MAT517M |
SEÇMELİ (MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI GELİŞTİRME) |
Seçmeli |
0+0+2
|
6 |
MAT519M |
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRETİM) |
Seçmeli |
0+0+2
|
6 |
MAT521M |
SEÇMELİ (MATEMATİK SINIFLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME) |
Seçmeli |
0+0+2
|
6 |
MAT523M |
SEÇMELİ (YAŞANAN GEOMETRİ) |
Seçmeli |
0+0+2
|
6 |
MAT525M |
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞT. YAP. ARAŞ.) |
Seçmeli |
0+0+2
|
6 |
MAT510A |
SEÇMELİ- (UYGULAMALI MATEMATİK) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
MAT512A |
SEÇMELİ- (ANALİZDE ÖZEL KONULAR) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
MAT514A |
SEÇMELİ-(MATEMATİKTETEMELKAVRAMLAR II) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
MAT516A |
SEÇMELİ- (LEBESQUE İNTEGRALİ) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
MAT518A |
SEÇMELİ- (FOURİER ANALİZİ) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
MAT520A |
SEÇMELİ- (CEBİRDE ÖZEL KONULAR) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
MAT522A |
SEÇMELİ- (BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
MAT524A |
SEÇMELİ- (GEOMETRİDE ÖZEL KONULAR) |
Seçmeli |
0+2+2
|
5 |
0 yorum:
Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. “Allah'ım; bana öğrettiklerinle beni faydalandır, bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."
İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz hayır, akıbetimiz hayır olur inşallah. Dua eder, dualarınızı beklerim...