Net Fikir » Tüm Yazılar
Tatil Nedir?
Daha Kur'an ne desin!
Matematik Müfredatı Değerlendirmesi-2016
**Yaparak yaşayarak öğretim modelleri oluşturulmalı bu şekilde matematik eğitimi zevkli ve ilgi çekici hale getirilmelidir. Gündelik hayattan kopuk eğitimin başarıya ulaşma şansı düşüktür. Bunun yanında her matematik kavramının somut hale getirilmesi için uğraş vermek de matematik biliminin temeli ile bağdaşmayacağından anlamsız bir çaba olacaktır. Matematik Soyut düşünme biçimini içine alan geniş bir ilim dalı olduğu izlenimi öğrenciye sezdirildiğinde başarıya ulaşmak daha kolay hale gelecektir.
Bütün bu yorumlara ve tavsiyelere rağmen en iyi eğitim modelini dahi oluştursak bile, istek olmadan hiçbir başarı mümkün olmaz. Unutmayalım ki koca bir denize ağzı sıkıca kapalı bir şişeyi koysak içerisine bir damla su girmez. Fakat bu şişenin ağzını birazcık açıp denize atsak o zaman içerisi su ile dolar. İşte bu misaldeki gibi öğrencilerimiz ilim deryalarına talib olduklarında başarıya ulaşabilirler. Aksi halde öğrenci açısından bir başarıdan söz etmenin ihtimali yoktur.(İsteyene âhiret nimetlerini, isteyene de dünya nimetlerini veririz.) [Şura 20] ve (Yalnız dünya için yaşamak, eğlenmek isteyenlerin çalışmalarının karşılığını, hiçbir şey esirgemeden [sağlık, mal, para, makam, şöhret gibi] bol bol veririz. Bunlara âhirette yalnız Cehennem ateşi vardır. Emekleri boşa gider.) [Hud 15, 16] ayetlerinde olduğu gibi Cenab-ı Mevla; isteyip çalışan herkese gösterdiği çaba ölçüsünce dünya nimetlerini vereceğini beyan ediyor. O hâlde, ilim olsun, mal olsun, makam olsun, çalışan, gayret gösteren -müslim ya da gayri müslim olsun- herkes bunun karşılığına bu dünyada mutlaka kavuşacaktır.
TTKB Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı, 9,10,11,12,sınıflar, 2013, Ankara
LYS-2016 Geometri Sınavı Çözümleri
Sınav Sorularına ÖSYM sitesinden ulaşabilirsiniz.https://www.osym.gov.tr/TR,10382/2016-lisans-yerlestirme-sinavi-lys4-lys1-temel-soru-kitapcigi-ve-cevap-anahtari.html
Üçgenler 3,
Dörtgenler 5,
Çokgenler 3,
Çember ve Daire 6,
Katı Cisimler 3,
Dik Koordinat Düzlemi 6,
Konikler 1,
Vektörler 1,
Uzayda Doğru ve Düzlem 2
Ayrıca sitemizde LYS Matematik çözümleri de mevcuttur. LYS Matematik 2016 Sınav sorularının çözümlerine ulaşmak için tıklayınız.
LYS-2016 Matematik Sınavı Çözümleri
Sınav Sorularına ÖSYM sitesinden ulaşabilirsiniz.
LYS2016 Sınav Sorularını PDF olarak indirmek için tıklayınız.
| LYS MATEMATİK (LYS 2016) | Adet |
| Temel Kavramlar | 0 |
| Faktöriyel | 1 |
| Bölme ve Bölünebilme | 2 |
| OBEB-OKEK | 1 |
| Rasyonel Sayılar | 1 |
| Basit Eşitsizlikler | 1 |
| Mutlak Değer | 1 |
| Üslü İfadeler | 2 |
| Köklü İfadeler | 1 |
| Oran-Orantı | 1 |
| Fonksiyonlar | 2 |
| Kümeler | 2 |
| Perm-Komb-Binom-Olasılık | 2 |
| Polinomlar | 3 |
| Çarpanlara Ayırma | 1 |
| 2.Dereceden Denklemler | 1 |
| Eşitsizlikler | 0 |
| Parabol | 0 |
| Mantık ve İspat Yöntemleri | 0 |
| Modüler Aritmetik | 1 |
| İşlem | 0 |
| Trigonometri | 3 |
| Karmaşık Sayılar | 3 |
| Logaritma | 2 |
| Toplam Çarpım Sembolü | 1 |
| Diziler-Seriler | 2 |
| Özel Tanımlı Fonksiyonlar | 0 |
| Limit ve Süreklilik | 2 |
| Türev ve Uygulamaları | 6 |
| İntegral | 5 |
| Konikler (Elips,Hiperbol,Parabol) | 0 |
| Determinant-Matris | 3 |
| Matematik Toplamı | 50 |
| Geometri Toplamı | 30 |
| TOPLAM | 80 |

Sitemizde ayrıca LYS 2016 Geometri sınav sorularının çözümü de mevcuttur. LYS/2016 Geometri Sorularını incelemek için tıklayınız.
Şehir ve Medeniyet Kavramı
Lys Sınav Stratejileri
YGS 2016 Matematik Sınavı Çözümleri
| YGS-2016 MATEMATİK | Adet |
| Temel Kavramlar | 4 |
| Sayı Basamakları | 2 |
| Rasyonel Sayılar | 1 |
| Basit Eşitsizlikler | 1 |
| Mutlak Değer | 1 |
| Üstlü İfadeler | 2 |
| Köklü İfadeler | 3 |
| Çarpanlara Ayırma | 1 |
| Oran-Orantı | 1 |
| Problemler | 13 |
| Fonksiyonlar | 2 |
| Kümeler | 1 |
| Olasılık | 1 |
| İstatistik-Grafikler | 0 |
| Polinomlar | 0 |
| Üçgenler | 1 |
| Dörtgenler | 2 |
| Çember ve Daire | 1 |
| Katı Cisimler | 2 |
| Analitik Geometri | 1 |
| Vektörler | 0 |
| TOPLAM | 40 |
Öğrencilerimizin sınavlara hazırlanırken YGS basamağında 9.ve 10.sınıf konularını içerecek biçimde hazırlanmaları LYS basamağı için de tüm matematik konularına hakim olarak hazırlanmaları iyi bir bölüm arzu edenler için kesinlikle gerekli olacaktır. Yukarıdaki soru ve ünite tablosu da incelenerek hangi konulardan daha yoğun soru geldiği analiz edilerek o konulara/ünitelere daha çok ağırlık verilmelidir. Planlı ve programlı bir şekilde zamanı verimli kullanarak çalışma yapılırsa başarıya ulaşmak kolay olacaktır. Bütün öğrencilerimize sınavlarında başarı dileriz...
Vektörün Normu (Uzunluğu)
Başlangıç noktası orijin olan vektörlere konum(yer) vektörü denir. Eğer vektör orjinde değilse vektörün uzunluğu ve yönünü değiştirmemek kaydıyla orjine taşıyabiliriz. A vektörünün uzunluğu (normu), ||A|| sembolü ile gösterilir."i", "j" ve "k" temel birim vektörleri cinsinden yazılan bir vektörün uzunluk formülü, Pisagor teoreminin bir sonucudur.
O halde: (i, j, k) standart birim vektörler olmak üzere; A(a,b,c) vektörünün normu temel birimleri ile birlikte üç boyutlu uzayda yazılırsa; A(a,b,c)=a.i+b.j+c.k şeklinde yazılır ve bu A vektörün normu; ||A|| ile gösterilir. Bir A vektörünün normu hesaplanırken, temel standart birim vektörü katsayıları olan (a,b,c) sayılarının karelerinin toplamının karekökü ile bulunur.
İki boyutlu uzayda, B(x,y) vektörünün normu temel birimleri ile birlikte yazılırsa; B(x,y)=x.i+y.j şeklinde yazılır. ve bu vektörün normu temel birim katsayıları (x,y) karelerinin toplamının karekökü ile bulunur.
Teorem: Bir V iç çarpım uzayında, vektör normu için aşağıdaki özellikler sağlanır.
Vektörün normu ile ilgili verilen özelliklerden iv) maddenin ispatı için Cauchy-Schwarz eşitsizliğinden yararlanmak gerekecektir. Cauchy Schwarz Eşitsizliği ile ilgili ayrıntılı yazıya ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayınız. (Bkz. Cauchy-Schwarz Eşitsizliği)












