“Sana vahyedilen kitabı oku ve namazı kıl. Şüphesiz ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir.”(Ankebut Suresi, 29/45)“İslâm beş temel üzerine bina kılınmıştır: Allah’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın Resulü olduğuna şahitlik etmek. Namazı dosdoğru kılmak, zekâtı hakkıyla vermek, Allah’ın evi Kâbe’yi haccetmek ve Ramazan orucunu tutmak" (Buhârî, Îmân 1)
"İman ile küfür arasındaki fark, namazdır. "(Tirmizi)
İman ile başlayan süreçte temelini attığımız binada, ibadet etmek esasların içerisinde adeta bu binanın kolonları mesabesindedir. Nafile ibadetler de; bu binayı çevreleyen duvarlar ve süsler gibi bizi dışarıdan gelebilecek her türlü tehlikeye karşı muhafaza edecek, bizi güzel ve estetik gösterecek bir yapının simgesi durumundadır. Bu misalden anlaşıldığı üzere bir binanın tam ve mükemmel bir görüntüye kavuşması için bu üç temel ayağının olması elzemdir. İman, ibadet ve ihlas olmadan din tam bir kemalatta yaşanamaz.Nitekim İmâm-ı Rabbânî Hazretleri bu hususta şöyle buyurmuşlardır: “Şerîatın üç temel husûsiyeti vardır: İlim, amel ve ihlâs. Bunlar tam olarak îfâ edilmedikçe şerîatın îcâbı yerine getirilmiş olmaz. Tasavvufî bir hayatı elde etmekten maksat, şerîatı ikmâl etmektir. Yoksa tasavvuf, asla şerîatın dışında bir şey değildir.” (İmâm-ı Rabbânî, Mektûbât, I, 206/36) İmam Mâlik Hazretleri’nin şu ifadeleri de bu hususta dikkat çekici niteliktedir. “Kim fıkıhla (dînî ilimlerle) meşgul olur da, tasavvufî terbiye görmezse fâsık olur. Kim tasavvufla meşgul olur da dînî ilimleri bilmezse zındık olur. Her kim de bu ikisini cem ederse, hakikate nâil olur.” (Ali el-Kārî, Mirkātü’l-Mefâtîh, Beyrut, 1422, I, 335)
İbadet edebilmek, Allah'a şükür borcunun yerine getirilmesidir. İbadetsiz nefis temizleme ve terbiye, ancak şeytan işi uydurma yolların kişiye hoş gelen bir oyunundan ibarettir. Unutmayalım ki, İslam dininde imandan sonra en büyük esas, samimiyetle kılınan namazdır. Namazın farz, vacip ve sünnet hükümlerini öğrenip bununla amel etmek, her Müslümana Allah tarafından farz olarak yüklenen kati bir emir ve sorumluluktur. Bu emir, ölüm gelinceye kadar insan üzerinden düşmez. (Ve sana ölüm gelinceye kadar Rabbine kulluk et!) (Hicr Suresi-99) Bu geçici alemde, Yaratıcının emirlerini dinlemek, Müslümanım diyen her insanın asli görevidir. Kendini İslam cemaati olarak niteleyen toplulukların, Namaz ibadeti konusunda aşırı hassas davranması; bu ibadetin hükümlerini, amel etmenin güzelliklerini mensuplarına aktararak bu konuda titizlikle Allah'ın emirlerine riayet etmesi, en büyük dini vazife olacaktır. Bir topluluğun namazla bağı yoksa veya zayıfsa o cemaatin İslam dininin temel esasları ile uyuşmadığı bilinmeli ve hemen o topluluğun içinden uzaklaşılmalıdır. Her işimizde samimi olmak esastır.
İslam; Müslümanlara bir ve beraber olmayı emrederken, toplum içerisinde onlarla berabermiş gibi görünüp de toplumdan ayrılmış derecede kendi içinde bir 'birliği' kendi içinde bir 'kardeşliği veya cemaati' emretmemiştir. Yani grup ve cemaatlere bölünerek İslam kardeşliği oluşamaz. Müslümanların Allah'ı birdir. Peygamber'i Birdir. Kitabı Birdir. Kabe'si Birdir. O halde İslam milletinin farklı cemaatler adı altında pek çok gruplara ayrışması nedendir? "Hep birlikte Allah’ın ipine sımsıkı sarılın. Parçalanıp bölünmeyin. Allah’ın size olan nimetini hatırlayın. Hani sizler birbirinize düşmanlar idiniz de O, kalplerinizi birleştirmişti. İşte O’nun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında idiniz de O sizi oradan kurtarmıştı. İşte Allah size âyetlerini böyle apaçık bildiriyor ki doğru yola eresiniz." (Al-i İmran-103) “Şeytan insanın kurdudur. Tıpkı sürüden ayrılan koyunu kapan kurt gibi. Sakın gruplara bölünmeyin. Cemaatten, toplumdan ve mescidlerden ayrılmayın.”(Ahmed, II, 400; V, 335; Hâkim, I, 73/59) ayet ve hadisleri konumuzu aydınlatacak mahiyette açıktır.Müslümanların gruplara ayrılması esasında; yok olmalarının parça parça olarak küfrün boyunduruğu altına girmelerinin işareti olacaktır. İslam; müminlerin kardeşliğini emreder, birbirlerinden ayrılıp parçalanarak cemaat ve gruplar oluşturup, kendilerine birer farklı önder ve mürşidler bulup, Allah'ın emirlerini hafife alacak derecede hareket etmelerini asla caiz görmez. Para ve menfaat ilişkilerine dayanarak cemaat ve grupların çoğaltılması, İslam'ın temel kaide ve presiplerinden uzaklaşmaya sebep olarak, ancak küfrün emellerine hizmet eder. Namaz kılmayan, oruç tutmayan, zekatı sadece kendilerine bir menfaat ve çıkar aracı olarak gören topluluklar/cemaatler İslamı bilerek ve bilmeyerek yanlış anlamış gruplardır. Bu tip teşkilatlardan uzak durulması, bunlarla beraber hareket edilmemesi imani ve vicdani bir sorumluluktur. Siyasi çıkarlar peşinde koşan, para ve mülk gibi dünyevi menfaatleri kovalayan, bunun elde edilmesi için İslam'ın emirlerine ve yasaklarına aykırı olsun ya da olmasın her türlü davranışı meşru bir hak gibi gören anlayışlar İslam olamaz. Müslüman uyanık olmalıdır, nerede durduğunu ve nasıl hareket ettiğini bilmelidir. Geçmişte pek çok kere kafir milletlerin tuzaklarına yakalanarak çok büyük eza ve cefalar çeken Müslümanların artık tuzaklara karşı uyanık olup, kendilerini koruması gerekmektedir."Mü'min aynı delikten iki defa sokulmaz, ısırılmaz." (Buhârî, Edeb, 83; Müslim, Zühd, 63) düsturunu müslüman kendine rehber edinmeli ve her hareketini-davranışını sorgulayarak bilinçli hareket etmesi gerektiğini unutmamalıdır.Müslüman kimlerin oyununa geldiğini, kimlere hizmet ettiğini, ibadet ve iman konularında neye inandığını bilmekle yükümlüdür. Temel akideden uzaklaşmış, İslamın tasavvuf gibi güzide anlayışını kendi fikir ve inançları doğrultusunda yorumlayarak her alana çekilebilecek şekilde hareket eden, kalp ve gönülleri İslam gibi gözüküp de zehirli inançlarla dolduran topluluklar, hem bu dünyada hem de beka aleminde kişiye bir külfet olup yarardan çok zarar getirir. Para ve menfaat ilişkisi kurmadan, ömürlerini İslam yoluna vakfederek, ilim eserleri hazırlayan, müctehid talebeler yetiştirmek için gecesini gündüzüne katan alimlerimizden, İslamın temel akidelerini ve ibadet hükümlerini öğrenmemizin bir sorumluluk olduğunu unutmayalım. Para ve menfaat karşılığında istenileni yazan, İslam'ın hükümlerini kendi emelleri doğrultusunda yorumlayıp kitaplar neşreden, meşhur olmak için eser çıkaran günümüz alim görünümlü yazarlarından imanımızı muhafaza etmek için uzak duralım.
Dîn ve dünyâ işlerinde sakınılacak şeylerden sakınıp ihtiyâtlı, tedbirli ve uyanık hareket ederek, İslam görünümü altında batıl fikirlere hizmet eden, münafık ve cehalet yüklü ortamlardan, gruplardan, topluluklardan ve cemaatlerden uzak duralım ki gaflet içerisinde kalıp dünya ve ahiret saadetimizi yok edip perişan ve hüsran içinde kalmayalım. Allah; biz inanan kullarını her türlü şer fikirden, nifak, fitne ve fesattan muhafaza etsin. (amin)
13/05/2012
0 yorum:
Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. “Allah'ım; bana öğrettiklerinle beni faydalandır, bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."
İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz hayır, akıbetimiz hayır olur inşallah. Dua eder, dualarınızı beklerim...