233- Teravih namazını, her iki rekatta bir selam vererek on selam ile bitirmek daha faziletlidir. Dört rekatta bir selam da verilebilir. Sekizde, onda veya yirmi rekatta bir selam vererek bitirmek de caizdir. Fakat böyle kılmak mekruh sayılmaktadır.
Net Fikir » teravih namazı » Teravih Namazı
Teravih Namazı
Etiketler :
ibadet
ilmihal
Kuran-ı Kerim
namaz
teravih namazı
229- Teravih namazı, Ramazan ayına mahsus yirmi
rekattan ibaret bir müekked sünnettir. Bu namaza Peygamber Efendimiz (sallallahu
aleyhi ve sellem) ile dört halife (Hulefa-i Raşidîn) devam etmişlerdir. Bu
namazın cemaatla kılınması da, bir kifaye sünnettir. Bunun için bütün bir
mahalle insanları, teravih namazını cemaatla kılmayıp evlerinde yalnız başlarına
kılacak olsalar, sünneti terk edip hata işlemiş olurlar.
230- Teravih
namazının her dört rekatı sonunda bir mikdar oturup istirahat edildiği için bu
dört rekata bir "Terviha" denilmiştir. Bu teravih namazında beş "Terviha"
vardır. Bu söz, Tervîh kelimesinden bir masdardır. Tervih ise, nefsi
rahatlandırmak anlamındadır. Çoğulu Teravih" dir.
231- Mescidlerde
teravih namazı cemaatle kılındığı halde, bir özrü olmaksızın cemaatı terk edip
bu namazı evinde kılan kimse, günah işlemiş olmazsa da fazileti terk etmiş olur.
Bu kimse evinde cemaatla kılsa, cemaat sevabını alırsa da, mesciddeki cemaatın
faziletine eremez. Çünkü mescidlerin fazileti fazladır.
232- Teravih
namazını kılacak kimsenin, teravih namazına veya vaktin sünnetine veya gece
ibadetine niyet etmesi ihtiyat bakımından daha uygundur. Kayıtsız olarak
"namaza" veya "nafile namazına" niyet edilmesi de birçok fıkıh alimlerine göre
caizdir.
234- Teravih namazı, iki rekatta bir
selam verilince, tam akşam namazının iki rekat sünneti gibi kılınır. Dört
rekatta bir selam verilince, tam yatsı namazının dört rekat sünneti gibi
kılınır. Cemaatla kılındığı zaman, cemaat hem teravihe, hem de imama uymaya
niyet eder. İmam da tekbirleri, tesmi'leri ve kıraati aşikare yapar.
235-
İmam için teravih namazının her iki rekatinde eşit derece Kur'an okumak ve
böylece iki veya dört rekatta bir selam vermek faziletlidir. Çünkü böyle
yapılması, ruhu düşünceden kurtarır.
236- Teravihin her rekatında on ayet
okunması müstahabdır. Çünkü bu şekilde devam edilirse, bir Ramazanda bir hatim
yapılmış olur. Böyle bir defa hatim ile Teravih namazı kılınması sünnettir. Bazı
alimlere göre, bu hatimin yirmi yedinci geceye (Kadir Gecesine) raslatılması
müstahabdır.
237- Teravih namazı kıldıracak zatın güzel sesli olmasından
ziyade, okuyuşunun düzgün olmasına özen gösterilmelidir. Güzel ses, kalbi meşgul
ederek düşünce ve huzura engel olabilir. Okuyuşunda noksanlık ve hata olan bir
imamın mescidini bırakarak düzgün okuyan bir imamın bulunduğu mescide
gidilmesinde bir sakınca yoktur.
238- İmamın teravihde cemaatı
usandıracak mikdar Kur'an okuması uygun değildir. Bununla beraber Fatiha
suresinden sonra okunacak ayetler, bir sureden veya ayetten noksan olmamalıdır.
Teravihin ka'delerinde Teşehhüdden sonra Salavatlar terk edilmemelidir.
239- Teravih namazını özürsüz olarak otururken kılmak veya uykunun bastırdığı
bir halde iken kılmak mekruhtur, imamın rüküa varmasına kadar bekleyip de ondan
sonra imama uymak mekruhtur.
240- Teravih namazının bir kısmı kılındıktan
sonra imama uyan kimse, Teravih son bulunca noksan kalan rekatları tamamlar.
Sonra da vitir namazını kendi başına kılar, iyi olan budur. Bununla beraber
imamla vitri kılıp sonra teravih namazını tamamlaması da caiz
görülmüştür.
241- Yatsı namazında cemaatı terk etmiş olan kimse, Teravih
ve vitir namazlarında imama uyabilir. Bunun için bir kimse, imam yatsı namazını
kıldırıp Teravihe başlamış olduğu sırada mescide gelse, önce yatsı namazını
kendi başına kılar sonra Teravih için imama uyar. Noksan kalan rekatları da
sonra kendi başına tamamlar. Yine Teravih namazını imam ile kılmayan kimse,
Vitir namazını imam ile kılabilir. Sahih olan görüş budur. Fakat hem imam, hem
de cemaat, yatsı namazını cemaatla kılmamış olursa, yalnız Teravih namazını
cemaatla kılamazlar. Çünkü teravihin cemaatı, farzın cemaatına bağlıdır.
Teravihin müstakil olarak cemaatla kılınması nafileler hakkındaki din esaslarına
uygun düşmez.
242- İmam, Teravih namazının ilk birinci rekatından sonra
yanılarak otursa ve selam verdikten sonra yeniden iki rekat kılmadan geri kalan
rekatları usulüne göre kıldıracak olsa, bir görüşe göre namazı caiz olur; ancak
ilk iki rekatı kaza etmesi gerekir. Diğer bir görüşe göre, geri kalan namazlar
caiz olmaz. Hepsini kaza etmesi gerekir. Çünkü Teravih, bir namazdır. Yapılan
teşehhüdler ve selamlar yerinde yapılmamış olur.
243- Teravih vaktin
sünnetidir; yoksa orucun sünneti değildir. Onun için hasta ve yolcu gibi oruç
tutmak zorunda olmayanlar için de Teravih namazını kılmak sünnettir.
Akşam üzeri hayızdan veya nifastan temizlenen bir müslüman kadın veya İslam
dinini kabul eden bir kimse hakkında da o gece teravih namazını kılmak
sünnettir.
Kaynak: Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Sad. Ali Fikri Yavuz,Ravza Yayınları
Takip et: @kpancar |
|
''Teravih Namazı'' Bu Blog yazısı;
Ağustos 20, 2009 tarihinde ibadet, ilmihal, Kuran-ı Kerim, namaz, teravih namazı kategori başlıklarında eklenmiş olup Muallim tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir yazıdır. Yazımızda hatalı bir içerik olduğunu düşünüyorsanız lütfen 'kpancar@yahoo.com' mail adresimize bildiriniz. Dualarınızı bekleriz.
Matematik Konularından Seçmeler
matematik
(209)
geometri
(124)
üçgen
(49)
ÖSYM Sınavları
(46)
trigonometri
(38)
çember
(30)
fonksiyon
(28)
sayılar
(26)
alan formülleri
(25)
türev
(22)
analitik geometri
(19)
denklem
(18)
dörtgenler
(17)
limit
(16)
belirli integral
(13)
katı cisimler
(11)
koordinat sistemi
(11)
fraktal geometri
(7)
materyal geliştirme
(7)
asal sayılar
(4)
elips
(3)
tümevarım
(3)
binom açılımı
(2)
hiperbol
(2)
En Çok Okunan Yazılar
-
Bu yazıda Esma-ül Hüsna hakkında kısaca bilgi verildikten sonra Ebced hesabı ile arasındaki ilişkiyi açıklayıp bütün 99 ismin ebced değerle...
-
ÖSYM'nin 15/06/2019 Tarihinde gerçekleştirdiği TYT matematik sınavı, farklı tarzda ayırt edici sorular içermekle birlikte, 2018 yılı TY...
-
x, bir gerçek (reel) sayı olmak üzere, x'ten büyük olmayan en büyük tamsayıya x'in tam değeri denir. Bunu ifade eden fonksiyona tam ...
-
Ehl-i Sünnet itikâdını, nazım (şiir) olarak anlatan ünlü ve önemli eserlerden biri; kuşkusuz Emâlî kasidesidir. "Bed'ül Emali&quo...
-
Trigonometrik değerleri bilinen iki açının toplamının veya farkının trigonometrik değerlerini hesaplamak için kullanılan formüllerdir. Bu f...
-
Köşe koordinatları bilinen üçgenin alanını bulmak için, vektör bileşenlerin determinant kuralından yararlanılır. Determinantta SARRUS Kuralı...
-
Koordinat düzleminde çizilen birim çember için çember üzerinde alınan rastgele bir L noktasından x ve y eksenlerini kesecek biçimde bir doğ...
0 yorum:
Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. “Allah'ım; bana öğrettiklerinle beni faydalandır, bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."
İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz hayır, akıbetimiz hayır olur inşallah. Dua eder, dualarınızı beklerim...