ESMÂÜ’L-HÜSNA ve Ebced Değerleri

Etiketler :
Bu yazıda Esma-ül Hüsna hakkında kısaca bilgi verildikten sonra Ebced hesabı ile arasındaki ilişkiyi açıklayıp bütün 99 ismin ebced değerleri ve manaları aşağıda ayrıca verilecektir.  

İsmin çoğulu olan esmâ ile “güzel, en güzel” anlamındaki hüsnâ kelimelerinden oluşan esmâ-i hüsnâ (el-esmâü’l-hüsnâ) terkibi naslarda Allah’a nisbet edilen isimleri ifade eder. Kur’an-ı Kerim’de geçen ilâhî isimler 100’den fazladır; muhtelif hadislerde Allah’a nisbet edilen başka isimler de mevcuttur. Esmâ-i hüsnâ terkibinin, geniş anlamıyla bunların hepsini kapsamakla birlikte terim olarak daha çok doksan dokuz ismi içerdiği kabul edilir. Esmâ-i hüsnâ terkibinde yer alan hüsnâ kelimesi “güzel” mânasında sıfat veya “en güzel” anlamında ism-i tafdîl sayılmıştır. (Lisânü’l-ʿArab, “ḥsn” md.; Ebü’l-Bekā, el-Külliyyât, “ḥüsn” md.). Her iki halde de buradaki güzellik bir gerçeği vurgulamakta olup Allah’ın güzel olmayan bir isminden söz edilemeyeceği için mefhûm-i muhâlifini hatıra getirmez.

İlâhî isimlerin güzellikle nitelendirilmesinin sebeplerini Ebû Bekir İbnü’l-Arabî şöyle sıralamaktadır: 1. Esmâ-i hüsnâ Allah hakkında yücelik ve aşkınlık ifade eder ve kullarda saygı hissi uyandırır. 2. Zikir ve duada kullanılmaları halinde kabule vesile olur ve sevap kazandırır. 3. Kalplere huzur ve sükûn verir, lutuf ve rahmet ümidi telkin eder. 4. Bilginin değeri bilinenin değerine bağlı bulunduğu ve bilinenlerin en şereflisi de Allah olduğu için esmâ-i hüsnâ bilgisine sahip olanlara bu bilgi meziyet ve şeref kazandırır. 5. Esmâ-i hüsnâ Allah için vâcip, câiz ve mümteni‘ olan sıfatları içermesi sebebiyle O’nun hakkında yeterli ve doğru bilgi edinmemize imkân verir. (el-Emedü’l-aḳṣâ, vr. 4b-5a).
Fahreddin er-Râzî ise hüsnânın bu mânalarından Allah’a ait olanları zikretmekle yetinerek, O’nun hakkında kullanılacak "güzel" kavramının "kemal ve celâl" niteliklerini dile getirdiğini ifade etmiştir (Mefâtîḥu’l-ġayb, XV, 66).
Esmâ-i Hüsnânın Sayısı. Bu konuda ilk akla gelen şey, sayıyı doksan dokuz olarak belirleyen ve müslümanlar arasında meşhur olan hadistir. Ebû Dâvûd ile Nesâî dışında Kütüb-i Sitte’de, Ahmed b. Hanbel’in el-Müsned’inde (Miftâḥu künûzi’s-sünne,“ism”), Nesâî’nin es-Sünenü’l-kübrâ’sında (“Nuʿût”, 1, IV, 393), Hâkim’in el-Müstedrek’i ile (I, 16-17) diğer hadis mecmualarında yer alan (Süyûtî, III, 613) ve hepsi de Ebû Hüreyre’ye ulaşan rivayetlerin muhtevası iki kısma ayrılır. Bütün rivayetlerin kaydettiği birinci kısmın meâli şöyledir: “Allah’ın doksan dokuz -yüzden bir eksik- ismi vardır. Bunları ezberleyip benimseyen (ihsâ) cennete girer.” Hadisin bu kısmını içeren bazı rivayetlerin sonunda, “O tektir, tek olanı sever” şeklinde bir ilâve de mevcuttur. Metindeki “ahṣâhâ” lafzı bazı rivayetlerde “ḥafiẓahâ” ibaresiyle nakledilmiştir. Hadiste cennete girmeye vesile olarak gösterilen “ihsâ” kelimesinin buradaki anlamı üzerinde Buhârî’den itibaren önemle durulmuş ve kelimenin “saymak, ezberlemek, anlamak” (bk. Fîrûzâbâdî, el-Ḳāmûsü’l-muḥîṭ, 'iḥṣâ') şeklindeki sözlük anlamının ötesinde bir mâna taşıdığı görüşü ağırlık kazanmıştır. (konu ile ilgili çeşitli yorumlar için bk. İbn Hacer, XI, 228-230). Öyle anlaşılıyor ki bu kelime “İslâm’ın ulûhiyyet inancını naslara başvurmak suretiyle tesbit edip anlamak, benimsemek ve bu inanca uygun bir ruhî yetkinlik kaydetmek” anlamını içermektedir. (https://islamansiklopedisi.org.tr/esma-i-husna)

Tirmizî’nin Sünen’inde kaydedilen liste lafza-i celâl ile başlayıp sabûr ismiyle sona ermekte ve daha sonra İslâm dünyasında meşhur olmuş şekliyle doksan dokuz ismi içermektedir. Bunların ilk on dördü Haşr sûresinin son âyetlerinde Hüvallehüllezi...(Haşr Suresi (59)/22-24) sıralandığı şekliyle alınmıştır. İbn Mâce’nin rivayet ettiği listede ise bu düzen korunmadığı gibi farklı isimler de yer almış, ayrıca metnin sonundaki ahad ismiyle sayı 100’e çıkarılmıştır.

Esmâ-i hüsnâ ile ilgili müstakil telifler içinde ilk akla gelen eser, Gazzâlî’nin el-Maḳṣadü’l-esnâ fî şerḥi (meʿânî) esmâʾillâhi’l-ḥüsnâ’sıdır. Müellifin, akıcı üslûbu ve konunun inceliklerine nüfuzu yanında açıklamalarında tasavvufî neşveyi de ihmal etmemesi ve her isimden kulun alabileceği nasibi belirlemeye çalışması esere büyük değer kazandırmıştır. el-Maḳṣadü’l-esnâ daha sonra telif edilen birçok eseri ismine varıncaya kadar etkilemiştir. Kur’ân-ı Kerîm’de bizzat bu ilâhî vahyin şifa olduğu ifade edilir (bk. Yûnus 10/57; el-İsrâ 17/82; Fussılet 41/44). Bu tür âyetlerin genel muhtevasına bakıldığında buradaki şifanın inkâr ve sapıklık gibi mânevî hastalıklar için söz konusu olduğu anlaşılır. Bununla birlikte ilk dönemlerden itibaren Kur’an’ın bedenî hastalıklara da şifa olabileceğine inanılmıştır. Büyük çoğunluğu Kur’an’da yer alan esmâ-i hüsnâdan bu maksatla da faydalanılabileceği kabul edilmiş ve bazı isimlerin özel tesirleri olabileceği umulmuştur. İslâm öncesi din ve inançlarının da etkisiyle oluşan cin çağırma, muska yazma, tütsüleme ve büyü uygulamalarında bazı kesimlerce esmâ-i hüsnânın da kullanıldığı bilinmektedir. Zaman zaman suistimallere ve hurafelere kadar varan bu tür uygulamalarla naslarda ve ilmî literatürde yer alan esmâ-i ilâhiyye arasında bağlantı kurmak mümkün değildir. Bu konuda azami derecede dikkatli olunması, hurafelerden uzak durulması lazım gelir.

"Allah" ismi, diğer bütün isimlerinin manasını kendinde toplayan sadece ve sadece Yüce Yaratıcı'nın ismi olan tek ve yegane isimdir. "Allah", isminin önüne hiç bir isim geçemez. "Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur."(Rad Suresi-28) Ayet-i celilesi gereği bu isimleri bolca zikretmek ve bununla manevi dünyamızı rahatlatmak bizlere hitab-i ilahi olarak bildirilmiştir. "Allah" ismini insanlardan uzak, tenha bir yerde abdestli olarak zikredene; samimiyeti ölçüsünce dereceler ve yardımlar, Cenab-ı Mevla tarafından ikram edilir. Kişinin zikirle maneviyati güçlenir. Ruhsal sıkıntı, keder, üzüntü, endişe gibi şeytani vesveselerden de korunmuş olur. Kalbi ve yüzü nurlanır, dünya ve ahirette de yüksek makamlara nail olur. İnsanlar nezdinde itibarı artar, haysiyeti ve şerefi muhafaza altında olur.
Allah(c.c) ismini zikretmenin yeri ve zamanı yoktur. Önemli olan kalpten gelecek samimiyet ve riyadan uzak davranıştır. Her an, her yerde ve her şart altında ALLAH'i zikredebilirsiniz. Kalbi zikir, sesli zikirden daha evladır. İnsanlara gösteriş olsun diye süslü tesbihlerle, zikir aletleriyle bağıra çağıra zikretmek (!) zikrediyormuş gibi yapmak, samimiyetten uzak içinde riya barındıran davranışlardır. Başı dara sıkışınca insan, nasıl Allah'ı hatırlıyorsa; sıkıntıdan uzak en sağlıklı, en huzurlu, en mutlu zamanlarda da yapılan zikir, aynen başı dertli iken yapılan zikir gibi içten büyük bir teslimiyetle yapılmalıdır.

Zikirde esas olan samimiyettir. Gösteriş ve riyadan uzak olmaktır. Büyü, sihir, tılsım gibi şeytan işi yollara sapmadan Allah rızası için zikir yapılır. Bir menfaat ve beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun. Zikir konusunda şu ayeti dikkatlice tefekkür etmek, meramımızı daha iyi anlatacaktır: 
"Sizi karada ve denizde yürüten Allah'tır. Bulunduğunuz gemi, içindekileri güzel bir rüzgarla götürürken yolcular neşelenirler; bir fırtına çıkıp da onları her taraftan dalgaların sardığı ve çepeçevre kuşatıldıklarını sandıkları anda ise Allah'ın dinine sarılarak, "Bizi bu tehlikeden kurtarırsan and olsun ki şükredenlerden oluruz" diye O'na yalvarırlar. Fakat (Allah) onları selâmete erdirince bakarsın ki yer (yüzün) de yine haksız yere taşkınlıklarda bulunuyorlar! Ey insanlar, sizin taşkınlığınız ancak kendinize karşıdır. (Kendi aleyhinizedir. Bu da) dünyâ hayatının (o fânî) menfaati gibi (süreksiz) dir. Nihayet dönüşünüz ancak bizedir. O vakit neler yapıyor olduğunuzu size biz haber vereceğiz! "(Yunus-22-23)

Bazı zikir ve dua kitaplarında (zikir için) aşağıda yazılı adede dikkat edilerek sabah saatlerinde, akşam namazı sonrası, gecenin zifiri karanlığında, fecr vaktinde, cuma saatinde, pazartesi ve perşembe yatsı namazı sonrasında gibi birtakım zamanlarda zikretmenin daha evla olduğu yazılır. Hangi vaktin daha değerli olduğunu ancak Allah bilir. Önemli olan dili ve kalbi zikre alıştırmak ve iman, ibadet ve samimiyetle buna devam etmektir. "Allah katında en değerliniz en çok takvalı olanınız, Allah’a karşı gelmekten en çok sakınanızdır." (Hucurat Suresi, 49/13) Okunan Esma-ül Hüsnaların daha çabuk ve daha tesirli olmaları için adetleri çoğaltılır. Bu şekildeki zikir için bazı zikir ve dua kitaplarında Arabi harflerin karşılığı olarak Ebced değerleri kullanılır. Aşağıdaki isimlerin yanlarında yazılan ebced değerleri; Esma'nın Arapça yazılışındaki harflerin Ebced harflerine göre sayısal değerleri toplanarak elde edilmiştir. Kişi isminin Arapça olarak yazılmasından sonra, aşağıdaki ebced harflerine göre ebced değeri hesaplanır ve bu ebced değerine tam karşılık gelen veya yakın gelen Esma-ül Hüsna ismi, belirli günlerde zikredilir. Ebced karşılığına göre hesaplanan Esma zikirleri, günümüzde yaygın hale gelmiştir. Bu tür uygulamaların faydası kişiye özgü olup, umumu bağlamaz. Kişilerin yanlış uygulamaları, bu ebced değerlerine göre yapılan bazı hurafe işler, çeşitli tarikatlarca türetilmiş olup dinde bunların karşılığı yoktur. En doğrusunu Allah bilir.

Zikirde sayının öneminin olup olmadığı meselesi de ihtilaflıdır. Belki zikirdeki sayı; aynen şifre misali isteklerin kabulünde kapıların açılmasında bir mana ifade eder. Belki de zikirdeki sayı adedi; sadece "Allah" zikrinin çokça zikredilmesi için teşvik mahiyetinde bir kemiyyet ifadesidir. Zikirde esas olan samimiyettir. Gösteriş ve riyadan uzak olmaktır. Büyü, sihir, tılsım gibi şeytan işi yollara sapmadan Allah rızası için zikir yapılır. Bir menfaat ve beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun. En doğrusunu Allah bilir.
Tirmizi Rivayetinde yer alan Esma-ül Hüsna'nın Alfabetik olarak sıralanışı: 
(Mobil üzerinden görüntülemelerde tablonun tam görüntülenmesi için yana doğru kaydırınız veya yatay konumda okuyunuz.)


Esmâ

Okunuşu

Manası

Ebcedi

1

الله

ALLAH

Varlığı zorunlu olan ve bütün övgülere lâyık bulunan zâtın özel kapsamlı adı

66

2

العدل

EL-ADL

Mutlak adalet sahibi, aşırılığa meyletmeyen

104

3

العفوّ

EL-AFÜV

Hiçbir sorumluluk kalmayacak şekilde günahları affeden

156

4

الآخر

EL-ÂHİR

Varlığının sonu olmayan

801

5

العليّ

EL-ALÎ

İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın

110

6

العليم

EL-ALÎM

Hakkıyla bilen

150

7

العظيم

EL-AZÎM

Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu

1020

8

العزيز

EL-AZÎZ

Yenilemeyen yegâne galip

94

9

الباعث

EL-BÂİS

Ölümden sonra dirilten

573

10

الباقي

EL-BÂKĪ

Varlığının sonu olmayan

113

11

البارئ

EL-BÂRİ’

Bir model olmaksızın canlıları yaratan

213

12

الباسط

EL-BÂSIT

Rızkı genişleten, ruhları bedenlerine yayan

72

13

البصير

EL-BASÎR

Gören

302

14

الباطن

EL-BÂTIN

Zâtının görülmesi ve mahiyetinin bilinmesi açısından gizli

62

15

البديع

EL-BEDΑ

Eşi ve örneği olmayan, sanatkârane yaratan

86

16

البرّ

EL-BER

İyilik eden, vaadini yerine getiren

202

17

الجامع

EL-CÂMİ‘

Toplayıp düzenleyen, kıyamet günü hesaba çekmek için mahlûkatı toplayan

114

18

الجبّار

EL-CEBBÂR

İradesini her durumda yürüten, yaratılmışların halini iyileştiren

206

19

الجليل

EL-CELÎL

Azamet sahibi

73

20

الضارّ

ED-DÂR

Zarar veren

1001

21

الأوّل

EL-EVVEL

Varlığının başlangıcı olmayan

37

22

الفتّاح

EL-FETTÂH

İyilik kapılarını açan, hakemlik yapan

489

23

الغفّار

EL-GAFFÂR

Daima affeden, tekrarlanan günahları bağışlayan

1281

24

الغفور

EL-GAFÛR

Bütün günahları bağışlayan

1286

25

الغنيّ

EL-GANÎ

Her şeyden müstağni, kendi dışındaki her şey O’na muhtaç

1060

26

الخبير

EL-HABÎR

Her şeyin iç yüzünden haberdar olan

812

27

الهادي

EL-HÂDÎ

Yol gösteren, murada erdiren

20

28

الخافض

EL-HÂFID

Alçaltan, zillete düşüren

1481

29

الحفيظ

EL-HAFÎZ

Koruyup gözeten ve dengede tutan

998

30

الحقّ

EL-HAK

Fiilen var olan, mevcudiyeti ve ulûhiyyeti gerçek olan

108

31

الحكم

EL-HAKEM

Son hükmü veren

68

32

الحكيم

EL-HAKÎM

Bütün emirleri ve işleri yerli yerinde olan

78

33

الخالق

EL-HÂLİK

Takdirine uygun bir şekilde yaratan

731

34

الحليم

EL-HALÎM

Acele ile ve kızgınlıkla muamele etmeyen

88

35

الحميد

EL-HAMÎD

Övülmeye lâyık

68

36

الحسيب

EL-HASÎB

Kullarına yeten, onları hesaba çeken

80

37

الحيّ

EL-HAY

Ebedî hayatla diri

18

38

القابض

EL-KĀBIZ

Rızkı tutan, canlıların ruhunu alan

903

39

القادر

EL-KĀDİR

Her şeye gücü yeten, kudretli

305

40

القهّار

EL-KAHHÂR

Yenilmeyen, yegâne galip

306

41

القويّ

EL-KAVÎY

Her şeye gücü yeten, kudretli

117

42

القيّوم

EL-KAYYÛM

Her şeyin varlığı kendisine bağlı olup kâinatı idare eden

156

43

الكبير

EL-KEBÎR

Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu

232

44

الكريم

EL-KERÎM

Fazilet türlerinin hepsine sahip

270

45

القدّوس

EL-KUDDÛS

Her eksikten münezzeh

170

46

اللطيف

EL-LATÎF

Yaratılmışların ihtiyacını en ince noktasına kadar bilip sezilmez yollarla karşılayan

129

47

الماجد

EL-MÂCİD

Şanlı, şerefli

48

48

المالك الملك

EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK

Mülkün sahibi

212

49

المانع

EL-MÂNİ‘

Dilemediği şeyin gerçekleşmesine müsaade etmeyen, kötü şeylere engel olan

161

50

المجيد

EL-MECÎD

Şanlı, şerefli

57

51

الملك

EL-MELİK

Görünen ve görünmeyen âlemlerin sahibi

90

52

المتين

EL-METÎN

Her şeye gücü yeten, kudretli

500

53

المؤخّر

EL-MUAHHİR

Geriye bırakan

846

54

المغني

EL-MUĞNÎ

Zenginlik verip tatmin eden

1100

55

المحصي

EL-MUHSÎ

Her şeyi tek tek ve bütün ayrıntılarıyla bilen

148

56

المحيي

EL-MUHYÎ

Can veren

68

57

المعيد

EL-MUÎD

Tekrar yaratan

124

58

المعزّ

EL-MUİZ

Yücelten, izzet ve şeref veren

117

59

المقدّم

EL-MUKADDİM

Öne alan

184

60

المقيت

EL-MUKĪT

Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren, bilip gücü yeten ve koruyan

550

61

المقسط

EL-MUKSİT

Adaletle hükmeden

275

62

المقتدر

EL-MUKTEDİR

Her şeye gücü yeten, kudretli

744

63

المصوّر

EL-MUSAVVİR

Şekil ve özellik veren

336

64

المبدئ

EL-MÜBDİ’

İlkin yaratan

56

65

المجيب

EL-MÜCÎB

Dileklere karşılık veren

55

66

المهيمن

EL- MÜHEYMİN

Kâinatın bütün işlerini gözetip yöneten

145

67

المؤمن

EL-MÜ’MİN

Güven veren, vaadine güvenilen

136

68

المميت

EL-MÜMÎT

Öldüren

490

69

المنتقم

EL-MÜNTAKIM

Suçluları cezalandıran

630

70

المتعالي

EL-MÜTEÂLÎ

İzzet, şeref ve hükümranlık bakımından en yüce, aşkın

551

71

المتكبّر

EL-MÜTEKEBBİR

Azamet ve yüceliğini izhar eden

662

72

المذلّ

EL-MÜZİL

Alçaltan, zillet veren

770

73

النافع

EN-NÂFİ‘

Fayda veren

201

74

النور

EN-NÛR

Nurlandıran, nur kaynağı

256

75

الرافع

ER-RÂFİ‘

Yücelten, izzet ve şeref veren

351

76

الرحيم

ER-RAHÎM

Bağışlayan, esirgeyen

258

77

الرحمن

ER-RAHMÂN

Bağışlayan, esirgeyen

298

78

الرقيب

ER-RAKĪB

Gözetleyip kontrol eden

312

79

الرؤف

ER-RAÛF

Şefkatli

286

80

الرشيد

ER-REŞÎD

Bütün işleri isabetli ve hedefine ulaşıcı, irşad edici

514

81

الرزّاق

ER-REZZÂK

Bedenlerin ve ruhların gıdasını yaratıp veren

308

82

الصبور

ES-SABÛR

Çok sabırlı

298

83

الصمد

ES-SAMED

Arzu ve ihtiyaçları sebebiyle herkesin yöneldiği ulular ulusu bir müstağni

134

84

السلام

ES-SELÂM

Esenlik veren

131

85

السميع

ES-SEMΑ

İşiten

180

86

الشهيد

EŞ-ŞEHÎD

Her şeyi gözlemiş olarak bilen

319

87

الشكور

EŞ-ŞEKÛR

Az iyiliğe çok mükâfat veren

526

88

التوّاب

ET-TEVVÂB

Kullarını tövbeye sevkeden ve tövbelerini kabul eden

409

89

الواجد

EL-VÂCİD

Dilediğini dilediği zaman bulan bir müstağni

14

90

الواحد

EL-VÂHİD

Bölünüp parçalara ayrılmaması ve benzerinin bulunmaması anlamında tek

19

91

الوالي

EL-VÂLÎ

Kâinata hâkim olup onu yöneten

47

92

الوارث

EL-VÂRİS

Varlığının sonu olmayan

707

93

الواسع

EL-VÂSİ‘

İlmi ve merhameti her şeyi kuşatan

137

94

الودود

EL-VEDÛD

Çok seven, çok sevilen

20

95

الوهّاب

EL-VEHHÂB

Karşılık beklemeden bol bol veren

14

96

الوكيل

EL-VEKÎL

Güvenilip dayanılan

66

97

الوليّ

EL-VELÎY

Yardımcı ve dost

46

98

الظاهر

EZ-ZÂHİR

Varlığını ve birliğini belgeleyen birçok delilinin bulunması açısından âşikâr

1106

99

ذو الجلال والإكرام

ZÜ’l-CELÂLİ
ve’l-İKRÂM

Azamet ve kerem sahibi

1100


Tirmizi Rivayetinde yer alan Esma-ül Hüsna'nın Ebced Değerlerine göre sıralanışı: 
(Mobil üzerinden görüntülemelerde tablonun tam görüntülenmesi için yana doğru kaydırınız veya yatay konumda okuyunuz.)  
Allah – 66, El-Vâcid – 14, El-Vehhâb – 14, El-Hay – 18, El-Vâhid – 19, El-Hâdî – 20, El-Vedûd – 20, El-Evvel – 37, El-Veliyy – 46, El-Vâlî – 47, El-Mâcid – 48, El-Mücîb – 55, El-Mübdi’ – 56, El-Mecîd – 57, El-Bâtın – 62, Allah – 66, El-Vekîl – 66, El-Hakem – 68, El-Hamîd – 68, El-Muhyî – 68, El-Bâsıt – 72, El-Celîl – 73, El-Hakîm – 78, El-Hasîb – 80, El-Bedî’ – 86, El-Halîm – 88, El-Melik – 90, El-Azîz – 94, El-Adl – 104, El-Hak – 108, El-Alî – 110, El-Bâkî – 113, El-Câmi‘ – 114, El-Kaviyy – 117, El-Muiz – 117, El-Muîd – 124, El-Latîf – 129, Es-Selâm – 131, Es-Samed – 134, El-Mü’min – 136, El-Vâsi‘ – 137, El-Müheymin – 145, El-Muhsî – 148, El-Alîm – 150, El-Afüv – 156, El-Kayyûm – 156, El-Mâni‘ – 161, El-Kuddûs – 170, Es-Semî‘ – 180, El-Mukaddim – 184, En-Nâfi‘ – 201, El-Ber – 202, El-Cebbâr – 206, El-Mâlikü’l-Mülk – 212, El-Bâri’ – 213, El-Kebîr – 232, En-Nûr – 256, Er-Rahîm – 258, El-Kerîm – 270, El-Muksit – 275, Er-Raûf – 286, Er-Rahmân – 298, Es-Sabûr – 298, El-Basîr – 302, El-Kâdir – 305, El-Kahhâr – 306, Er-Rezzâk – 308, Er-Rakîb – 312, Eş-Şehîd – 319, El-Musavvir – 336, Er-Râfi‘ – 351, Et-Tevvâb – 409, El-Fettâh – 489, El-Mümît – 490, El-Metîn – 500, Er-Reşîd – 514, Eş-Şekûr – 526, El-Mukît – 550, El-Müteâlî – 551, El-Bâis – 573, El-Müntekim – 630, El-Mütekebbir – 662, El-Vâris – 707, El-Hâlik – 731, El-Muktedir – 744, El-Müzil – 770, El-Âhir – 801, El-Habîr – 812, El-Muahhir – 846, El-Kâbız – 903, El-Hafîz – 998, Ed-Dâr – 1001, El-Azîm – 1020, El-Ganî – 1060, El-Muğnî – 1100, Zü’l-Celâli ve’l-İkrâm – 1100, Ez-Zâhir – 1106, El-Gaffâr – 1281, El-Gafûr – 1286, El-Hâfid – 1481
 

Esma-ül Hüsna

Esma-ül Hüsna

Ebcedi

الله

ALLAH

66

الواجد

EL-VÂCİD

14

الوهّاب

EL-VEHHÂB

14

الحيّ

EL-HAY

18

الواحد

EL-VÂHİD

19

الهادي

EL-HÂDÎ

20

الودود

EL-VEDÛD

20

الأوّل

EL-EVVEL

37

الوليّ

EL-VELÎY

46

الوالي

EL-VÂLÎ

47

الماجد

EL-MÂCİD

48

المجيب

EL-MÜCÎB

55

المبدئ

EL-MÜBDİ’

56

المجيد

EL-MECÎD

57

الباطن

EL-BÂTIN

62

الله

ALLAH

66

الوكيل

EL-VEKÎL

66

الحكم

EL-HAKEM

68

الحميد

EL-HAMÎD

68

المحيي

EL-MUHYÎ

68

الباسط

EL-BÂSIT

72

الجليل

EL-CELÎL

73

الحكيم

EL-HAKÎM

78

الحسيب

EL-HASÎB

80

البديع

EL-BEDΑ

86

الحليم

EL-HALÎM

88

الملك

EL-MELİK

90

العزيز

EL-AZÎZ

94

العدل

EL-ADL

104

الحقّ

EL-HAK

108

العليّ

EL-ALÎ

110

الباقي

EL-BÂKĪ

113

الجامع

EL-CÂMİ‘

114

القويّ

EL-KAVÎY

117

المعزّ

EL-MUİZ

117

المعيد

EL-MUÎD

124

اللطيف

EL-LATÎF

129

السلام

ES-SELÂM

131

الصمد

ES-SAMED

134

المؤمن

EL-MÜ’MİN

136

الواسع

EL-VÂSİ‘

137

المهيمن

EL- MÜHEYMİN

145

المحصي

EL-MUHSÎ

148

العليم

EL-ALÎM

150

العفوّ

EL-AFÜV

156

القيّوم

EL-KAYYÛM

156

المانع

EL-MÂNİ‘

161

القدّوس

EL-KUDDÛS

170

السميع

ES-SEMΑ

180

المقدّم

EL-MUKADDİM

184

النافع

EN-NÂFİ‘

201

البرّ

EL-BER

202

الجبّار

EL-CEBBÂR

206

المالك الملك

EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK

212

البارئ

EL-BÂRİ’

213

الكبير

EL-KEBÎR

232

النور

EN-NÛR

256

الرحيم

ER-RAHÎM

258

الكريم

EL-KERÎM

270

المقسط

EL-MUKSİT

275

الرؤف

ER-RAÛF

286

الرحمن

ER-RAHMÂN

298

الصبور

ES-SABÛR

298

البصير

EL-BASÎR

302

القادر

EL-KĀDİR

305

القهّار

EL-KAHHÂR

306

الرزّاق

ER-REZZÂK

308

الرقيب

ER-RAKĪB

312

الشهيد

EŞ-ŞEHÎD

319

المصوّر

EL-MUSAVVİR

336

الرافع

ER-RÂFİ‘

351

التوّاب

ET-TEVVÂB

409

الفتّاح

EL-FETTÂH

489

المميت

EL-MÜMÎT

490

المتين

EL-METÎN

500

الرشيد

ER-REŞÎD

514

الشكور

EŞ-ŞEKÛR

526

المقيت

EL-MUKĪT

550

المتعالي

EL-MÜTEÂLÎ

551

الباعث

EL-BÂİS

573

المنتقم

EL-MÜNTAKIM

630

المتكبّر

EL-MÜTEKEBBİR

662

الوارث

EL-VÂRİS

707

الخالق

EL-HÂLİK

731

المقتدر

EL-MUKTEDİR

744

المذلّ

EL-MÜZİL

770

الآخر

EL-ÂHİR

801

الخبير

EL-HABÎR

812

المؤخّر

EL-MUAHHİR

846

القابض

EL-KĀBIZ

903

الحفيظ

EL-HAFÎZ

998

الضارّ

ED-DÂR

1001

العظيم

EL-AZÎM

1020

الغنيّ

EL-GANÎ

1060

المغني

EL-MUĞNÎ

1100

ذو الجلال والإكرام

ZÜ’l-CELÂLİ ve’l-İKRÂM

1100

الظاهر

EZ-ZÂHİR

1106

الغفّار

EL-GAFFÂR

1281

الغفور

EL-GAFÛR

1286

الخافض

EL-HÂFID

1481

 

23 yorum:

  1. Rızık için zenginlik için el- mugnî --el ganiyy kaç gün çekmeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cenab-ı Hak buyuruyor:

      "Şüphesiz O, başkalarına muhtaç olmaktan kurtardı ve varlık sahibi kıldı." (Necm, 53:48 )

      "Seni ihtiyaç içinde bulup da zengin etmedi mi?" (Duha, 93:8)

      El- GANİY Çok zengin ve her şeyden müstağni anlamına gelen ismi şerifi; günde 1060 defa Büyük servet ve geniş rızık sahibi olmak için okunur.

      El- MUĞNİ İstediğini zengin eden ismi şerifi; günde 1100 adet Geçim genişliği, bol rızık ve işlerin kolaylığı için okunur.

      Sil
    2. Kaç gün zikir yapman gerektiğini Allah bilir bel ki bir gün içinde rahatlarsın bel ki 1 yıl sonra

      Sil
  2. Ez zahir de adet yazmıyor nasıl okumali adet yazmayanlarda neden adet yazmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstteki tabloda bütün adetler yazılı oradan bakabilirsiniz. Ez-Zahir:1106 Tablo altında ise isimler için açıklamalar mevcut.

      Sil
  3. Ebced degeri aşılırsa nə olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah bilir, neticede Allah(c.c) ismini zikrediyoruz. Az ya da çok önemli olan zikirden gafil olmamak. zikir adedi kilit şifresi gibi önemli denmiş lakin Allah bizim niyetlerimize bakar.

      Sil
  4. Ebced hesabında çıkan ismi yazılan sayı adedince günlük söyleyecek miyim yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yazılan adetler sadece bir zikir çeşididir. Hz. Allah dilediğinin duasını ve zikrini kişinin samimi niyetine göre kabul eder. Bazen tek bir "Allah" sözü bile arşı titretmeye yeter.

      Sil
  5. Ben kendi ismimin ebced değerini bulamadım 🙈😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsminizi Arap harfleriyle yazarsanız, yukarıdaki tabloda verilen harf değerleriyle bulabilirsiniz.

      Sil
  6. Adım Nermin değerim 350 hangi esmayi okumaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arapça yazılışına göre (نرمين ) ebced değeri: 50 +200+40+10+50=350 olur ki en yakın Esma (الرافع) Er-Rafi (351) olur.

      Sil
  7. Adım Emine ebced değeri mi bulamadım hangi Esma olduğunu öğrenmek istiyorum ve zikrini de yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün Esma'yı zikredebilirsiniz. Özellikle isminize yakın istiyorsanız İsminizin Arapça yazılışı Emine أَمِينَة ‎ Ebced değeri 106 bu değere yakın Esma (el-Hak) olabilir.

      Sil
  8. Erhan ebced değeri nedir hangi esma bana yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tümü Allahın ismi hepsini okuyun. "Erhan" ارخان isminin ebced değeri: soldan sağa 50+1+600+200+1=852 sayıya en yakın esma "El-Muahhir": 846

      Sil
    2. Teşekkürler ederim Allah razı olsun

      Sil
    3. Hocam biliyoruz hesaplama yı Nuran ve ebru poyraz Allah rızası için yazarmısın hakkını helal et lütfen

      Sil
    4. Zikir için Özellikle "Allah" ismini ve tüm esmanın tamamını okuyun. Bunu bir ritüele çevirmeyin. İsminizin ebced değerleri şu şekildedir. Nuran نوران(307=50+6+200+1+50) Yakın Esması: ER-REZZÂK (308) Ebru ابرو(209=1+2+200+6) Yakın Esması: EL-MÂLİKÜ’l-MÜLK (212)

      Sil
  9. Allah(c.c) ismini zikretmenin yeri ve zamanı yoktur. Önemli olan kalpten gelecek samimiyet ve riyadan uzak davranıştır. Her an, her yerde ve her şart altında ALLAH'ı zikredebilirsiniz. Zikirde esas olan samimiyettir. Gösteriş ve riyadan uzak olmaktır. Büyü, sihir, tılsım gibi şeytan işi yollara sapmadan Allah rızası için zikir yapılır. Bir menfaat ve beklenti vesilesi olarak değil de "Allah'a kulluğumuzun ifadesi" olarak zikir yapılmalı ki bizlere faydası olsun.

    YanıtlaSil
  10. Poyraz ve Orhan isminin ebcet hesaplı esmasi nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsminizi Arapça olarak yazıp https://muallims.blogspot.com/2013/04/ebced-degeri-hesaplama.html adresinden hesaplama yapabilirsiniz.

      Sil

Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz samimiyetle insanlara yararlı olmaktır, akıbetimiz bu vesileyle güzel olsun. Dua eder, dualarınızı beklerim...

"Allah'ım; bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."

“Allahım! Sana teslim oldum, sana inandım, sana güvendim. Yüzümü, gönlümü sana çevirdim. İşlediğim tüm günahlarımı affeyle! Ey kalbleri çeviren Allahım! Kalbimi dînin üzere sâbit kıl. Beni Müslüman olarak vefât ettir ve beni sâlihler arasına kat!”

“Rabbim! Bizi doğru yola ilettikten sonra kalplerimizi eğriltme! Bize tarafından bir rahmet bağışla.Öne geçiren de sen, geride bırakan da sensin. Muhakkak ki lütfu en bol olan Sen’sin. Senden başka ilâh yoktur."

Lâ ilâhe illallah Muḥammedürrasulüllâh


KADİR PANCAR

Aşağıdaki Yazılar İlginizi Çekebilir!!!